אלטרה יוצאת עם עדכון לנעל הכביש המובילה שלה, ושומרת על כמה מאפיינים שליוו אותה עד כה. האם זה עובד בגרסה החדשה?

גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

נתונים טכניים
משקל: 261 גרם (מידה 9.5 אמריקאי)
דרופ: 0 מ"מ (גובה 24 מ"מ)
מרחק מבחן: 196 ק"מ, פרטים בסטרבה

למי שלא מכיר, כל נעלי אלטרה מתאפיינות בדרופ אפס, תא בהונות רחב ובמבנה טבעי של כף רגל. כזכור הוצאתי באתר זה סקירה על ALTRA ESCALANTE 2.5, שרבים ממאפייניה נכונים גם בדגם הזה.

יתרונות

שיכוך ורספונסיביות – ה-ALTRA ESCALANTE 3 ממשיכה לרכב על הסוס המנצח שלה שמסתתר בגפה האמצעית – החומר המשכך שנקרא EGO. בגרסה הנוכחית הוא קצת יותר קשיח ופחות רך מהגרסה הקודמת – לקח לו 50-60 ק"מ "להישבר" ולהתרכך אבל ממש מעט. לעומת זאת, הרספונסיביות באסקלנטה, לא ממש תיתן לכם מנוחה, והיא תקפיץ אתכם קדימה בכל נחיתה.

גפה עליונה – הגפה העליונה ב-ALTRA ESCALANTE 3 חדשה לגמרי, והיא למעשה עשויה מרשת קצת יותר קשיחה מהבד הקודם, שהיה מאוד גמיש, ולאחר שימוש ממושך קצת פחות החזיק את הרגל. הגפה החדשה יושבת יותר טוב על הרגל, ומונעת ממנה לזוז בתוך הנעל בסיבובים.
הלשון של הנעל יותר עבה ומורגשת מבגרסה הקודמת, ומבודדת היטב בין השרוכים לרגל. אם כבר מדברים על שרוכים – סוף סוף השרוכים באלטרה מגיעים באורך סביר ולא ארוכים מדי.

משקל – ה-ALTRA ESCALANTE 3 שוקלת 260 גרם – קצת יותר מהגרסה הקודמת, אבל עדיין זה בתחום הסביר לנעל כביש.

עמידות חומרים – הנעל לא מראה סימנים של שחיקה, להיפך, אחרי כמעט 200 ק"מ היא מרגישה ונראית כמו חדשה. גם בסולייה הוסיפו עוד חומר, ששומר עליה משחיקה ומעניק אחיזה טובה בכביש.

חסרונות

שיכוך – בניגוד לגרסה הקודמת שהיתה יותר רכה ומפנקת בנחיתה, כאן השיכוך גבוה וקשיח מאוד. מצד אחד זה יתרון בבלימת הזעזועים, אך מצד שני, מי שהתרגל לרכות המפנקת של הגרסה הקודמת, עלול להתאכזב.

סיכום

ה-ALTRA ESCALANTE 3 היא גרסה משופרת במעט של הגרסה הקודמת עם דגש בעיקר לחלק העליון של הנעל, שם השיפור חיובי ומחזיק את הרגל בצורה טובה יותר. היא עדיין נעל קלה ועדיין תתאים לכל האימונים שלכם. לא כולכם תאהבו את הקשיחות בסולייה, אבל היא מפצה יפה בתחושת הדחיפה שהיא נותנת.

ניכר שבאלטרה מקבלים את הפידבקים מהרצים, ומיישמים אותם בדגמים החדשים.

ציון: 9

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.