המסלול של קובי פלד

אורך מסלול: 23 ק"מ מעגלי
טיפוס מצטבר: 855 מטר
נקודת מוצא: בר בהר (WAZE)

מסלול יפהפה בהרי ירושלים שיחזיר אתכם לילדות עם ביקור במערה, גלישה על הטוסיק במפלון וגם טיפוס מכובד לקינוח – כדי שלא יחשבו שבאתם רק לשחק.

סיפור דרך

חונים במסעדת בר בהר, חוצים את הכביש ומתחילים במגמת ירידה לאורך השביל הכחול, לאחר 2 ק"מ נתחבר לשביל הירוק ונעלה כמה עליות קטנות ולא משמעותיות. לאחר 2 ק"מ בערך, נפנה ימינה בסינגל חד היורד למטה בנחל (סמ"ש אדום) – זה סינגל שיורד על אבנים ולכן צריך לנקוט משנה זהירות. השביל יורד בחדות מטה על למפגש עם שביל ישראל, שם נפנה ימינה ונרוץ בשביל נוח עד למפגש עם חניון לילה גדול. בחניון זה ניפרד משביל ישראל ונמשיך בשביל האדום במגמת ירידה. שביל זה נקרא שביל הקיסר והוא משולט. נחצה את הכביש לצידו השני (בזהירות) ונמשיך בשביל ימינה.

השביל רץ לאורך הכביש ומוביל לחניון חול מאולתר. שם נאלץ לבצע ריצה על הכביש (כ-300 מטר) עד לחצייה נוספת וחזרה לשטח (זה מקטע הכביש היחיד שלנו). בשביל נבצע פניית פרסה חדה ונתחיל בעלייה מתונה לאורך כמה קילומטרים.

נגיע לכביש 384, נפנה ימינה ונרוץ בשביל מקביל לכביש עד שנראה שלט גדול "למערת התאומים", שם נפנה ימינה בשביל רחב מאוד ונרוץ כקילומטר עד לפתחו של נחל מערה בסימון אדום.

מכאן אנחנו מתחילים במגמת עלייה, נכנסים בשביל הגישה האדום ומתחילים בטיפוס במעלה הנחל. ההתקדמות בנחל איטית ודורשת ריכוז. לאחר כ-700 מטר נגיע אל מערת התאומים – מומלץ להיכנס בזהירות לביקור עטלפים. לאחר 100 מטר נוספים נגיע אל "המגלשה" – "מפלון" אבן חלקלק שנוצר עקב זרימת מים בעבר, מה שמאפשר חווית גלישה מהנה מאוד.

נמשיך במעלה הנחל (עדיין על האדום), נקפץ על סלעים ונעבור בשביל צר מאוד שמשני צידיו שיחים שורטים – ההתקדמות היא איטית ומעייפת. מקטע זה לוקח את רוב הזמן במסלול הזה. אם עד לכניסה לנחל התקדמנו בצורה מהירה, כעת אנחנו "מבזבזים" את רוב זמננו במעלה הנחל. לאחר חבירה לשביל הירוק אנחנו ממשיכים איתו עוד כ-500 מטר עד למפגש מעיין קטן (בעלי חיים שותים ממנו – לעיינינו בלבד).

בהמשך השביל נראה את חירבת בית עיטאב במעלה ההר, נטפס אליה בעלייה מתונה ונוחה יחסית (ק"מ 21). משם יורדים בשביל האדום ומגיעים לפיצול שבו ניתן לבחור כיצד להמשיך את המסלול: בשביל השחור שהוא יותר טכני או לאגף במעט לשביל האדום שהוא שביל רחב ונוח לריצה מהירה יותר לקיצור זמנים (שניהם נפגשים לאחר כ-2 קילומטר).

משם מתחילים בטיפוס מתון לאורך כביש 3866 הלוא הוא כביש הגישה לבר בהר שם חנינו. תוך זמן קצר נראה את המקום ונחצה את הכביש בזהירות לסיום.

ריצה מהנה

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

 

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.