סלומון מפצחת את הדילמה שיש להרבה יצרנים בעזרת נעל-על, שהיא גם טכנולוגית, גם מהנה בטירוף ואפילו בסוגיית המחיר היא מצליחה להפתיע

גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

נתונים טכניים
משקל: 219 גרם
דרופ: 9 מ"מ (37.5-28.5)
מרחק מבחן: 136 ק"מ, פרטים בסטרבה

זאת ציפור? זה מטוס?

ממש לא.

אלה בסך הכל נעלי ריצה לכביש, שבמקרה התחפשו לטילים בליסטיים. ואתם כל כך רוצים להרגיש את זה ברגליים. I kid you not

אני לא מכיר רץ או רצה חובבים, שלא היו רוצים לרוץ מהר יותר. מאז שהאדם הבין שהוא לא יכול לעוף, הוא מנסה לעשות את הדבר הכי קרוב לזה – וזה להיות מהיר. יותר ויותר. מאז הוא עבר מריצה יחפה לנעליים, שהפכו עם השנים לקלות יותר וטכנולוגיות יותר, עד לעידן הקרבון הנוכחי.

SALOMON S/LAB PHANTASM 2 שייכת לקטגוריית נעלי-העל (Super shoes) שנוצרו כדי שאתם תרוצו מהר יותר. הן מצוידות בטכנולוגיות מתקדמות ולהב קרבון, שנחה בתוך הגפה ורק מחכה, שמישהו ייתן עליה לחיצה כדי להטיס אותו קדימה.

יש פה ניסיון מוצלח של סלומון, לשלב כמה אלמנטים ביחד, ולייצר הרמוניה וחווית ריצה שהיא שונה ומיוחדת, למי שלא רץ עם נעלי קרבון. זאת הגפה עליונה שנראית כמו דף אורז שקוף אבל היא חזקה ואלסטית, השיכוך הרך, אפקט הטרמפולינה, המעבר המהיר של הצעד, משקל הנוצה (219 גרם) – כל אלה משתלבים בנעל אחת. וכן, אתם תרגישו מהירים יותר וקלילים יותר, וזאת בהחלט הנעל שתרצו לרוץ איתה באימונים המהירים ובטח ובטח שבתחרויות.

יתרונות

שיכוך – SALOMON S/LAB PHANTASM 2 מצליחה לעשות משהו שטובי היצרנים מנסים לפצח, וזה למצא את האיזון בין שיכוך רך בלי לאבד מהתגובתיות של הנעל. הגפה האמצעית מורכבת מחומר מוקצף שבתוכו מוטבע להב הקרבון. השילוב של השניים יוצר שיכוך שהוא מרשמלו על סטרואידים – גם רכות בנחיתה וגם קפיצה בטרמפולינה. ויש פה מספיק ממנו לכולם, גם למי שנוחת על החלק האחורי של הרגל ומי שנוחת על החלק הקדמי. פשוט תענוג.

רספונסיביות –  כח העל של הנעל הזאת טמון בקיק שהיא נותנת לך, שזורק אותך קדימה. השילוב של פלטת הקרבון בצורת כף שמתיישרת עם כל צעד יחד עם החומר המוקצף הוא מנצח. התחושה היא של ריצה עם טרמפולינות קטנות על הרגליים, וזה בדיוק מה שאתה צריך באימון טמפו או אינטרוולים.

התאמה לרגל – הרגל יושבת טוב ב-SALOMON S/LAB PHANTASM 2. החלק הקדמי רחב במידה מספקת, ותיבת העקב רכה עם מגרעת ספוגית מפנים שמשאירה את העקב במקום. אבל גולת הכותרת של הנעל הזאת היא הבד העליון. זהו בד מטכנולוגיה מתקדמת, עשוי מעויינים עם ננו-חריצים שמשאירים את הרגל מאווררת (יחסית לסחלה שיש באוגוסט). הלשון של הנעל דקיקה מאוד ומשתלבת עם הבד העליון בצורה לא מורגשת בכלל, מה שהופך אותו לעור שני.

מחיר – אם אתם קוראים קבועים, אתם יודעים שאני לעיתים רחוקות מאוד מציין את מחיר הנעליים – צריכה להיות לזה סיבה מיוחדת. הפעם יש. בעוד מחירי נעלי קרבון של רוב החברות נושאות תג מחיר של ארבע ספרות (ויש עליהם לעיתים מגבלות של מרחק והתבלות), SALOMON S/LAB PHANTASM 2 עולות רק 810 שקלים. לנעלי קרבון זה נחשב מחיר אטרקטיבי, ואומרים לי שזה לא ישתנה, אז למי שהנעל מתאימה זה יכול להיות משתלם.

מראה – גם להיבט הזה אני בדרך כלל לא מתייחס אבל בחיאת… כמה שהן יפות. הלבן הבוהק עם הפס האדום והשקיפות של החלק העליון (שחושף את צבע הגרביים שלכם) גונבים את ההצגה.

חסרונות

סוליה – הסוליה ב-SALOMON S/LAB PHANTASM 2, מחולקת לשניים. בחלק הקדמי יש גומי שמטרתו ליצור אחיזה טובה במשטחים הנוקשים של הכביש. הוא עושה את העבודה בצורה טובה במשטחים יבשים. במשטחים רטובים הוא לא אוחז בצורה טובה, ולכן אני פחות ממליץ לרוץ איתן בחורף.
סיכום
במילה אחת – וואהו. בשתי מילים – איזה כיף.
SALOMON S/LAB PHANTASM 2 היא כל מה שהטכנולוגיה הנוכחית יכולה לתת לנו כרצים, כדי שנעוף על עצמנו קצת. היא מצוינת לאימונים המהירים שלכם, ולמרוצים אם אתם בעניין של שיא אישי חדש. כיף לרוץ איתן, גם מבחינת תחושת ההגנה שהן נותנות וגם בתחושה הקפיצית שלהם. היו אימונים שהתחלתי עייף והן פשוט דחפו אותי קדימה לתת יותר ויותר. ומעבר להכל, הן מזכירות לנו כמה זה כיף לרוץ.
אם יש לכם Need for speed זאת הנעל בשבילכם – עופו על זה.
ציון: 9.5

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.