מרחק: 19 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 570 מטר
נקודת מוצא: מדרשת בן גוריון – קבר בן גוריון (WAZE)

נובמבר-דצמבר אלו חודשים נהדרים לריצה במדבר. הבקרים קרירים והאוויר הנקי והפתוח ממש מזמין אתכם לצאת ולגלות מקומות חדשים. המסלול הזה הוא על בסיס שבילים קיימים המסומנים היטב בשטח, ובכל מקרה כדאי להוריד מסלול לשעון כדי להיות בטוחים.

דגשים: גם כשקריר חשוב להצטייד במספיק מים – אין נקודות מילוי בדרך. בחורף יש להתעדכן לפני שיוצאים למסלול מחשש להיקלע לשטפונות.

סיפור דרך

יורדים ממתחם הקבר לכיוון החניון ופונים שמאלה בירידה עם הכביש. רצים כמאה מטר ובשלט "נחל חווארים, עין עבדת, בקעת צין" מתחברים ימינה לשביל סמ"ש אדום-לבן.

יורדים על השביל עד לכביש וממשיכים עוד כמה מטרים לצומת שבה ניקח שמאלה לכיוון "חניון לילה סרפנטינות", עדיין על שביל מסומן אדום-לבן. השביל הזה הוא למעשה דרך ג'יפים עליה ננוע כארבעה ק"מ עד שנגיע לצומת T. נפנה שמאלה בשביל כחול-לבן לפי השילוט "לשדה בוקר". נמשיך בשביל כק"מ וחצי ונגיע לעוד צומת T בה נפנה ימינה.

לאחר פחות מק"מ על השביל נפנה ימינה בשביל ישראל (מופיע גם סימון אדום לבן), השביל מוביל אותנו לעלייה קשה ומפותלת לחוד עקב, וזה גם הטיפוס המשמעותי ביותר במסלול. העלייה הקשה כוללת מעברים בהם משתמשים בסולמות, ובסופה נגיע למישור עליו ניצב חוד עקב. הטיפוס על החוד הוא לא קל אבל עם קצת נחישות וסבלנות נגיע לפיסגה ממנה נשקף נוף מרהיב.

נרד מצידו השני של חוד עקב על השביל המסומן ירוק-לבן. נמשיך על השביל עד אשר נגיע לעין עקב אחרי הק"מ ה-12. בגשמים הקרובים כל האזור צפוי להתמלא מים.

נצא מהנחל (עדיין על ירוק-לבן), וקצת אחרי הק"מ ה-13 נעבור מתחת למפל פרסה. מכאן נמשיך במגמת עלייה מתונה לכיוון נקודת הפיצול הראשונה שלנו, אליה נגיע אחרי ירידה חדה. מנקודת הפיצול נעלה באותה דרך ממנה באנו על השביל אדום-לבן שיקח אותנו עד מדרשת בן גוריון.

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להורדה מכאן

ניתן להוריד מסלול לשעון גם מכאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.