השבוע בלט סיפור אחד שהריצה היא דווקא בשוליים שלו. על מותו הטראגי של הראל גורן ז"ל, על ההתמודדות של אביו בועז וההתגייסות של קהילת הריצה למענם 

 כוחה של קהילה

בעידן הרשתות החברתיות, אנחנו עדים לקלות שבה אנשים כותבים פוסטים משתלחים, מכפישים זה את זה, מפיצים שנאה ומדרדרים את השיח למקומות שליליים. 

בניגוד לפוסטים של יחידים, הקהילות בפייסבוק נוצרו כתוצאה מצורך של אנשים בעלי אותם תחומי עניין להחליף ולשתף דעות. יש קבוצות בכל נושא ותחום שרק תוכלו לחשוב עליו, וגם בתחום הריצה בישראל יש כמה וכמה קהילות, שכל אחת מנסה לאפיין את עצמה בצורה ייחודית ולמשוך אליה את הקהל שלה.

בשגרה, הדיונים בקהילות הם מן הסתם סביב הריצה, אבל יש רגעים שהם יוצאים מהכלל. אלו רגעים בהם נמדדת הלכידות בקהילה מעבר למקלדת ולמסך.  

בשבוע שעבר הלך לעולמו הילד הראל גורן ז"ל, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. אביו בועז, חבר בקבוצת "קהילת רצים", תיעד בחודשים האחרונים בקבוצה את ההתמודדות של הראל עם המחלה. בין השאר היה מעלה תמונות מהריצות שלו ותמונה אחת של אצבע משולשת, לסמן מה הוא חושב על המחלה הארורה הזאת.

הפוסטים של בועז היו הדרך שלו לחלוק עם העולם את השגרה של טיפול בילד חולה בסרטן, ובעיקר לפרוק את אשר על ליבו. הכתיבה שלו מתארת את הדברים כמו שהם – בלי לנסות להתייפיף. וזה נגע באנשים. החברים ב"קהילת רצים" לא נשארו אדישים לפוסטים של בועז – הם עודדו אותו, שלחו להראל איחולי החלמה וניסו לחזק את בועז, שהוכיח שהוא אבא מיוחד מאוד. בשבוע שעבר, תם המאבק של הראל. קהילת הריצה שליוותה את בועז הוכתה בתדהמה. פוסטים של תנחומים נשלחו לבועז, ריצות הוקדשו להראל וכולם עם אצבע משולשת עם התיוג #fuck_cancer.

זיו חיימוביץ', ממנהלי הקבוצה סיפר כי "את בועז אנחנו מלווים כחברים בקהילת רצים מ'אבא פגום' כבר שנתיים. עם הזמן קהילת הרצים התפתחה לה לקבוצת 'קהילת רצים' בפייסבוק, שמאגדת בתוכה את שני המינים.  נחשפנו לאבא שאין כדוגמתו, והוא נכנס אלינו יחד עם הראל ז"ל לעומק הלב. לאחר הישמע הבשורה המרה, התגייסנו כלל מנהלי הקהילה והחלטנו לתמוך בבועז כמשפחה מקצה לקצה. אני מודה, שהופתענו בענק מגודל החיבוק שהקהילה נתנה ונותנת לבועז לאורך כל התקופה הזו.

התמיכה התבטאה באינספור רצים ורצות חברי הקהילה שהגיעו להלוויה ולכלל ימי השבעה, בפוסטים של תמיכה מקצה לקצה, אינספור ריצות שהוקדשו לזכרו של הראל וכמובן עוד המון רעיונות ומרוצים שיעלו לזכרו בהמשך".

היום (שישי) בועז פירסם פוסט קורע לב על השעות האחרונות של הראל ועל השבוע האחרון שעבר עליו. הסיפור הזה קשה וכואב אבל הוא מראה שאפשר לנצל את הפלטפורמה גם מעבר לגבולות המסך. הרשתות החברתיות יכולות להיות מקום של רוע ושנאה, אבל גם מקום של נתינה, הפצת הטוב וחיבור בין אנשים לעזרה הדדית. קהילת הריצה הוכיחה שהיא יודעת להתעלות מעל דיוני המרוצים, תוצאות וצילומי סלפי – וזה מעיד על חוזקתה.   

יהי זכרו של הראל גורן ברוך.

הסקר השבועי

כמדי שבוע אנחנו מעלים סקר בקבוצת הטלגרם שלנו (זה הזמן להצטרף כאן).

בשבוע שעבר נשאלתם: אילו חולצות יש לכם יותר בארון…?

חולצות מרוצים – 60%

חולצות קנויות – 40%

בתחילת השבוע יעלה סקר חדש.

מוזמנים לעקוב בעמוד הפייסבוק ועמוד האינסטגרם שלי.

רוצים עוד מזה? הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.