השבוע במסכמת: ההשלכות של דחיית מרתון ירושלים, ההוקה הכי מוזרה שראיתם והפיצ'רים החדשים בסטרבה

ההשלכות של דחיית מרתון ירושלים

מרתון תל אביב התקיים השנה על הקשקש. עוד שבוע וגם הוא היה מתבטל, וגם קיומו התאפשר לאחר לחצים לא קטנים, והגבלות של הרגע האחרון. כזכור, כבר לפני חודש כתבתי כאן על השפעת הקורונה על עולם הריצה, וכעת מדד ההיסטריה עולה, שערי המדינה נסגרים לאט לאט ואיתם ביטולים של אירועי ספורט. הדחייה של מרתון ירושלים לאוקטובר היא מצד אחד מתבקשת (כרגע יש אי ודאות לגבי סיום סאגת הקורונה ואחר כך יגיע הקיץ) ומצד שני תיצור קניבליזציה, לפחות לשנה אחת. 

מרוץ תנ"ך תש"ח מתקיים ב-9 בספטמבר, לפני החגים ונראה שלגביו, מי שישתתף בו יוכל גם להשתתף במרתון ירושלים, שיתקיים לפחות בחודש הפרש. באשר למרוץ סובב עמק (22.10), מרתון התנ"ך (9.10) ומרוץ הבוז'ולה (15.10),  כאן עלולה להיווצר בעיה עבור מי שירצה להשתתף גם במרתון ירושלים וגם באחד מהם – ותאורטית יש סיכוי ששני האירועים יצאו על אותו יום. 

הוקה הולכת רחוק (מדי?)

אין ספק שכל מי שמתעניין בעולם הריצה ובנעלי ריצה בפרט, חושב שזאת תקופה מרתקת לחיות בה. יצרני הנעליים כל הזמן מחפשים את הדבר הבא וזה מביא אותם לפיתוחים חדשים ושימוש בטכנולוגיות מעניינות. ראינו את זה בנייקי עם נעלי הקרבון המדוברות שלהן, שתפסו את כל הכותרות בזמן האחרון, והפכו לדיבור החם של בעד ונגד השימוש בהם. רק במרתון טוקיו האחרון, 28 מתוך 30 הגברים במקומות הראשונים, נעלו נעליים של נייקי מהדור החדש.

ונייקי לא לבד, הוקה הוציאה לאחרונה לשוק דגם מאוד מוזר למראה שנקרא TenNine. במבט ראשון הנעליים נראות קצת כמו נעלי ליצן או נעל שמישהו שכח אותה יותר מדי זמן בטוסטר. בדקתי היטב את התאריך כי זה נראה לי מקרה קלאסי של מתיחת 1 באפריל, אבל זה לא. מדובר בנעל שמיועדת בעיקר לירידות. (גם זה נשמע מוזר). הסולייה שלה לא תואמת לגודל החלק העליון שלה – היא גדולה יותר ונמשכת לאחור מעבר לרגל.

לפי הוקה המטרה של הסוליה הארוכה היא לגרום ליותר זמן מגע עם הקרקע ובכך לחלק יותר את העומס. הנעל מיועדת לריצות בשטח לא אגרסיבי במיוחד.

בגלל צורתה הלא שגרתית, הנעל מגיעה עם אזהרות: אסור לרדת איתה מדרגות ואסור לנהוג איתה, מחשש שהיא תתקע מתחת או מעל הדוושות ותגרום לתאונה. הנעל שוקלת 360 גרם, ואם המראה שלה לא מרתיע אתכם, המחיר כנראה שיעשה את העבודה – 250$.

אני לא חושב שהוקה הוציאה את הנעל הזאת כדי באמת למכור ממנה הרבה יחידות, כפי שהיא עשתה עד היום עם נעליים אחרות שלה. נדמה לי שהמטרה כאן היא יותר לפתוח לשוק את הראש לרעיונות חדשים, שאולי ייכנסו בשנים הקרובות לייצור סדרתי. בינתיים היא מייצרת איתה כותרות.

הפיצ'רים החדשים בסטרבה

האפליקציה החביבה על רצים ורוכבים, השיקה השבוע שני פיצ'רים חדשים, שהיו המבוקשים ביותר על ידי החברים בה.

הפיצ'ר הראשון, הוספת מישהו שאתם עוקבים אחריו לרשימת המועדפים שלכם. למה שתרצו לעשות את זה? אם זה מישהו שמעניין אתכם, שאתם רואים בו השראה או אפילו מתחרה שלכם (גלוי או סמוי), ברגע שתסמנו שהוא ברשימת המועדפים שלכם, כשהוא יעלה פעילות זה יופיע לכם בראש הפיד. תוכלו גם לבחור לקבל הודעה בכל פעם שהוא יעלה פעילות חדשה (זה הסטרבה שלי).

כיצד מוסיפים מישהו למועדפים? היכנסו לפרופיל שלו באפליקציה, פתחו את התפריט Following ושם תוכלו להוסיף למועדפים ולקבל התראה.

הפיצ'ר השני מסדר לכם את הפיד בסדר כרונולוגי. עד היום הפיד שלכם הציג לכם פעילויות של הנעקבים שלכם, גם אם הם התרחשו לפני יומיים. כעת ניתן להציג את כל הפעילויות מהחדש ביותר לאחור.

כדי לשנות לסדר כרונולוגי, לכו לפרופיל שלכם, Feed Ordering ,setting.

ואני שואל מתי לעזאזל יהיה אפשר להגדיר את יום ראשון כיום הראשון של השבוע?

הסקר השבועי

כמדי שבוע אנחנו מעלים סקר בקבוצת הטלגרם שלנו (זה הזמן להצטרף כאן).

בפעם שעברה נשאלתם: איך אתם מחליטים על הרשמה למרוצים?

תיכנון שנתי מראש  – 66%

ספונטני לפי מה שבא באותו רגע – 34%

*** היו רצים שהצהירו שהם גם מתכננים וגם יש מרוצים שאליהם הם נרשמים ספונטנית.

שאלות ובקשות? מוזמנים להשאיר בעמוד הפייסבוק או עמוד האינסטגרם שלי.

רוצים עוד מזה? הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.