המסלול של בועז פייל

מרחק: כ-24 ק"מ
טיפוס: 620 מטר
נקודת מוצא: כיכר החתולות, ירושלים

המסלול הזה משלב עיר ושטח, בטון ואדמה ובעיקר מאוד מאפיין את ירושלים וסביבתה. הפריחה של השקדיות והירוק שיקיף אתכם מכל עבר הם תפאורה מקסימה לריצה חווייתית במסלול לא שיגרתי. לא לירושלמים בלבד.

סיפור דרך

החניה והיציאה מכיכר החתולות (רח' הלל 33). חוצים את גן העצמאות, וברחוב אגרון פונים ימינה ועולים על לכיכר צרפת. שם נכנסים לרחוב עזה, עוברים את בית ראש הממשלה, ויורדים למטה עד לעמק המצלבה. ממשיכים ישר על שד' הרצוג (או ברח' יהושע יבין המקביל), ובצומת ניות ממשיכים ישר ברח' בזק (שהופך לרחוב בייט), דרך העלייה הארוכה לבי"ח שערי צדק, והלאה דרך ציר הרצל עד החנייה של הר הרצל.

מהחנייה של הר הרצל פונים ימינה לכיוון יד ושם, ואחרי מאה מטר יש ירידה שמאלה במדרגות לשטח. יורדים כמה גרמי מדרגות עד שמגיעים לשביל, שממשיך לגלוש עד לשביל רחב ונוח (בתחילתו סלול), שיורד בירידה ארוכה ימינה. יורדים בירידה הזו עד לפאתי עין כרם. נכנסים לעין כרם דרך סמטת הצלפים, ויורדים איתה עד הכביש הראשי. פניה שמאלה, בערך 100-150 מטר, ואז ימינה – לכיוון מעיין עין כרם. מגיעים למעיין, ושם יש ירידה ימינה בשביל שהולך ונעשה צר, ונכנס לתוך בוסתן מקסים תוך כדי ירידה במדרגות. ממשיכים איתו עד שהוא הופך רחב יותר, וממשיכים לגלוש איתו בירידה מתונה עד לכיכר של צומת כרם. חוצים את הכביש בזהירות, וממשיכים בשביל שממשיך מצידו השני של הכביש. עוד 200-300 מטר בשביל הזה, שעובר במקביל לכביש, ומזהים בצד ימין מעבר לכביש את הכניסה ל"פארק ירושלים". חוצים את הכביש בזהירות (צריך לעבור מעל גדר ביטחון), ונכנסים לשטח הפארק.

מהכניסה פונים ימינה לקטע שיש בו כעת עבודות ולאחר כ- 400 מטר מגיעים לשביל אופניים סלול, שרץ לאורך כל הערוץ של נחל שורק במה שנקרא "פארק ירושלים" או עמק הארזים. ממשיכים על השביל הזה, עוברים את מאגר בית זית מצד שמאל, ומגיעים אחרי עוד 2-2.5 ק"מ למחלף מוצא. ממשיכים ישר על המדרכה בצד הכביש כ- 200 מטרים, פונים ימינה מתחת לגשר לכיוון העלייה למבשרת, ומיד אחרי הגשר ימינה להמשך השביל של הפארק. ממשיכים על שביל האופניים הסלול, עד לשלט צהוב שמורה שמאלה לכיוון נחל חלילים (שביל מסומן ירוק). כאן יש אופציה לעלות ולרדת באותה הדרך – מומלץ, הנחל מאד יפה, אבל העלייה קצת מאתגרת. לאחר שחזרנו מנחל חלילים ממשיכים בשביל האופניים הסלול שמתפתל בעמק הארזים, עוברים מצד שמאל אתר יפה שנקרא "עינות תלם" (שווה לעצור ולהעיף מבט), עוברים מתקני ספורט שונים, והשביל שהיה בכיוון כללי צפונה לוקח עיקול לכיוון מזרח. ממשיכים איתו, עוברים מצד שמאל את חוות טור סיני, עוברים גשר חבלים מעל ערוץ הנחל, והלאה עד שמגיעים לספורטק ירושלים החדש. כאן צריך לעבור לצד השני של הנחל, ולהתחיל לחפש את העלייה לכיוון ליפתא. העלייה היא על בסיס סינגל צר שמסומן בסימון כחול. עולים עם השביל ועוברים דרך בתי הכפר ליפתא, וממשיכים לעלות עד למעיין ליפתא, שם יש בריכה יפה וניקבה. עולים מעל לבריכה במדרגות ובהמשך השביל, ובקטע אחרון תלול אך רחב ונח מגיעים לכביש, ולמעשה – הגענו לכניסה לעיר. פונים ימינה, עוברים את הרמזורים של הכניסה לעיר עד לגשר המיתרים. רצים מתחת לגשר לכיוון רחוב יפו, ומכאן ממשיכים ישר על בסיס הציר של הרכבת הקלה לאורך רחוב יפו. עוברים את מחנה יהודה מצד ימין, דרך מרכז העיר ועד לכיכר ציון ובניין המשביר החדש. בכיכר ציון לוקחים ימינה במדרחוב יואל משה סלומון, ובמגמת ירידה ממשיכים עד לכיכר החתולות – שם מסתיים המסלול.

ריצה מהנה.

ריצות שטח: כל המסלולים

ניתן להוריד מסלול לשעון  מכאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.