איך תיכנסו ותצאו ביעילות מתחנת הזנה ואיזה ציוד כדאי לקחת למרוץ בחורף? לקראת ההיירוס, קבלו כמה טיפים להיערכות למרוץ חורף

מרוץ היירוס הוא מרוץ חורפי באופיו, ומי שרץ בשבועות האחרונים באזור הרי ירושלים, יודע שהטמפרטורות בלילות יכולות להיות נמוכות. תוסיפו לכך את האפשרות לגשם וקיבלתם תנאים שרוב הסיכויים שרובכם לא מכיר במרוץ כל כך ארוך.

נתחיל עם שתי המלצות מנהלתיות:

  1. כניסה ויציאה יעילה מתחנת הזנה – לא משנה אם המטרה שלכם היא לעשות זמנים טובים במרוץ או לא, בגלל הקור כל זמן שאתם סטטיים אתם מאבדים חום גוף, ויש סיכוי שהשרירים שלכם יתפסו. יש הבדל גדול בין מי שעוצר לשתי דקות בתחנה למי שעוצר ל-10 דקות. קשה מאוד להתחיל לרוץ לאחר מנוחה ארוכה. עוד לפני שאתם מגיעים לתחנה, הוציאו את הפלסקים מהכיסים שלהם. בתחנה, תנו אותם למתנדבים, איכלו, רוקנו כיסים מאשפה ומלאו אותם בתזונה שתספיק עד לתחנה הבאה – לא יותר. ברגע שהפלאסקים מלאים, קחו אותם וצאו מהתחנה ותוך כדי הליכה הכניסו אותם לווסט.
  2. סיכוך – בדרך כלל אנחנו מסככים בקיץ את החלק התחתון של הגוף. בחורף כדאי לסכך גם חלקים בגב בהם עלולות להיווצר שפשפות.

ציוד חורף

נכון, אמנם הולך להיות קר ואולי גשום אבל לא צריך להגזים עם ציוד חורף כבד ומסורבל. מה כן?

מעיל גשם – הכוונה למעיל שמצד אחד לא חדיר למים והתפרים שלו "מולחמים", ומצד שני יש לו יכולת לנדף את הזיעה שלכם ולכן הוא לא "מבשל" אתכם בזמן הריצה. חשוב שלמעיל יהיה כובע שיגן עליכם מהגשם.

כפפות – יש כפפות שנועדו לשמור על האצבעות מקור וכפפות נגד מים. יש כפפות שהם גם וגם. בכל מקרה מה שחשוב הוא לשמור על האצבעות מהקור בכל דרך שתבחרו.

שרוולי ידיים – הדרך הנוחה ביותר ללבוש חולצה ארוכה שהופכת לקצרה בין רגע.

ביגוד רזרבי – אם אתם עומדים לבלות שעות רבות על המסלול כדאי לשקול לקחת איתכם חולצה וגרביים להחלפה. הקפידו לניילן אותם כמו שצריך כדי שיהיו מוכנים לשימוש.

מקלות ריצה – לא צריך להכביר מילים על התרומה של מקלות במרוצי הרים, אבל בחורף בפרט המקלות יכולים לסייע לנו במקומות בוציים במיוחד ובמקומות בהם יש סכנת החלקה, ולכן תכניסו לשיקולים שלכם את האפשרות להשתמש במקלות.

בהצלחה.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.