המסלול של דוד לוי

אורך מסלול: 15 ק"מ מעגלי

טיפוס מצטבר: 450 מטר

נקודת מוצא: כפר הנופש גינוסר (WAZE)

 

ריצת שטח באחד המסלולים היפים סמוך לכרנרת. נחנה את הרכבים בחניון של כפר הנופש גינוסר ומשם נצא מערבה לכיוון כביש 90. מיד לאחר היציאה מהשער קיים מעבר מים מתחת לכביש (נחל צלמון) איתו נחצה, ואחריו ונמשיך לרוץ בכיוון כללי מערבה כ-400 מטר לאורך מטעי פרי עד שנפגוש את שביל ישראל, שחוצה אותנו מצפון לדרום. מרגע זה הריצה כולה על שביל ישראל שמסומן לא רע.

נמשיך לרוץ בין המטעים לכיוון המושבה מגדל. ליד הכניסה למושבה השביל הופך להיות אספלט לקטע קצר שמקביל וצמוד לכביש 90, ולאחר כ-150 מטר הופך חזרה לשביל חום שפונה מערבה עד לחציית כביש 807 (הכביש שיורד מרביד למגדל).

20160804_063918

נחצה את הכביש בזהירות וניכנס לנחל ארבל. השביל לא מתוחזק (נכון ל-4.8.16) ומלא בצמחייה שמידי פעם מפריעה לריצה. לאחר כקילומטר נגיע לאזור מגודר עם מכלאות צאן השייך ליישוב וואדי חמאם. השביל ממשיך לתוך אזור המכלאות (זהירות כלבים!). אני בחרתי לחתוך מזרחה ולצאת לכביש של ואדי חמאם. כמעט במקביל לאזור המכלאות, שביל ישראל חוצה את הכביש ומתחיל לטפס על הארבל.

20160804_072816

בתחילת הטיפוס מדובר בשביל רחב ומסומן היטב. בשלב מסויים נעבור ליד שרידי מצודה ונפגוש צומת שבילים עם שלטי הכוונה. נמשיך עם הסימון השחור לכיוון "מצפור אל מול כינרת". לאחר כ-300 מטר נתחיל בטיפוס טכני שלעיתים דורש גם עבודה עם הידיים. בקטעים הקשים מקובעות טבעות ברזל בסלע, על מנת שניתן יהיה להיעזר בהן במהלך הטיפוס. בסיום הטיפוס נפגוש שוב שלטי הכוונה ונמשיך עוד 150 מטר עד למצפור.

החזרה באותה דרך.

דגשים:

  1. מים והרבה. במיוחד בקיץ. גם אם יוצאים מוקדם בבוקר (לא ממליץ לצאת אחרי 05:15 ורצוי אף לפני – ולו רק כדי לזכות בצפייה בזריחה מפסגת הארבל. מומלץ!). במידה ונתקעים בלי מים – יש תחנת דלק פז 50 מטר מהנקודה בה חוצים את כביש 807.
  2. וואדי חמאם: לקחת בחשבון שיש כלבים באזור מכלאות הצאן. ממליץ לצאת לכביש – נקודה בה השביל חוצה את הכביש נמצאת כ-50 מטר לאחר מכן.
  3. השביל עובר ליד מעיין עין נון שנמצא בין כביש 90 למושבה מגדל. בדרך כלל מקום די עמוס ומלוכלך. אם תצאו מספיק מוקדם תזכו למצוא אותו ריק מאנשים (אם כי לא תמיד נקי).

ריצה מהנה

 

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.