אחרי ביטול המרוץ בשנה שעברה, בשישי יצא לדרך מרוץ הרי הגעש בגולן. מעיין קוסובסקי גוסלקר מסכמת את החוויה שלה מהמרוץ

ביום שישי יצא לדרך מרוץ הרי הגעש בגולן, לאחר שבשנה שעברה הוא בוטל בשל סגרי הקורונה. רצים מכל הארץ התחרו בשני מקצים מאתגרים בגולן: 14 ק"מ ו-32 ק"מ במזג אוויר קריר, ערפילי לפרקים ונוח.

"בדיוק שנה אחרי שנאלצנו לבטל את הארוע הזה, הזנקנו כ-1,600 רצים לשני מסלולים מאתגרים בגולן. אין תחושה נעלה במיוחד כעת לראות ולחוש האנרגיות של הרצים, זו היתה התפרצות הר געש הכי קרובה שיש
ואם זה מה שמצפה לנו השנה בכל ארועי הקונספט שלנו – דיינו", אמר לנו עופר פדן, מנכ"ל מרתון ישראל המפיקה את המרוץ ועוד מרוצים אחרים לאורך כל השנה.

מעיין קוסובסקי גוסלקר השתתפה במקצה 32 ק"מ ומספרת על "אחד המרוצים המיוחדים שיש בארץ. השתתפתי בו בעבר יותר מפעם אחת, אחרי הפעם הראשונה זה ברור שזה אירוע לחזור אליו. ולא, אני ממש לא גרה קרוב אבל זה שווה לגמרי את הנסיעה, יעיד כל מי שהשתתף באירוע. אז אחרי שבשנה שעברה הוא בוטל בצער רב, היה לי ברור שברגע שמודיעים על קיום האירוע – אני שם!

"אז… אירועי הריצה חזרו – ובגדול!!! איזה אושר. ביום שישי זה קרה – איזה ספתח מושלם לפתיחה המחודשת של אירועי הריצה. בעודי מתכוננת לאירוע ריצה אחר, באתי למרוץ זה כדי ליהנות נטו מהנופים, מהאווירה, מהחוויה (הוראת מאמן קואץ' גוון קנינג – מי שמכיר אותי יודע שכל הריצות שלי מדוייקות לתוכנית האימונים).

"האירוע החל ערב קודם אך אני לא נכחתי בחלק זה של האירוע, עקב סיוע לחברים בריצה פרטית (פסיכית משהו… 200 ק"מ, זה לסיפור אחר). קיבלו את פנינו ביום הריצה שולחנות עם כיבוד קל ושתייה חמה כי בגולן כמו בגולן, היתה רוח והיה קר, עד שהתחלנו לרוץ אבל מיד אחרי זה מזג האוויר המיוחד הסתבר כמתנה: לא קר מדי, לא חם, עם ערפילים מידי פעם.

"המסלול מפנק וקשוח כמו שרק מסלול בהרי הגעש יכול להיות: עליות (בכל זאת הרים), ירידות, דרדרות, שלוליות, שבילי עפר כבושים, סינגלים, אושר צרוף לרצי שטח בכלל ולמי שבא לטעום שטח גם במקצים קצרים יותר. ואיזה נופים – כל פעם אני נפעמת מחדש, אי אפשר שלא. הכל ירוק, הטבע במלוא הדרו.

הריצה זרמה בכיף כמתוכנן, הרגשתי שאני עפה על המסלול, כל כך התגעגעתי לאנרגיות המיוחדות של המרוץ. הארגון של צוות מרתון ישראל היה מופתי ומדוייק, הסימון ברור, והרבה נקודות עם חבר'ה שכיוונו את הרצים במקומות שעלולים להיות מועדים להתברברויות. המשטרה הוצבה בנקודות חציית כביש, ותחנות שתייה ורענון במינון הנכון בהם חבר'ה מקסימים ומעודדים ובסיום מתחם אקספו כולל שולחנות עם שתייה וכיבוד למסיימים. טקס הסיום היה מכובד, ולאחריו היו הסעות מאורגנות חזרה לאיזור הרכבים.

"זכרתי את המסלול כקשוח יותר משנים קודמות, והופתעתי  לגלות עד כמה היה יריץ הפעם – כנראה שהגעגוע או ההתרגשות שיבשו את זכרוני. כבונוס לכל התענוג – הגעתי לפודיום (מקום 1 קטגוריה, מקום 2 כללי). לסיכום היה מושלם! מי שהגיע הרוויח ומי שלא – איזה מזל שיש את שנה הבאה. תודה גדולה לכל מי שהיתה לו נגיעה לאירוע, יישר כוח והמשיכו בעשייה המבורכת – אני מצביעה ברגליים".

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.