המציאות שלנו משתנה מדי יום והגבלות חדשות נכנסות לתוקפן בעקבות מגיפת הקורונה. קרן גרשטיין מדווחת מספרד על איסור לרוץ בחוץ ועל קנסות כבדים למי שנתפס. האם בקרוב גם בישראל?

יכול להיות שהמשפט שבכותרת נשמע לכם מפחיד או לא מציאותי ואתם לא באמת מאמינים שנגיע למצב כזה, אבל מבט אל ספרד, שנמצאת במשבר עמוק בעקבות הקורונה וסופרת עשרות מתים מדי יום, מגלה שזאת המציאות שם. דיווחים שמגיעים מספרד מספרים על עוצר ברחובות. רצים שנתפסים על ידי המשטרה מקבלים קנסות, והפעילות "הלא חיונית" נעצרה לחלוטין.

קרן גרשטיין ששוהה בברצלונה מספרת על הנעשה שם בימים האחרונים: "ביום שישי בצהריים, הודעתי בבית שאנחנו בהסגר מרצוננו כי הכל בספרד הרגיש כ"כ איטי. באיטליה הקרובה המצב חמור וממשיך להחמיר. במדריד שם כבר החלו הוראות הסגר, ואצלנו בכל התקופה הזאת בברצלונה לא נעשה דבר! בעיר עדיין ישנם תיירים.

בשבת קבעתי לרוץ עם שתי חברות שהפכו לפרטנריות ריצה כיפיות לאחרונה, ואז התחילו ההודעות שאולי כדאי לא לרוץ, שקבענו מאוחר והיינו צריכות לצאת מוקדם יותר לפני שיש אנשים. הצליחו להלחיץ אותי ובסוף לא יצאנו לרוץ. החלטתי שביום ראשון אקום מוקדם ואצא לבד. מי ידע שגם זה עומד להשתנות.

בשבת כל היום זרמו העדכונים, ראש הממשלה, סנצ'ז נאם בטלויזיה לא מעט, מאוחר יותר התגלה שאשתו נדבקה בוירוס הקורונה, ובשבת בלילה יצאו הנחיות נוספות – חשכו עיניי. אסור לצאת לריצה! לרכיבה! ובכלל לשום דבר שהוא לא בגדר חובה כגון סופר, יציאה עם הכלב, בנק, עבודה וכד'".

"בניתי על הריצה כפסק זמן מההסגר לשעה ביום, לקצת שמירה על שפיות. גם בתי תכננה להמשיך להתאמן יחד איתי. מי כמונו יודע כמה מהר מאבדים את כושר ריצה, שקשה לחזור אחרי תקופה ארוכה ללא אימונים וכמה זה משפיע על המצב רוח שלנו כשזה חלק משגרת חיינו כבר שנים.

אתמול גם גילינו שאכן אוכפים זאת. בחוף הים יש ניידות שמודיעות על איסור שהייה בחוף, ברחוב לידינו בעלי ראה שניידת עצרה מישהו שרץ".

המשטרה עוצרת רוכבים ונותנת להם קנסות

"קצת מעל 2 ק"מ מביתנו יש כאן שטח עצום. טיפוס של 2 ק"מ ומגיעים להר עם נוף עוצר נשימה של כל ברצלונה. אני רצה שם כל שבוע והרצים מהארץ שביקרו אותי כאן יעידו על יופי המקום. יש מסלול כורכר ולא מעט סינגלים. כל יום, ובמיוחד בימי שבת וראשון המקום מלא ברצים, רוכבים ומטיילים. המקום נקי, אין לכלוך, כולם מכבדים את החוק ואת הטבע. יש גם הרבה חזירי בר שיצא לי להכיר מקרוב כבר פעמיים.

כנראה שהרבה רצים ורוכבים ברחו לשם ביום ראשון, חברה שלחה לי הודעה ששלח לה הפיזיותרפיסט שלה, (שהוא רץ בעצמו) שניסה לרוץ שם, אך הגיעו שוטרים ופינו אנשים ומחלקים קנס מינימום של 100 יורו למי שלא משתף פעולה. בעיתון רשום שהקנסות נעים בין 100 יורו ועד 600,000 יורו לעוברים על חוק ההסגר!

אני כמובן מתכוונת לכבד את החוקים החדשים ולא רק מהפחד להיתפס אלא כי חייבים לעצור את התפשטות הקורונה, כל אחד חייב לקחת אחריות לעצמו, למשפחתו ולחברה כולה.

נכון לעכשיו, בספרד יש 7.753 נדבקים וכמעט 300 מתים. במדריד כרגע המצב קשה, שם בערך חצי מהחולים ושני שליש מהמתים. אז הריצה היא חלק מהחיים אבל היא לא החייים וצריך לקחת הכל בפרופורציה. נעבור גם את זה".

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.