כרואן חלבי היא ספורטאית מזן אחר. היא זכתה כבר ב-5 אליפויות ישראל, מחזיקה במקומות 1-3 למרחקים של 800-1000 מטר, זכתה לאחרונה באליפות ישראל בריצות שדה ובמקביל היא לומדת לתואר שני בהנדסה ביו רפואית.

איך שומרים על מתח אימונים כשאין מרוצים באופק?

"אני מציבה לעצמי מטרות גם אם אין מרוצים. עכשיו אני משפרת את הטכניקה, שואפת להגיע לנפח גדול יותר לבנות בסיסי אירובי טוב יותר ולחזק את הגוף".

איך לומדים במקביל לעומס אימונים של 6 פעמים בשבוע?

"אני עושה תואר שני עם תזה. את החלק של הקורסים סיימתי בשנה הראשונה. הלחצתי את עצמי לתקופה מסויימת. עכשיו אני הולכת לטכניון כמו עבודה וממשיכה לאימון. זה הרבה עניין של ניהול זמן. כל שבוע אני מתכננת את המערכת לשבועיים הקרובים כולל מטלות ואימונים. לפעמים אני משבצת את האימונים בבוקר, לפעמים בערב. יש לי מאמן אישי ויש את האימונים של הקבוצה, מכבי חיפה. למרות שזה עם הקבוצה אני רצה לבד כי אני מתחרה כמעט יחידה למרחקים ארוכים".

כרואן מספרת על תחילת הדרך. "התחלתי לרוץ בחטיבת ביניים בשביל הכיף. אני זוכרת שבהתחלה היה לי ממש קשה. הצבתי לעצמי מטרות של זמן וככה כל פעם העליתי את הזמן ואת המרחק. אחרי שעה על ההליכון הצבתי עוד מטרות עם יותר קילומטרז'. רציתי לאתגר את עצמי".

"כמה שנים אחר כך, התאמנתי למירוץ של הטכניון וסיימתי רביעית. המאמן של הקורס התרשם מהתוצאה ועשה לי מבחן, והציע לי להצטרף לנבחרת של הטכניון. כבר במרוץ הראשון הגעתי בין שלוש הראשונות. לאט לאט הכרתי את המאמן גיל לוטם והצטרפתי לקבוצה שלו. יש לו יחסי אנוש טובים, הוא קשוב, עוזר ובונה תוכנית לשנה".

מה זה החוסן המנטלי שכולם מדברים עליו, מה עובר לך בראש כשקשה?

"אני שואלת את עצמי לפעמים מה יקרה אם אני אעצור עכשיו. אני אומרת לעצמי 'לא. את יכולה, התאמנת לזה הרבה ואת יכולה. אם תרוצי מהר תסיימי עם זה מהר יותר'".

ספרי על חוויה מיוחדת שהיתה לך במרוץ

"כשהגעתי לאליפות האחרונה במירוצי שדה הבנתי שיש חוק שמגביל את גובה הסולייה, ושלושת הזוגות שהבאתי מהבית נפסלו. השאלתי מחברה את הנעליים שלה, שהיו קטנות ב-4 מידות מהמידה שלי. סיימתי ראשונה אבל עם עור מתקלף ברגליים. החוויה הזאת הוכיחה לי שיש לי נפש של לוחמת כמו שאומרים לי בקבוצה".

מוזמנים להירשם לפודקסט קצב דיבור ולקבל עדכון בכל פעם שעולה פרק חדש. אל תפספסו את "פרסומות שפחות" בסוף הפודקסט.

זאת קבוצת הפייסבוק שלנו (מוזמנים לעקוב) וזה הטלגרם של קצב דיבור. מוזמנים להצטרף, להגיב ולשאול שאלות את המרואיינים הבאים שלנו.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.