בקיץ האחרון פרסמנו כאן סקירה לנעלי Hoka One One Mach שהחליפו את דגם הקלייטון, ולאחרונה יצא לשוק דגם חדש ומשופר של הנעל  2 Hoka One One Mach. לקחנו אותם למבחן ארוך וחזרנו עם מסקנות

גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים
משקל: 216 גרם
דרופ: 5 מ"מ (19-24)
מרחק מבחן: 320 ק"מ  – כל הפרטים בסטרבה

שינויים מהגרסה הקודמת
מידות – באופן מפתיע בגרסה החדשה אני מידה אחת פחות ממה שהייתי בגרסה הקודמת. מה שזה אומר מבחינתכם, שאם תהיו מעוניינים להתקדם לגרסה החדשה מומלץ למדוד ולא לקנות באופן אוטומטי.
חלק עליון – החלק העליון של הנעל הוחלף לחומר אחר וכעת מדובר בבד נעים אוורירי ונמתח.

יתרונות
שיכוך – בדומה לדגם הקודם גם ה-Hoka One One Mach 2 מעניקה לרץ שיכוך גבוה ונעים כבר מהרגע הראשון. בזכות השיכוך הגבוה ניתן לרוץ עם הנעל למרחקים ארוכים של מרתון ויותר, וליהנות מבלימת ההחזר המתקבל מהקרקע, דבר המעכב את העייפות ברגליים.

משקל – הנעל שוקלת בסך הכל 216 גרם וזה משקל קל מאוד לנעל כביש. למעשה בהשוואה לגרסה הקודמת ה- HOKA One One Mach 2 קלה יותר ב-7 גרם. על פניו זה אולי נשמע שולי, אבל מה שחשוב כאן זאת התחושה כשנועלים את הנעליים: הנוכחות שלהם בלתי מורגשת והמשקל, מרוב שהוא קל, הוא לא משהו ששמים אליו לב.
רוחב – ה-HOKA One One Mach 2 די רחבה בחלקה הקדמי ולכן נותנת מספיק מרחב לאצבעות. בעלי רגליים רחבות מהרגיל ימצאו את הנעליים האלה נוחות במיוחד.

חסרונות

רספונסיביות – אותה הערה שהיתה לי על הגרסה הקודמת חוזרת גם כאן – לא מורגשת רספונסיביות בנעל הזאת, וחבל כי זה דבר שמאוד היה תורם לה, בנוסף למשקל הקל והשיכוך הגבוה. זה מלמד אולי שהשיכוך הקודם נשאר כפי שהיה או לכל היותר שונה בצורה מינורית. אולי בגרסה הבאה זה יקרה?

רוחב יתר – כפי שציינתי הנעל רחבה אך הבד שנמתח לצורת הרגל מאבד עם הזמן מהאלסטיות שלו וגורם לכך שקדמת הרגל זזה לצדדים.

סיכום

ה-HOKA One One Mach 2 היא נעל כביש טובה מאוד. המשקל הקל שלה בשילוב השיכוך הגבוה הופכים אותה לנעל כביש אידיאלית לכל המרחקים, וכן לכל אימוני הכביש שרק תרצו. עדיין עניין הרספונסיביות דורש התייחסות וחבל שלא שיפרו את זה כבר בגרסה הזאת.

ציון: 8.7

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.