המסלול של אריה פישלר

אורך מסלול: 30 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 740 מטר
דרגת קושי: בינונית

חם. הלחות נחתה מוקדם. הרגע יצאתם מהרכב, השעון מחפש עוד לווינים להתאפס עליהם והדרייפיט כבר גונח מרוב רטיבות. וזה עוד לפני שרצתם מטר בשטח.
הפיתרון? הרי ירושלים. מסלול ריצת שטח "צונן", אוויר הרים, צל ולחות חמקמקה עד איננה. הרבה נוף ירוק גם בימים שכל מה שנישאר כאן מול העיניים זה בעיקר גוש צהוב והביל.

20160708_061350

אופי מסלול: מסלול מעגלי המתחיל ומסתיים בחניון הסטף. אין קשר בין מסלול זה להקפת הר איתן המפורסמת. המסלול רצוף מעיינות, בחלקם ניתן לטבול ולהצטנן מעט. חלקו הראשון של המסלול על דרכי רכב רחבות ונוחות. בתחילה בעיקר נרד מצובה לנחל שורק. לאחר מכן נמשיך לנחל רפאים ונתחיל בטיפוס הארוך לשלוחת שלמון עד לחירבת סעדים. משם המקצה אכזרי ביותר – טיפוס קצר אך עבה לאתר יד קנדי המספק תצפיות מרהיבות.
מיד קנדי נרד לשביל המעיינות המסמן את תחילת החלק השני, אשר עובר בסינגלים. משם נתחבר בקטע רצוף מדרגות לעין חנדק, מעיין מופלא שכולל שתי ניקבות מלאות מים (פנס נדרש כדי להעמיק). מעין חנדק מתחיל שיא הקטע הטכני הכולל ירידה במפלונים ומשטחי סלע שונים, במגמת חזרה להר איתן ולסטף. הטיפוס עצמו חזרה לרכב תלול למדי וחשוף, לוקח אותנו בסרפנטינות ארוכות ומדרגות חצובות בסלע. אתגר נאה לקינוח.
אפשרויות גיוון: למעוניינים לקצר, ניתן למשל לוותר על הטיפוס ליד קנדי שהוא קצר, קשה ותלול. מחירבת סעדים יש לחתוך ישירות לשביל המעינות. שינוי זה יפחית כ-1.5 ק"מ.

20160708_065125
למטפסים ליד קנדי, ניתן לבחור לטפס בכביש הנוח יותר ולרדת בסינגל התלול מאד, או לבצע בכיוון הפוך או כל שילוב אחר שתחפצו.
למעוניינים להעלות את דרגת הקושי, מסלול זה מבוסס על המלצה של מיכאל ספיבק, ובמקור את הטיפוס לשלוחת שלמון הוא מעדיף לבצע בסינגל האופניים של קק"ל העולה גם הוא מנחל רפאים, אולם קשה יותר לטפס בו מהדרך אותה ביצענו בהקלטה.
שעות מומלצות: בקיץ, מומלץ לסיים עד 8-8:30 בבוקר. הטיפוס הסופי לסטף קשה וחשוף והשמש מתחילה להכות בשעות אלה. אנחנו יצאנו ב-3:45, ביצענו מקטע לילי לאור פנסים ועם אור ראשון התחלנו לטפס בנחל רפאים. חלוקת זמנים טובה לטעמי.
נקודת מילוי מים: בחירבת סעדים יש מספר ברזיות, לאחר כ-19 ק"מ.

ריצה מהנה

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.