מה צפוי לנו בשנה הבאה בעולם הריצה? השבוע במסכמת על מגמות בעולם הריצה כפי שהוצגו בתערוכת ISPO בגרמניה

השבוע במסכמת, מבט אל מגמות בעולם הספורט והריצה בפרט. השבוע נערכה במינכן שבגרמניה תערוכת ISPO, שמיועדת לקניינים מתחומים הספורט והאאוטדור. מדי שנה מציגות בתערוכה מיטב החברות את החידושים שלהן לשנה הקרובה, ונערכים בה פרזנטציות ופאנלים בנושאים שונים הקשורים לריצה.

אחד הפאנלים עסק בעולם הריצה בהיבט הצרכני שלו, ובו הובאו כמה נתונים מעניינים על שוק הריצה, בין השאר על פי סקר שערך מגזין הריצה הפופולרי Runner's World  בקרב 8,000 מקוראיו, והנה עיקרי הדברים:

  • שוק הריצה הולך וגדל – השנה בלבד 7 מותגי נעליים חדשים ייכנסו לשוק.
  • דגש על איכות הסביבה – החל בתהליכי הייצור והשימוש בחומרים ממוחזרים וכלה בדלקים ירוקים שמשמשים את תעשיית הנעליים בייצור. 
  • שגעת הקרבון – 12 מותגי נעליים מכניסים כבר השנה לוחיות קרבון בגפה האמצעית.
  • הרצים מוציאים יותר על ביגוד – הרץ הממוצע מוציא 324 אירו בשנה על ביגוד ריצה.
  • רוכשים יותר נעליים – בממוצע רץ קונה בשנה 6 זוגות נעלי ריצה. במקום הראשון ממנו קונים נעליים עומדות חנויות הריצה המתמחות ובמקום השני חנויות אונליין.

עוד נשאלו הקוראים על הרגלי הריצה שלהם ומתשובותיהם עולה:

  • הרץ הממוצע רץ כ-37 ק"מ בשבוע.
  • 82% מהנשאלים השתתפו לפחות במרוץ אחד בשנה.
  • המרחקים הפופולריים הם עד חצי מרתון ויש ירידה בהתעניינות במרתונים.

הטכנולוגיה הלבישה תופסת תאוצה

העולם בטירוף אחר דאטה, וגם אנחנו הרצים רודפים אחרי יותר נתונים וגם חולקים יותר נתונים עם אחרים. קחו לדוגמה את השעונים בהם אנחנו משתמשים בריצה, הם כבר מזמן הרבה יותר משעוני ריצה: הם נותנים לנו נתונים על השינה שלנו, משמיעים לנו מוזיקה ומדרבנים אותנו להתחיל לזוז אם אנחנו יושבים יותר מדי. הם נותנים לנו סטטיסטיקות וחיתוכים עם ביצועי עבר ומה לא. 

בתערוכה במינכן דובר על האפליקציה Map My Run. האפליקציה הזאת היא ותיקה ויש לה מיליוני משתמשים ברחבי העולם. אפשר להקליט באמצעותה את המסלולים שלכם או לסנכרן אליה מהשעון, לשתף וכמובן לצפות בנתונים שונים על הפעילות שלכם. מדי יום האפליקציה אוספת מידע מ-2 מיליון מיילים אותם גומעים משתמשיה. 

האפליקציה משתפת פעולה עם חברת Under Armor שהוציאה דגם חדש של נעליים שבהם כבר מובנה צ'יפ שמסתנכרן עם האפליקציה. הצ'יפ מודד מרחק בדיוק גבוה יותר, נותן מיקום בזמן אמת, וכן נותן לרץ פידבק על הקאדנס למשל, כך שהוא יכול לתקן את הריצה תוך כדי תנועה. 

הזוכים בפרסים בקטגוריית ריצה

ועדה של שופטים בכנס, בחנה עשרות מוצרים מחברות שונות ולבסוף בחרה את המוצרים שעושים שינוי משמעותי עבור הרצים המשתמשים בהם.

בין המוצרים אפשר למצוא את מעיל הריצה של חברת ODLO, שמציג טכנולוגיית נידוף טובה מאוד ומשאיר את הרץ יבש מבפנים ומבחוץ. המעיל שנקרא DUAL DRY ZEROWEIGHT WATERPROOF קל ומתקפל לגודל קטן מאוד, מה שהופך אותו אידיאלי לרצים. 

בקטגוריית נעלי ריצה נבחרה TERREX AGRAVIC PRO של אדידס. אלו למעשה שתי נעליים באחת: נעלי ריצת שטח ונעליים שמתאימות לריצה בתנאי קור ורטיבות. בחלק החיצוני יש סוגר כפתור מסוג "בואה", שבסיבוב שלו מהדקים את הנעל לרגל.

בקטגוריית האקססוריז זכה שעון גרמין פניקס 6 פרו סולאר בזכות זמן הסוללה שלו, המפות הטופוגרפיות והטעינה הסולארית שמאפשרת לו זמן עבודה ארוך יותר בשלל פעילויות כמו ריצה, סקי, רכיבה ועוד.

בקגטוריית הלבוש זכתה חולצה ה-ENERGYON Base Layer של חברת UYN. נימוקי השופטים לבחירה: הטכנולוגיה של החולצה מאפשרת לה להיות מצד אחד צמודה על הגוף, ומצד שני להשאיר אותו מאוורר, בזכות חורים זעירים בבד.

הסקר השבועי

כמדי שבוע אנחנו מעלים סקר בקבוצת הטלגרם שלנו (זה הזמן להצטרף כאן).

בשבוע שעבר נשאלתם איזה רצים אתם?

חייב\ת יעדים, זה עוזר לי להתמיד בתוכנית האימונים – 54%

מתמיד\ה בריצה כם בלי יעדים או מרוצים – 46%

בתחילת השבוע יעלה סקר חדש.

מוזמנים לעקוב בעמוד הפייסבוק ועמוד האינסטגרם שלי.

רוצים עוד מזה? הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.