המסלול של אריה פישלר

אורך מסלול: 16 ק"מ מעגלי

דרגת קושי: קשה

טיפוס מצטבר: 660 מטר

נקודת מוצא: בצומת אשתאול פונים לכביש 395 ומתחילים לעלות. הפנייה הראשונה שמאלה היא ליקב, אנחנו נפנה בפנייה השנייה שמאלה ליער הקדושים. נוסעים ישר ומתחברים לדרך העולה לתוך יער הקדושים ונוסעים עד המערה, שם יש מזלג – ימינה לדרך נוף דרומית ושמאלה לנחל כיסלון. זאת נקודת ההתחלה.

Photo Apr 09, 7 24 00 AM

אם עליתם וירדתם אינספור פעמים בדרך נוף דרומית, צפונית ומה שבינהן, הגיע הזמן לשלב את הדרכים המוכרות האלה עם חלק קצת פחות מוכר. "כי ריצה בלי מקטע טכני היא לא באמת ריצה" (ממשנתו של א. פישלר).

המסלול משלב טיפוס רב, לחובבי הטיפוס או אלה ששונאים את זה אבל המאמן שלהם מכריח אותם בדרך לצוגשפיץ או איזה מרוץ אירופאי אחר בעל שם קשה לביטוי.

אופי המסלול: מסלול הררי, (כולל קטע אחד של הלוך חזור, אבל הוא הדובדבן) עליות קשות שניתנות לריצה, עליות תלולות שקשה לרוץ, אספלט, מקטע טכני במיוחד שכולל עליות וירידות בשילוב בולדרים, מקטע קצר של ירידה באמצעות יתדות (וגם עליה חזרה). במסלול של הר הרוח כתוב שהסינגל ההוא אגרסיבי. פה מדובר במשהו שהוא בשתי דרגות יותר טכני. סופר טכני.

המסלול מוגדר קשה מאד, בגלל הטיפוס הרב ובמקטע הסינגל הקושי עולה בגלל המורכבות הטכנית. אבל היי, זה "רק" 16 ק"מ, ובקטע הסינגל, אם נמאס לכם, תמיד אפשר לעשות אחורה פנה ולחזור ללולאה המרכזית.

Photo Apr 09, 8 19 55 AM

נקודות ציון: בעיקרון המסלול תוכנן בחלק הלא מעגלי שלו עד אתר מערת שמשון. מערה גדולה ויפה, על גדות המצוק הצפוני של נחל שורק, ששווה להתאמץ ולהגיע עד אליה (כמה מטרים מחוץ לשביל). הירידה אליה כל כך תלולה ו"מבולדרת" שיש להיעזר ביתדות בחלק האחרון. משם, אחרי שאכלנו משהו קטן מעדות ה"ג'ל" או "בר אנרגיה" (תלוי מאיזה תפוצה אתם), אפשר להתחיל לחזור. למי שרוצה לצבור עוד טיפוס, מומלץ להמשיך בשביל שהופך לעוד יותר תלול ויורד מטה עד נחל שורק. לגעת במים (לא באמת) ולחזור.

טיפוס מצטבר: כ-660 מטר למי שמגיע רק עד המערה. למחפשים את הבונוס, דהיינו ירידה מהמערה לנחל שורק ממש וחזרה יצטברו עוד 150 מטר מכובדים.

עונה מומלצת: מתי שבא לכם. ברור שהקיץ פחות אטרקטיבי בגלל היובש, אך המצוק של נחל שורק תמיד ירוק ומרשים והנופים לאורך הסינגל יפהפיים בכל עונה.

Photo Apr 09, 8 19 20 AM

תאור כללי: כיוון ההקפה הוא עם כיוון השעון. נתחיל במערת בני ברית, אפשר גם להתחיל בדמדומי זריחה, שכן העלייה בהתחלה רחבה ואיטית. נעלה בדרך נוף דרומית עד למפגש עם כביש 395, משם נטפס על הכביש לכיכר המובילה ליישוב כיסלון. נפנה בדרך המובילה ליישוב אולם נחלוף על הכניסה לכיוון אנדרטת מגילת האש (עדיין אספלט). למעוניינים באתרי מורשת, אפשר להגיע עד האנדרטה, להתבונן, לקרוא ולחזור.

המסלול פונה שמאלה בסימון כחול מעט לפני האנדרטה ואנו בחזרה בשטח. בתחילה הדרך רחבה, אולם הדרך המסומנת כחול הופכת עד מהרה לסינגל טכני ביותר הרץ לאורך מצוק נחל שורק. נופי המצוקים מופלאים והסינגל עצמו עולה ויורד חליפות ולוקח אותנו במרבצי סלעים מרשימים ומאתגרים (השביל מסומן בצורה ברורה) עד שיורד בתלילות למערת שמשון.

משם נשוב על עקבותינו ללולאה המרכזית, נרד מהסימון הכחול ונרוץ במגמת ירידה בצד הדרומי של כביש 395, נחצה את הכביש ונחבור לסינגל הירוק והקצר (1.5 ק"מ) היורד בתלילות ישירות למערת בני ברית, חלקו דרך מדרגות בנויות. שביל קצר זה, ומקטע שביל ישראל שממולו משמש אתר ידוע למתאמנים בצבירת טיפוס באינטרוולים הלוך ושוב. הסינגל הירוק צובר 100 מטר טיפוס וסינגל שביל ישראל ממולו לכיוון הר כרמילה, כ-200 מטר.

ריצה מהנה

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין ולסונטו

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.