וירוס הקורונה תופס כותרות גם בהקשר של ריצה. ומה התזונה של האולטרה מרתוניסט האמריקני ג'ים וולמסלי. הכל במסכמת השבועית

הקורונה משביתה את סצנת הריצה בסין

וירוס הקורונה החל לתפוס את הכותרות על בסיסי שעתי, ומיליוני בני אדם משנים את הרגליהם בעקבות התפשטות הנגיף. טיסות לסין בוטלו, אנשים נכנסים להסגר ומספר הקורבנות עולה.

באופן טבעי גם על עולם הריצה משפיעה התפשטות הנגיף, וביפן שמארחת את האולימפיאדה בקיץ הקרוב נכנסו לכוננות. כרגע הפתרון שלהם לבידוד חולים הוא באוניות הסגר. הוועד האולימפי נדרש לסוגייה ובשלב זה לא מדברים על דחייה או העברת האולימפיאדה למקום אחר. יש לציין שכחלק מההיערכות שלה לאולימפיאדה, יפן יודעת גם לטפל במחלות זיהומיות בכפר האולימפי.

הסנונית הראשונה בעולם הריצה שמגיבה לקורונה היא סין, המקום ממנו החל להתפשט הנגיף. לאחרונה הודיעו במדינה על ביטול כל אירועי הריצה עד הודעה חדשה. בהודעה רשמית שיצאה מ-UTMB שמארגן בין השאר את מרוץ האולטרה Gaoligong נכתב כי "המרוץ תוכנן להתקיים במהלך חודש מרץ, אבל עקב ביטול כל המרוצים במדינה הוא ידחה לדצמבר. הבטיחות והבריאות של משתתפי התחרות היא חשובה מכל ולכן המרוץ יידחה ו-5,000 הנרשמים יוכלו לרוץ בדצמבר או לקבל החזר מלא של כספם".

ההסגר שגוזרים על עצמם תושבים רבים מחשש להידבקות, מוליד רעיונות יצירתיים. בסין יש כ-25 מיליון רצים, דמיינו אותם סגורים בבתים בלי יכולת לרוץ – ומסילות הן לא דבר נפוץ. באין ברירה הסינים החלו לרוץ בתוך הבתים, כשהם בונים לעצמם "מסלולים". הכוח של הרשתות החברתיות הפיץ את הבשורה ונתן למיליונים אחרים את הדחיפה לנסות את זה בעצמם. השיתופים הרבים הפכו את הדבר לתופעה של ממש.

מי שהגדיל לעשות הוא פאן שאנקו, מרתוניסט סיני שסיפר שהוא כבר לא יכול לשבת בבית בלי לרוץ. הוא יצר מסלול באורך 8 מטר סביב שני שולחנות עיסוי והחל לרוץ סביבו. הוא עשה 6,250 סיבובים סביב השולחנות וסיים 50 ק"מ של ריצה שתועדה ושותפה ברשתות החברתיות. הפוסט שלו נהיה ויראלי ובתגובות אליו כתבו רצים אחרים את המרחקים הביתיים שהם עשו: "עשיתי אתמול ריצה של 5,200 מטר במסלול של 20 מטר. הצלחתי לא להסתחרר, אבל הכלב נבח כמו משוגע במשך 40 דקות", כתב אחד הגולשים. אם סכנת הוירוס תימשך, נראה שהתופעה של ריצה בבית תתרחב.

מה אוכל ג'ים וולמסלי?

כשאנחנו עוקבים אחר רצים מובילים בתחומם, אנחנו הרבה פעמים רוצים לפצח את "הסוד" שלהם. כיצד הם מתאמנים, כיצד הם מתאוששים, מה הם אוכלים וכו'. לפעמים זה סתם יצר הסקרנות שלנו שדורש סיפוק ולפעמים זה משהוא שאנחנו חושבים בינינו לבין עצמנו שאם נאמץ, זה יהפוך אותנו לרצים טובים יותר. ברוב הפעמים זאת פשוט העובדה שמדובר בספורטאי עילית מקצוענים, שמשלבים כשרון ובסיס שאין לרובנו עם פעילות גופנית בכמות ואיכות שאנחנו לא מגיעים אליה – שלא נדבר על המעטפת המקצועית שלה הם זוכים.

את ג'ים וולמסלי כמעט שלא צריך להציג. הוא האמריקני הכי מהיר בשנים האחרונות בתחום האולטרה מרתון, ואחראי לכמה מהשיאים הבולטים של השנים האחרונות, כולל של הווסטרן סטייטס. מי שרוצה לעקוב אחת האימונים שלו יכול לראות אותם בסטרבה, אבל דווקא לגבי התזונה שלו הוא לא מרבה לדבר.

לאחרונה ראיתי לא מעט פוסטים של אנשים שקושרים בין הישגים בריצה לתזונה. אין קשר בין היות רץ מסויים אוכל-כל או צמחוני או טבעוני, לבין השגיו בריצה. יש דוגמאות לכאן ולכאן, ולכן אין להסיק מסקנות מכך, למרות האינטרסים של כל מיני גופים עם אג'נדות.

ג'ים וולמסלי הוא צמחוני. הוא מבין שעיניהם של רצים רבים נשואות אליו ולכן הוא זהיר ואומר "התזונה שלי לא מתאימה לכל אחד. אני לא מדבר יותר מדי על היותי צמחוני כי אני לא בטוח שזה מתאים לכל אחד. לי זה עובד", אמר וולמסלי באחד הראיונות.

"אני אוכל פיצה לצהריים או בארוחת ערב על בסיס יומי" מספר וולמסלי. גם בירה קרה היא חלק מהתפריט היומי שלו. את הבוקר הוא פותח ביוגורט וגרנולה. כשהוא טס לחו"ל הוא משתדל לקחת איתו גרנולה, לפחות לשבוע הראשון. הוא בדרך כלל נמנע מסוכר ומשקאות קלים ולא עוקב אחר משקלו באופן קבוע. "כשאני מרגיש שאני רזה מדי אני נותן לעצמי אור ירוק לאכול דונאטס וגלידה. זה לא דבר נדיר, יש לילות שאני יורד לבד על קופסת בן אנד ג'ריז".

וולמסלי מסכם ואומר שלפעמים סוכר וקלוריות עוזרים לרצי אולטרה לנהל את מאגרי האנרגיה שלהם, וזה מצוין. "אם אתה מרגיש חלש, זה לא הזמן לחשוב על תזונה קפדנית וסלטים. יותר חשוב שתרגיש טוב".

הסקר השבועי

כמדי שבוע אנחנו מעלים סקר בקבוצת הטלגרם שלנו (זה הזמן להצטרף כאן).

בשבוע שעבר נשאלתם: יש לכם ארוכה של 3 שעות במינימום, מבול בחוץ והתחזיות לא לטובתכם, גם לא לימים הבאים?

יאללה כולה גשם. גומרים הולכים – 51%

מבטלים. יש גבול ! – 37%

אחי, יש לי מסילה. שם בינג' בנטפליקס וזורם – 12%

בתחילת השבוע יעלה סקר חדש.

מוזמנים לעקוב בעמוד הפייסבוק ועמוד האינסטגרם שלי.

רוצים עוד מזה? הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.