אורך מסלול: 33 ק”מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 220 מטר
נקודת מוצא: מתחם ים כרמל ביער עופר (WAZE)

אופי הריצה

ריצת שטח מישורית על גבי שבילי עפר רחבים ושבילי שדות. גולת הכותרת: ריצה על בסיס רצועת החוף המדהימה שבין חוף דור לחוף הבונים.

הגעה לנקודת ההתחלה
מגיעים לכביש 4 מצפון או מדרום, הכביש בין צומת פארדיס לטירת הכרמל. נוסעים עליו עד הפנייה למרכז מיר"ב ומטפסים לאורך השילוט למתחם האירועים "ים כרמל" שם יש חנייה גדולה.
14692110_1188585441187796_6940633710156418913_o
תיאור המסלול
יוצאים ממתחם ים-כרמל ביער עופר ורצים לכיוון דרום במגמת ירידה. רצים על בסיס שבילים ברורים עד הקילומטר השני שבו פונים מערבה ומגיעים למעבר (מנהרה קצרה) מתחת לכביש 4, עוברים ומטפסים חזרה לשביל עד ההגעה למעבר גשר מעל כביש החוף (כביש 2), בשלב הזה יורדים מהגשר ורצים עד שביל עוקף מושב הבונים לכיוון דרום, רצים איתו דרומה עד למעבר כביש צידי שמוביל לחוף דור (מעבר הכביש הזה ישמש אותנו גם כתחנת החלפה השלשות ורענון עבור האחרים). נחצה את פסי הרכבת (בקילומטר ה-9) ונרוץ דרומה עד שנבצע פנית פרסה רחבה (מערבה וצפונה), ונקיף את השדות ובריכות הדגים באזור. הקפה זו תיגמר בהגעה לחוף דור, שם תמוקם תחנת החלפה לזוגות ורענון עבור האחרים.
משם נמשיך בריצה בתוך החוף ונאגף את קיבוץ נחשולים ממערב, נעבור את תל דור ונמשיך צפונה עד שנחזור לשביל מרכזי שייקח אותנו צפונה עד נווה ים בואכה עתלית – נקודה זו תהווה תחנת החלפה שנייה למקצה השלשות.
משם נעלה על גשר חקלאים, סמוך לישוב עין כרמל במגמת ריצה מזרחה. נחוצים את כביש 4 במנהרה נוספת בסמוך לאתר רשות הטבע והגנים – נחל מערות. בשלב הזה נרוץ על שביל ברור וגדול דרומה במגמת עלייה אל עבר נקודת הסיום במתחם ים-כרמל.

דגשים
במהלך הריצה חוצים כבישים – יש לשים לב בעת החצייה ולעבור בבטחה. המעבר במנהרות מתחת לכביש הינו בטוח' אך יש לשים לב ולהיזהר על הראש. לאורך הדרך יש חציית כבישים קטנים וצדדים ופסי רכבת, יש לנקוט משנה זהירות בטרם חוצים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.