אורך מסלול: 7 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 540 מטר
נקודת מוצא: קיבוץ יגור

מורדות הכרמל מחביאות בתוכן אופציות רבות למי שמחפש הרבה ירוק בעיניים ולא מעט טיפוס ברגליים. מקיבוץ יגור יוצאים כמה שבילים שכל אחד מהם בדרגת קושי שונה ומוביל לכיוון אחר. הפעם בחרנו בלופ קצר ונחמד שמשלב הליכה\טיפוס באשדות יגור וירידה בשביל הדרוזים. ניתן לעשות את המסלול גם מהכיוון ההפוך – אז תטפסו את שביל הדרוזים הפתלתל ותרדו באשדות יגור.

סיפור דרך

מגיעים לקיבוץ יגור ומיד לאחר שעוברים את השער פונים ימינה לרחבת חניה מול בית הקפה. משם נצא מערבה ונחבור לשביל השמאלי ביותר (אדום לבן). קל מאד לפספס את השביל הזה ולהתחבר בטעות לשביל הכחול לבן לכן שימו לב איפה אתם פונים.

נטפס מעט ונרד בזיגזג לכיוון הנחל עד שנגיע לתחילתו. כאן תחליטו אם אתם עושים את הלופ דרך הנחל וחוזרים דרך שביל הדרוזים או להיפך. המסלול המוצע כאן הוא דרך הנחל. קשה מאד לרוץ בתוך הנחל, ויש לא מעט מעברים שהם למעשה טיפוס באמצעות יתדות (קצת כמו בטיול שנתי). מצד שני, בימים חמים תיהנו מהקרירות שיש בנחל והצל שילווה אתכם לכל אורכו.

הנוף משביל הדרוזים בזריחה

בק"מ 2.5 אתם למעשה יוצאים מהנחל ומגיעים לכביש (דרך נוף כרמל), ממשיכים על השביל המסומן אדום בפאתי עוספיה עד ק"מ 3.4 לערך. כאן אנחנו מתחברים שמאלה לשביל הדרוזים המסומן שחור לבן. קשה מאד להבחין בסימון. הוא ממוקם על שני עמודים מאחורי סבך קוצים – תרימו את הראש מהשביל ותמצאו אותו.

אחרי שהתחברתם לשביל הדרוזים אין מקום לטעויות. נשאר לכם רק ליהנות מסינגל כייפי וזורם במורד. בק"מ החמישי לערך תחצו את דרך נוף כרמל ותישארו על השביל השחור לבן. מכאן ועד החיבור עם הנחל מדובר בסינגל מאד טכני עם פניות חדות ולא מעט הפתעות, לכן ממולץ להוריד קצב ולעשות את הירידה בזהירות.

בק"מ 6.5 לערך תחברו לנקודה ממנה התחלתם את אשדות יגור, ותחזרו על עקבותיכם בחזרה לרכבים בקיבוץ.

ריצה מהנה.

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.