אורך מסלול: 38 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 790 מטר
נקודת מוצא: מתחם ים כרמל ביער עופר (WAZE)
אופי הריצה
ריצת שטח על מסלולים מסומנים, שבילי עפר רחבים ומספר שבילים בלב השטח המיוער.
יישובים סמוכים – כרם מהר”ל, עופר, בת שלמה.
הגעה לנקודת ההתחלה
מגיעים לכביש 4 מצפון או מדרום, הכביש בין צומת פארדיס לטירת הכרמל. נוסעים עליו עד הפנייה למרכז מיר"ב ומטפסים לאורך השילוט למתחם האירועים "ים כרמל" שם יש חנייה גדולה.
תיאור המסלול
יוצאים מיער עופר ורצים לכיוון דרום על שביל עפר. בהתחלה עולים על קטע כביש קצר (כביש פנימי – דרך יער) מסיימים את הריצה עליו ונכנסים לשטח. משם מתחילה ריצה שמתגלגלת בעליות וירידות, כאשר עושים את דרכינו ליישוב עופר על בסיס שביל ישראל ושביל כחול שמטפס במעלה ההר עד עופר.
מעופר ממשיכים לרוץ דרומה, לפרקים על בסיס שביל ישראל ולפרקים על שבילים רחבים. בשלב מסוים נגיע למחצבה שצמודה ליישוב שפיה, נעבור לידה וניכנס לשבילים צמודים למטעים, שיובילו אותנו עד מעבר כביש גדול ורחב. משם בסיום החצייה נעלה על כביש ונטפס לחורשן, נחצה את החורשן ונעבור לכיוון היישוב בת שלמה, ממנו נמשיך ללופ לכיוון מזרח (כיוון כללי אליקים) נראה מרחוק את תחנת הכוח חגית, נסתובב ונחזור לכיוון בת שלמה אבל מדרך אחרת. משם המסלול ממשיך לכיוון היישוב עופר אבל מזרחית אליו, נתחיל לרדת ליישוב כרם מהר"ל, נעבור לידו ונטפס אל יער עופר ונחזור לנקודת המוצא במתחם ים כרמל.

14589905_1188588187854188_3008492098212172128_o

דגשים
במהלך הריצה חוצים כבישים – יש לשים לב בעת החצייה ולעבור בבטחה. בנקודה מסוימת במסלול כשעוברים לאזור החורשן חוצים את כביש יקנעם – פורדיס במנהרה מתחת לכביש, יש לשים לב בעת החצייה. ביציאה מהחורשן חוצים את הכביש על גשר לכיוון היישוב בת שלמה – יש לחצות בזהירות ולרוץ על מדרכות בלבד עד שנכנסים חזרה לשטח.

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.