כמו בכל שנה עייני כל רצי ההרים נשואות לשאמוני, לקרב הענקים בין טובי רצי השטח בעולם, בבמה המרכזית מכולן. ריכזנו עבורכם רשימה פוטנציאלית לפודיום ב-UTMB

בשנה שעברה היה זה פרנסואה דאהן שנתן הופעה מרשימה שסללה לו את המקום הראשון. אחריו הגיע הפנומן קיליאן ז'ורנה ושלישי סיים האמריקני טים טולפסון.

גם השנה יהיה צמוד וצפוף מאוד בגזרת הגברים מאחר והשמות החזקים יעמדו זה לצד זה על קו הזינוק. מי יסיים ראשון?
קיליאן ז'ורנה עבר שנה מאוד לא פשוטה במהלכה היה צריך להתמודד עם שתי פציעות. הוא עבר ניתוח בשתי כתפיו וכשחזר לרוץ נפצע ברגלו ונאלץ שוב לנוח. למרות זאת, יכולת ההתאוששות שלו מדהימה ומאז שחזר לרוץ ולהתחרות הוא מנצח בכל מרוץ ועדיין נשאר לו זמן וכוח כדי  לעשות על הדרך איזה FKT (ע"ע בוב גראם). מכיוון שהאיש הוא בקטגוריה משל עצמו, קשה לראות מישהו שבאמת יכול לאיים על מעמדו, אלא אם משהו יקרה בדרך – ודברים יכולים לקרות. רוב הסיכויים שהוא יתמקם בדבוקה הראשונה מעט מאחור ויפרוץ קדימה במאני טיים.

ג'ים וולמסלי מגיע בפעם השנייה ברציפות למרוץ הזה, רק שהפעם הוא צבר ביטחון וניסיון, יש לו את הניצחון בווסטרן סטייטס בכיס ובלוקים של אימונים עמוסי קילומטרים וטיפוס. נדמה שהוא למד מהנסיון הלא מוצלח של השנה שעברה והפעם הוא יהיה יותר סבלני ולא ילחץ כבר מההתחלה.

טים טולפסון, אחד האתלטים המוכשרים מארה"ב שהגיע שלישי בפעמיים האחרונות של המרוץ הזה, ועשה את זה באלגנטיות. את טולפסון לא תראו בחוד של הרצים ברוב שלבי המרוץ. הוא מתקדם לאט ובטוח תוך שהוא מנהל נכון את הכוחות והאנרגיה שלו, והשנה אולי הוא ישפר את מיקומו בפודיום.

לואיס אלברטו הרננדו הספרדי הוא אחד הרצים החזקים במרוץ (וגם האהובים עלי באופן אישי). בשנה האחרונה הוא היה קצת מאחורי הקלעים ופחות שמענו ממנו אבל מדובר ברץ ספרדי קלאסי: מהיר, חזק, בעלת טכניקה מצויינת ושליטה בריצות הרים. הרננדו יכול בקלות להתברג באחד מהמקומות הראשונים.

זבייה טבנרד שהשתתף במקצים השונים של ה-UTMB בשנים האחרונות מכיר היטב את המסלול. אחרי התקרית הלא נעימה שהיתה לו בהארדרוק הוא בטח ירצה לבלוט במרוץ הזה.

ברשימת הגברים בולטים שמות נוספים ששווה לשים אליהם לב: האמריקניים זאק מילר, אלכס ניקולס, אנדרו מילר ומארק האמונד. גם ריאן סנדס, גריניוס גדימיניאס וטימותי אולסון יקחו חלק במקצה הזה.

בנשים מצפה לנו גם תחרות מעניינת, בעיקר בגלל שאין קיליאן אישה וזה תמיד פותח את התחרות, גם לשמות חדשים.

קרוליין שאברו הצרפתיה עברה שנה רבת תהפוכות. בשנה שעברה פרשה במהלך המרוץ כתוצאה מעייפות, ובמהלך השנה לא השתתפה במרוצים – ככל הנראה כדי להתאושש. רק ביוני האחרון חזרה להתחרות, ניצחה בצוקשפיץ ונדמה היה שהיא חוזרת למסלול, אבל אז נודע שהיא עדיין לא החליטה סופית אם היא משתתפת ב-UTMB.


מימי קוטקה

מימי קוטקה השוודית עוברת שנה מעולה מבחינת כושר והישגים. השנה היא ניצחה במדרה, במקסי רייס ובמקצה הארוך של מרתון מון בלאן. וזה אחרי שבשנה שעברה היא ניצחה את ה-TDS. חשוב לציין שהיא מעולם לא רצה מאה מייל וזאת נקודה שמעמידה בסימן שאלה את היכולת שלה, אבל לדעתי קוטקה היא אחת המועמדות הודאיות לניצחון בקרב הנשים.

שיוואי פריילי הספרדייה מכירה היטב את המסלול של ה-UTMB. היא השתתפה במרוץ הזה כבר שלוש פעמים ותמיד סיימה במקומות הראשונים (5,3 ו-שנייה ב-2015). בשנה שעברה היא היתה פצועה ולכן לא השתתפה במרוץ, השנה היא בהחלט יכולה להתברג בשלשה הראשונה.

מלבדן יש עוד נשים שיש להם סיכוי טוב להתברג בעשירייה הראשונה: הבריטית בת' פסקל והאמריקניות סטפני ויולט, מגדה בולה, קייסי ליכטיג, קט ברדלי ועוד.

הזינוק: מחר (שישי) ב- 18:00 שעון מקומי.

עדכונים בזמן אמת בעמוד הפייסבוק שלנו – עשו לנו לייק והישארו מעודכנים.  

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.