המסלול של אורי שימרוני

אורך מסלול: 24 ק"מ (כולל גישה לסינגל דרך סינגל הושעיה)
טיפוס מצטבר: 350 מטר.
נקודת מוצא: מבואת סינגל הושעיה הנמצאת על מפגש בין כביש הגישה ליישוב הושעיה לדרך עפר כחצי ק"מ אחרי הירידה מכביש 77.

התקופה הזאת בשנה, שמזג האוויר מתחיל להתחמם אבל עדיין יורדים קצת גשמים, היא הזדמנות מעולה לבקר במתחם הסינגלים שנמצא על התפר בין עמק יזרעאל והגליל התחתון. מה שנקבל זה בעיקר הרבה ירוק, פרות משוטטות וירידות מהירות, אבל מבחינה טכנית מדובר במסלול שמתאים כמעט לכולם.

סיפור דרך

נשאיר את הרכבים ונצא לאורך הכביש לכיוון היישוב הושעיה ולאחר כ-400 מטרים, נרד מערבה לסינגל הושעיה. לאחר עוד 1.5 ק"מ נתחבר בצומת T לסינגל "ריש לקיש" ונפנה שמאלה (כיוון דרום).

3.2 ק"מ מתחילת המסלול נגיע לעוד פיצול והפעם נפנה ימינה (מערבה) ונתחיל לטפס לתוך הגן הלאומי ציפורי דרך מטע זיתים, ואפילו נתחבר לשביל ישראל ליד מבנה עתיק – קבר רבי יהודה הנשיא.

הסינגל ממשיך לטפס לכיוון הישוב ציפורי תוך כדי פיתולים מהנים עד לשיא הגובה של המסלול, ושם מקבלים ירידה מהירה מאד עד שיוצאים מהיער בצמוד לכביש 79.

נמשיך שמאלה בשביל לבן המקביל לכביש עוד כ-2.5 ק"מ במגמת ירידה עד שנפנה צפונה חזרה לסינגל הנכנס ליער. בק"מ ה-15 הסינגל פונה ימינה ומטפס עד מצפה ריש לקיש (בדרך גם נעבור ליד מערת קבורה) ושם ניצב ספסל בנקודת תצפית מדהימה על שדות העמק. הירידה מהמצפה מהנה ביותר ולא טכנית במיוחד ובסיומה הסינגל הופך לדרך עפר בין שדות, וחוזר להיות סינגל המטפס על גבעה קטנה, ומיד אחריה נגיע שוב לחיבור עם סינגל הושעיה, זאת בדיוק הנקודה בה נכנסנו לסינגל ריש לקיש, לכן נפנה שמאלה ונמשיך עם הסינגל עד לחיבור עם הכביש, שם כבר ניתן לראות את הרכבים (ה-1.5 ק"מ האחרונים על סינגל הושעיה הם בעצם נגד כיוון הרכיבה עליו, ולכן יש להיזהר מרוכבי אופניים).

ריצות שטח: כל המסלולים

להורדת המסלול לשעון לחצו כאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.