אורך מסלול: 35 ק"מ מעגלי (כארבע שעות)

טיפוס מצטבר: 361 מטר

דרגת קושי: בינוני +

נקודת מוצא: חניון "ימי מדבר" ביישוב צוקים (waze)

המדבר שונה מכל אזור אחר שאנחנו מכירים. הצבעים בו שונים, המרחק בין ישובים גדול יחסית, הטמפרטורות גבוהות ויבש יותר, ומעל הכל ה-vibe שונה. השקט המופלא, המרחבים האינסופיים, בעלי החיים וההרים הם תפאורה חלומית לריצת שטח אחרת.

20160604_060023

המסלול שלנו זורם בנחלים צופר ועשוש, שם תוכלו להתנסות בריצה בתוואי מאתגר ולפגוש בעלי חיים בסביבתם הטבעית.
נצא מהחניון של "ימי מדבר" מערבה ונרד בירידה תלולה בדרדרת אבנים לנחל צופר. נמשיך עם הנחל בכיוון כללי דרומה ונתחבר לנחל עשוש בקילומטר השביעי (שביל ישראל). נמשיך על עשוש ולפני הקילומטר ה-11 נפנה שמאלה לעלייה טכנית לכיוון המצוקים ונחבור לנחל עומר. בקילומטר 14.5 נחתוך בחדות מהנחל ונעלה לגדה הימנית שלו. משם נמשיך ונחבור שוב לנחל עשוש כשמשמאלנו שלוחת עומר, עד שנחבור לשביל המוביל ליישוב צוקים.

20160604_072810
שלוחת עומר

המסלול עצמו אינו קשה במובן הזה שאין בו הרבה עליות וירידות, אבל תוואי השטח מגוון וכולל אבנים משוננות, דרדרות ומדרגות סלע בנחלים ולכן הוא מחייב ריכוז וזהירות, בעיקר כשמדובר בריצת לילה.

דגשים חשובים למסלול: אם אתם עושים את המסלול הזה בקיץ, אתם חייבים לסיים אותו באור ראשון כדי להימנע מהחום. המדבר לא סלחני, והשילוב של חום ויובש יכול להיות קטלני. קחו כמות מים גדולה יותר מבדרך כלל – יהיה להם שימוש. גם אם אתם נווטים מצויינים, הורידו את המסלול לשעון ליתר ביטחון.

ריצה מהנה.

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין ולסונטו

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.