גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים:
משקל: 315 גרם
דרופ: 89 מ"מ
מרחק מבחן: 365 ק"מ – כל הפרטים בסטרבה

יתרונות

אחיזת שטח – החוזקה העיקרית והבולטת של ה- Inov8 Roclite 315 היא באחיזת השטח שלה. לנעל יש בליטות בסולייה שננעצות בשטח ומספקות לרץ אחיזה טובה מאוד בכל תוואי השטח (סלעים, דרדרות וכו'). צריך לציין לטובה גם את המעבר הבטוח איתן בבוץ – דבר ששמור בדרך כלל לנעליים ייעודיות.

אחיזת הנעל ברגל – בזכות מערכת השרוכים והרצועות שחובקות את הרגל בצדדים עד הסולייה, מתקבלת אחיזה טובה של הנעל ברגל. הדבר חשוב מאוד בריצות שטח בהן התנועה של הרגל היא לא רק קדימה, אלא גם לצדדים.

רוחב הנעל – במידה הסטנדרטית של הנעל היא מספיק רחבה גם לבעלי רגל רחבה יותר מהרגיל.

חסרונות

רשת קדמית אטומה – חייבים להתייחס לארץ המוצא של הנעל. אנגליה היא גשומה וקרה וזאת אולי הסיבה שבחרו לעשות ב-Inov8 Roclite 315, רשת קדמית צפופה שאולי מונעת כניסת חול ואבק לרגל אבל גם הופכת את פנים הנעל למקום חם ולא מאוורר, וזה כבר פחות מתאים לאקלים הישראלי.

לשון – לנעל יש לשון קצרה שבכל ריצה זזה לצדדים, וזה פחות נוח. לולאה אמצעית להשחלת השרוך היתה פותרת את הבעיה.

שיכוך – אחד המרכיבים הכי חשובים בכל נעל שטח הוא השיכוך. ב-Inov8 Roclite 315 השיכוך בחלק הקדמי רך מדי. דווקא נעל כזאת שהייעוד שלה הוא שטחים טכניים אגרסיביים וריצה לאורך שעות רבות, חייבת שיכוך יותר חזק שיעדן את האימפקט המתקבל מהשטח.

חלק עליון נוקשה מדי – נכון שנעל שטח צריכה להיות קשיחה אבל נדמה שב-Inov8 Roclite 315 לקחו את זה רחוק מדי. בחלקה העליון הנעל עטופה ב"שיריון" בדמות תוספות חיצוניות וחומרים קשיחים שיוצרים נוקשות במהלך הריצה.

עמידות חומרים – הנעל הזאת עבדה קשה לאורך תקופת המבחן. עד הקילומטר ה-300 לערך היא החזיקה מעמד יפה מבחינת עמידות חומרים, ואז נוצר קרע בצידי הנעל. זה נובע כנראה גם מעייפות החומר אבל גם מהנוקשות עליה כתבתי בסעיף הקודם.

סיכום

Inov8 Roclite 315 היא נעל שטח קשוחה. היא נותנת לרץ ביטחון בזכות אחיזת שטח מצויינת ואחיזת הנעל ברגל בצורה טובה. מצד שני היא פחות מתאימה לאקלים הישראלי, היא נוקשה בחלק העליון שלה, השיכוך רך מדי לתנאי שטח ועמידות החומרים לא מספקת.

ציון: 7

*** כל נעל שקיבלה ציון מ-8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.