ה-UTMB חובר למותג איירונמן ויחד הם מנסים להציב סטנדרטים חדשים בעולם מרוצי השטח 

בשבוע שעבר הודיעו מארגני ה-UTMB על השינויים הצפויים החל מ-2022, ביניהם איחוד עם מארגני המותג איירונמן, שאחראיים על הפקות מושקעות של מרוצי איירונמן ומרוצי שטח ברחבי העולם.

השינוי הגדול הוא בהפיכת ה-UTMB ממקבץ תחרויות למרחקים שונים המתקיימות בסוף אוגוסט בשאמוני, צרפת, לסדרת מרוצים עולמית תחת שם המותג, שהגמר שלהם למרחקים 50 ק"מ, 100 ק"מ ו-100 מייל יתקיים באירוע ה-UTMB. בגמר ירוצו רצי עילית מכל העולם שהתברגו בראש הטבלה, וכן רצים חובבים שזכו בהגרלה או ששיריינו את מקומם בזכות "אבנים" שאספו ממרוצים אחרים של המותג, כפי שהוצגו בתוכנית מלפני שנתיים.

ההכרזה הרשמית על כל המרוצים המתוכננים בסדרה עדיין לא התקיימה, אבל כבר עכשיו ידוע על 8 מירוצים שנכנסו לרשימה: מרוץ הגמר בצרפת, ואל ד'ה ארן בספרד, מרוץ בתאילנד, שני מרוצים בסין (פנדה וגאוליגונג), שני מרוצים באוסטרליה ומרוץ אחד (מוצארט 100) באוסטריה.

אירועי ה-UTMB בעולם יחולקו מעתה לארבע קטגוריות.

גמר סדרת ה-UTMB ישמש בשלושת מהמרוצים שלו, OCC, CCC, UTMB, כגמר "אליפות" ריצות השטח, כשבסופו יוכתרו האלוף והאלופה בכל קטגוריית מרחק.

סדרת המאסטרס של ה-UTMB כוללת אליפויות שיערכו בשלוש יבשות: אמריקה, אירופה ואסיה\אוקיאניה. המסיימים את המרוצים האלה (מקצוענים וחובבים), יהנו מסיכוי כפול להתקבל לגמר ה-UTMB.

אירועי סדרת ה-UTMB הם למעשה אותם מירוצים ברחבי העולם שמעניקים "אבנים" למסיימים במרחקים השונים. כל "אבן" מזכה במקום בהגרלה בגמר ה-UTMB. אספתם יותר "אבנים" יש לכם יותר סיכוי לזכות.

מרוצי חובה להרשמה ל-UTMB, הם עשרות המירוצים שדרכם צוברים נקודות כדי להתקבל להגרלה למקצים השונים של ה-UTMB – בדומה למה שהיה עד היום.

כחלק מהשינוי, ארגון ה-UTMB יצור אינדקס שמדרג כל רץ בסדרות המרוצים השונות בניקוד ספציפי להשתתפות במרוצים של המותג. השינוי נעשה לאחר התייעצות עם רצים מהטופ העולמי וכן עם מארגני מרוצים גדולים מרחבי העולם. 

נדמה שהשינוי הזה ישפיע בעיקר על רצי העילית שכדי להגיע לגמר הם צריכים להשתתף בכמה אירועים ברחבי העולם במהלך 15 חודשים. עבור הרצים החובבים שחולמים להגיע לשאמוני, הם ימשיכו לצבור נקודות ולקוות שהמזל יהיה לצידם.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.