גילוי נאות
בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים. הנעליים ניתנו לצורך סקירה, וכנהוג באתר זה, אין מגבלות על הביקורת – לטוב ולרע

נתונים טכניים
משקל: 259 גרם (מידה 9.5 אמריקאי)
דרופ: 5 מ"מ (25-30 מ"מ)
מרחק מבחן: 253 ק"מ, פרטים בסטרבה

סנונית ראשונה הגיעה אלינו מבית Scott – נעלי ריצה ממותג שווצרי ותיק ומוכר בחו"ל, וכעת עושה צעדים ראשונים לקראת כניסה עמוקה לשוק הישראלי. היבואן הישראלי הוא אותו יבואן של המגף האוסטרלי Redback שנמצאות בעשרות נקודות מכירה בישראל. סקוט מתמחה בעולם בעיקר בתחום הסקי והאופניים. בתחום הריצה היא מייצרת דגמי נעליים רבים לשטח, שמיועדים לפי סוג המשטחים ומרחקי הריצה. בכביש יש לחברה 5 דגמים – 4 מהם מיובאים לישראל. מלבד נעליים, הם מייצרים ביגוד ריצה וציוד נלווה, בדומה לכל חברות הריצה בעולם.

בחברה טוענים ומצהירים שנעלי הריצה שלהם עמידות יותר מאלה של המתחרים בלפחות 20%, כולל בנעלי הקרבון שידועים כפחות עמידים לאורך זמן.

נתחיל ונאמר בהערה כללית, שקהל היעד של נעלי קרבון מקרב הרצים החובבים הוא די מצומצם. מי שקונה נעלי קרבון, שבאופן יחסי יקרות יותר מנעליים ללא קרבון, עושה את זה כדי ליהנות מהדחיפה שהנעליים מהסוג הזה נותנות, שבאה ליידי ביטוי במהירות. הקרבון הופך רצים מהירים למהירים קצת יותר, ועל זה הם מוכנים לשלם.

דבר נוסף, כפי שציינתי קודם, נעלי קרבון אינן עמידות בדרך כלל לשימוש ממושך כמו נעליים שאינן מקרבון, לכן מי שקונה את הנעליים האלה לוקח בחשבון שהן יחזיקו לו מעמד בין 150-400 ק"מ לעומת 600-800 ק"מ בנעליים רגילות.

מאפיינים

מבנה הנעל, כפי שניתן לראות בתמונות, הוא מבנה סירה עם חרטום מעוגל כלפי מעלה. הגפה העליונה של Scott Speed Carbon RC עשויה מרשת דקיקה מאוד, וכמוה גם הלשון של הנעל. מאחור יש תמיכה קשיחה לעקב. הגפה האמצעית מחולקת לשני חלקים ביניהם יושב להב הקרבון. בסוליה משולבים חלקי גומי למניעת החלקה.

יתרונות

רספונסיביות גבוהה – כמו שכתבתי בפתיח, מי שרוצה לרוץ יותר מהר, ה- Scott Speed Carbon RC בהחלט יגרמו לו לרוץ מהר יותר. השילוב בין החומר המוקצף לקרבון נותן בוסט בכל צעד וזה בא ליידי ביטוי בהחזר גבוה במיוחד.

משקל – ה- Scott Speed Carbon RC שוקלת 259 גרם – משקל סביר לנעל תחרות של רצים חובבים – בגבול העליון.

עמידות חומרים – לאורך כל זמן הסקירה, לא הורגשה שחיקה בחומרים, והנעליים הרגישו לי בדיוק כמו שהרגשתי כשנעלתי אותן לראשונה. ולכן יש לי נטייה לחשוב שהן יחזיקו מעמד יותר מנעלי קרבון אחרות – ובמחירים של נעלי קרבון, יש לזה משמעות.

חסרונות

נוקשות – לרספונסיביות הגבוהה יש מחיר: הנעל נוקשה במגע עם הקרקע, ומי שרגיל לרכות בנחיתה – לא יקבל את זה כאן. מעבר לכך, חשבתי שעם הזמן החומרים הקשיחים בגפה האמצעית יתרככו, אבל הם נשארו כפי שהם היו כשיצאו מהקופסה. לכן לדעתי הן פחות יתאימו לאימונים ארוכים ולמירוצים ארוכים. כתוצאה מהנוקשות הזאת, הנעליים לא גמישות, ואם תנסו לקפל אותן – לא תצליחו.

סיכום

חברת Scott עושה צעדים ראשונים בישראל ומביאה מגוון נעלי כביש ושטח. ה- Scott Speed Carbon RC נוחתת בשוק הקרבון הקטן של ישראל. היא כנראה תחזיק לכם יותר זמן מנעלי קרבון אחרות, אבל אם אתם לא מוכנים להתפשר על הרכות, הן לא הנעליים בשבילכם.
הן יתאימו יותר לריצות קצרות ומרוצים למרחקים קצרים (עד חצי מרתון), והן יגרמו לרץ החובב לחייך חיוך מנצח, כשהוא ייראה מספרים שהוא לא מכיר על השעון.

ציון: 8

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.