בעוד כשבוע וחצי יצא לדרך הפיק השלישי בסדרת סבב 4Peaks. שני מסלולים ירוקים ומאתגרים מחכים לרצים שלא מפחדים מהמילה טיפוס. ההרשמה עדיין פתוחה, כל הפרטים בכתבה

הפרק השלישי בסדרת 4Peaks מעבר לפינה וזאת הזדמנות לאתגר את עצמכם במסלולים שיעלו לכם את הדופק, ויגדירו מחדש את המושג טיפוס. ל-MERON HOLY TRAIL שיתקיים ב-5 באפריל, שני מסלולים בדרגות קושי שונות: 56 ק"מ עם 2,300 טיפוס ו- 31 ק"מ עם 1,300 מטר טיפוס. שניהם יפים וירוקים בעת הזו של השנה ושניהם יוציאו מכם את המיטב. לשני המקצים יש להגיע לכל המאוחר כחצי שעה לפני הזינוק, להתארגנות ותדריך.

המקצה הארוך יוזנק בשעה 3:00 מחניון הפיתול. המקצה הזה בנוי משני לופים: לופ ראשון שמתחיל בקילומטרים ראשונים במגמת ירידה בתוך נחל עמוד. לאחר כ-5 ק"מ פונים מזרחה ועולים לעין כובס, ורצים על קו רכס עד הירידה לתחנת הרענון הראשונה בחניון נחל עמוד תחתון (12.5 ק"מ). משם עולים דרך נחל עמוד תחתון ולאחר כ-4 ק"מ פונים מערבה ועולים בעליית "מצפה הימים" התלולה והמרהיבה. תחנת מעבר הכביש של כפר שמאי מחכה לרצים לאחר כ-20 ק"מ, שם יתבצע מעבר מסודר כפוף לסדרני האירוע.

נמשיך בעלייה לכיוון הר זבד ורגע לפני שנגיע לעין זבד נפנה בחדות ימינה ונתחבר לשביל ישראל, שמוביל עד לנקודת האמצע בחניון הפיתול לאחר כ-28 ק"מ. משם חוזרים חזרה כ-200 מטרים לכיוון מירון, אך ממשיכים ישר עם השביל הכחול הידוע בתור מעלה זבד. מדובר בעלייה קצרה וטכנית מאוד ודורשת לעיתים שימוש גם בידיים למעבר מעל בולדרים.

העלייה מובילה אותנו לאותה נקודת ההכוונה בעין זבד ופנייה לשביל ישראל, הפעם לכיוון מירון ולעלייה אל הפסגה אל תחנת הרענון בחניון הפסגה (33.5 ק"מ). משם ממשיכים אל שביל הפסגה ושביל ישראל בירידה מרהיבה וזורמת עד תחנת חניון חורבת חממה (37.5 ק"מ). מהתחנה נצא ללופ של כ-10 ק"מ, שמתחיל במגמת ירידה דרך נחל נריה עד לצומת עם השביל הירוק הלוקחת את המסלול לעלייה מפותלת, המחזירה אותנו לאותה תחנה (45 ק"מ). חוזרים לפסגת המירון דרך שביל הפסגה עד תחנת חניון הפסגה בשנית (49 ק"מ). משם מתחילה הירידה מהמירון אל קבר הרשב"י דרך הסינגל השחור מהמפנה המזרחי של ההר אל נקודת הסיום בחניון הפיתול.

המסלול הקצר יוזנק בשעה 06:00 מחניון הפיתול. כאמור, יש להגיע לפחות חצי שעה לפני הזינוק לצורך התארגנות ותדריך. הקילומטרים הראשונים במסלול הם במגמת ירידה בתוך נחל עמוד. לאחר כ-7 ק"מ פונים מערבה ועולים בעליית "מצפה הימים" – חוויה שמי שלא מכיר עדיין, תשאיר בו חותם. לאחר כמעט 11 ק"מ תחכה לרצים תחנת מעבר הכביש של כפר שמאי. מעבר הכביש יהיה מסודר וכפוף לסדרני האירוע.

משם ממשיכה העלייה לכיוון הר זבד ורגע לפני ההגעה לעין זבד, נבצע פנייה חדה ימינה איתה נרוץ על שביל ישראל, והיא תוביל אותנו לנקודת האמצע בחניון הפיתול לאחר כ-19 ק"מ. משם נחזור חזרה כ-200 מטרים לכיוון מירון, ונמשיך ישר עם השביל הכחול הידוע בתור מעלה זבד. זאת אמנם עלייה קצרה אך היא טכנית וכאן ככל הנראה תצטרכו להשתמש גם בידיים. העלייה מובילה אותנו לאותה נקודת ההכוונה בעין זבד ופניה לשביל ישראל, הפעם לכיוון המירון ולעלייה אל הפסגה אל תחנת הריענון של חניון הפסגה (24 ק"מ). משם נתחיל במגמת ירידה מהמירון אל קבר הרשב"י דרך הסינגל השחור אל נקודת הסיום בחניון הפיתול.

ציוד והתארגנות

חובה להגיע לאירוע עם המסלול הרלוונטי בשעון.
רצוי לנוע בזוגות או בקבוצה.
מינימום ליטר וחצי מים.
נעלי שטח, שמיכת מילוט, ביגוד חם.

ההרשמה לשני המקצים פתוחה

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.