HOKA Speed Instinct היא "בן חורג" במשפחת HOKA – אין לה סולייה גבוהה ומאסיבית כמו הצ'אלנג'ר או הספידגוט. היא למעשה נראית כמו גרסת השטח של הקלייטון אותה גם סקרנו פה בעבר

גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים:
משקל: 238 גרם
דרופ: 3 מ"מ (25-22 מ"מ)
מרחק מבחן: 385 ק"מ – כל הפרטים בסטרבה

יתרונות
אפס זמן הסתגלות – אחת הנעליים הבודדות שנעלתי ולא דרשה מהרגליים זמן הסתגלות. מהרגע הראשון אפשר לקחת אותן לריצות קצרות או ארוכות – הן היו נוחות ללא קשיי הסתגלות האופייניים לנעליים חדשות.

משקל ודרופ –  די מייצג את ה-DNA של הוקה ששומרים על מסורת של נעליים קלות עם דרופים נמוכים. אי אפשר לתאר עד כמה משמעותי המשקל הקל של הנעל, בעיקר אם אתם רצים כמה שעות טובות על הרגליים. השילוב עם דרופ של 3 מ"מ עובד מצויין.

היברידיות – ה-HOKA Speed Instinct היא נעל המיועדת לשטח. אבל אם אתם נאלצים לעבור קטעי כביש עד שאתם מגיעים לשטח, הנעל הזאת עושה את העבודה מצויין מבחינת שיכוך ואחיזה ברגל. לא מומלץ לרוץ איתה בכביש, אבל אם אין ברירה היא תעמוד בזה בהצלחה.

שיכוך – עוד אחד מהסממנים הידועים של הוקה, וגם כאן הוא בא ליידי ביטוי. לנעל יש שיכוך מצויין המאפשר לרץ לצלוח מכשולים בשטח מבלי לקבל את האימפקט בחזרה לגוף.

חסרונות

אחיזה – כשאני בוחן נעלי שטח, אני רץ איתן בכל תוואי אפשרי וגם לאורך זמן רב (כמו שאתם רואים), וזאת כדי לקבל תמונה מלאה על המקומות בהן הנעל טובה והמקומות בהן היא פחות טובה. מבחינת אחיזה, ה-HOKA Speed Instinct לא מצטיינת באחיזת שטח, בעיקר בגלל שהלאגים שלה (השיניים בסוליה) לא עבים ובולטים במיוחד ולכן אין מה שיתפוס את השטח.

בשטחים טכניים ודרדרות היא לא מספקת אחיזה טובה ולכן אני לא ממליץ עליה במשטחים אלה. אם אתם רצים בעיקר על שבילי אש – האחיזה שלה יכולה להיות מספקת.

עמידות חומרים – נקודת החולשה של ה-HOKA Speed Instinct היא בגפה העליונה. בד הרשת החל לגלות סימני עייפות החומר ולהיקרע. בגרסה החדשה של הנעל החליפו את כל החלק העליון – אולי מהסיבה הזאת.
סיכום
HOKA Speed Instinct היא נעל שטח טובה: יש לה משקל קל ודרופ נמוך, היא היברידית ולא נדרש זמן הסתגלות אליה. הנקודות החלשות שלה הן באחיזה ובעמידות החומרים.

ציון: 8*  (ראו סרטון) 

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.