אורך מסלול: 33 ק"מ מעגלי

טיפוס מצטבר: 912 מטר

דרגת קושי: קשה

נקודת מוצא: תחנת הדלק פז בכביש 38 (לאחר שיסתיימו העבודות בכביש תהיה גישה ישירה לתחילת המסלול)

 

ריצת שטח במסלול הזה היא רק טעימה קטנה מהעליות שיש להרי ירושלים להציע. הוא קשה לפרקים ומיועד לרצים מנוסים יותר המעוניינים לצבור טיפוס ולתרגל עליות וירידות תוך כדי תנועה.

דגשים חשובים

  • חובה לקחת עליכם מספיק מים – אין מקומות מילוי בדרך, והזמן שתהיו בשטח הוא בין 4-5.5 שעות לפחות.
  • במיוחד בקיץ, התחילו את המסלול בלילה – המסלול ברובו לא מוצל.

נקודת המוצא: תחנת הדלק פז – הבאים מכביש מס' 1 יפנו לכיוון בית שמש ממחלף שער הגיא ולאחר כמה ק"מ יראו את תחנת הדלק מצד ימין. אין אפשרות לחנות בתחנה, אך מיד ביציאה ממנה ניתן לחנות בשביל עפר.

** שימו לב: בעת כתיבת המסלול מתקיימות עבודות בכביש באזור ולכן ייתכנו שינויים בגישה לתחילת המסלול.

** יש לחצות את הכביש בזהירות (בלילה יש תנועה דלילה של מכוניות).

נחצה בזהירות את הכביש ונחבור לדרך בורמה (סמ"ש אדום). המנה הראשונה של הריצה תעלה לכם את הדופק במהירות – מדובר בכארבעה קילומטרים בדרך ג'יפים קשה ומפרכת (כ-220 מטר טיפוס) שאחריה נגיע סמוך לישוב בית מאיר. נחצה את הכביש ונחבור לדרך נוף צפונית ונפנה בה שמאלה (לכיוון מזרח) על סמ"ש שחור. שימו לב שיש שני שבילים מקבילים שפונים שמאלה – אתם צריכים את התחתון.

20160624_054149

זורמים עם השביל הרחב של דרך נוף צפונית ומסיימים אותו בירידה חדה לכיוון נחל כסלון. עוד לפני החיבור עם הנחל נפנה חצי שמאלה לסינגל עין רפה ונתפתל איתו עד החיבור עם דרך נוף דרומית.

נמשיך בדרך נוף דרומית ונרד איתה עד לחיבור שבילים עם נחל כסלון לפינאלה של המסלול – כרמילה. השביל העולה לכרמילה נחשב לאחד משטחי האימונים המועדפים על רצי שטח שמתכוננים למירוצים בחו"ל. נסיים את העלייה לכרמילה (עם הלשון בחוץ) ונתחבר ימינה לדרך נוף צפונית. נמשיך בצפונית עד שנתחבר שמאלה לכביש שמוביל לבית מאיר. נחצה אותו ונרד את דרך בורמה ממנה באנו.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

 

 

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.