נקלעתם למצוקה? בלחיצת כפתור הגרמין שלכם ישלח הודעה עם מיקומכם לקרובים שלכם. הפונקציה הזאת כמו גם סטורציית חמצן בדם ובקרת עומס אימונים הם חלק מהפיצ'רים החדשים בשעוני גרמין 945 ו-245 Forerunner

סדרת השעונים החדשה Forerunner מבית גרמין, מביאה איתה חידושים ופונקציות חדשות שהופכות את השעונים להרבה יותר משעוני ריצה או שעוני טריאתלון. מלבד פונקציות מדידה מפורטות בזמן הפעילות, הן נותנות אינפורמציה חשובה לרצים לאורך כל היום.

בשעוני 245 ו-945 לדוגמה, הוכנסה פונקציה של קריאה לעזרה (Assistance). כאשר אתם לוחצים על כפתור זה למשך 3 שניות הוא שולח מייל או SMS לנמענים שהגדרתם מראש עם המיקום המדוייק שלכם. כדי שזה יקרה, הבלוטות' בטלפון שלכם צריך להיות מופעל והשעון מסונכרן עם האפליקציה.

הגדרת נמענים למשלוח התראה

באפליקציית גרמין קונקט נלחץ על בטיחות ומעקב זיהוי תקריות וסיוע – שם נגדיר עד שלושה אנשי קשר אליהם ישלח SMS במקרה חירום. שימו לב שהמספר שלהם צריך להתחיל ב-972+ כדי שזה יעבוד. ניתן להגדיר שישלח אליהם מייל ולא SMS (פחות יעיל).

הפעלת כפתור הקריאה לעזרה

כדאי להוסיף את כפתור ה-Assistance לקיצורי הדרך של השעון אותם ניתן לראות בלחיצה ארוכה על הכפתור השמאלי עליון (ראו סרטון). לחיצה ארוכה על הכפתור ה-Assistance למשך שלוש שניות תשלח התראת מצוקה לנמענים שלכם. אם לחצתם בטעות על כפתור המצוקה, תוכלו לסיים את ההתראה, ובלחיצת כפתור לשלוח הודעה לנמענים שאתם בסדר.

פונקציה נוספת שקיימת בשעונים 245 ו-945 היא סטורציית חמצן בדם. רמת חמצן חשובה לכמה אוכלוסיות ביניהן ספורטאים שמתאמנים בגובה וחולים שזקוקים למעקב חמצן בדם בתדירות גבוהה. ידיעת הערכים של המתאמן, והשינוי ברמת החמצן בדם בגובה, נותנים אינדיקציה לגבי רמת האיקלום של הרץ לגובה.

פיצ'ר נוסף שקיים ב-945 מתייחס לעומס אימונים מצטבר או בשמו הרשמי Load Focus ובעצם נותן תמונת מצב באשר לעומס האימונים בארבעת השבועות האחרונים. אנשים המתאמנים בסוגי שונים של ענפים כמו טריאתלטים למשל, מקבלים ניתוח של עומס האימונים המצטבר שלהם. הפונקציה הזאת נותנת פידבק למתאמן, אם הוא בעומס גדול מדי, מה עליו להוריד או אם הוא צריך לתת דגש על אחד מהמקצועות יותר מהאחרים.

 

בנוסף ב-945 יש מפות טופוגרפיות בדומה למפות הקיימות בשעוני פניקס 5 פלוס שמאפשרות לנווט, ולהעלות מסלולים ולהתמצא בשטח לא מוכר בעזרת כלים שיש במפות.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.