פרסום ראשון: מרוץ בקונספט של מרוצי Backyard יתקיים לראשונה בישראל בתחילת 2020. מה מרחק המרוץ, מדוע אין בו קטגוריות ואיך נקבע המנצח? כל הפרטים בפנים

פרסום ראשון: מרוץ חדש ייערך לראשונה בישראל בפורמט המוכר בעולם כמרוץ Backyard.
ל-RunGuru נודע כי בימים אלה נערכות סגירות אחרונות לקראת מרוץ DNF Challenge – Backyard Ultra Israel שצפוי להתקיים בתחילת 2020 באזור קיבוץ הסוללים.
מדובר במרוץ בקונספט ראשון (בישראל) ושונה מכל המרוצים הרגילים שכולנו מכירים, והוא יתקיים בפורמט זהה למרוצי Backyard הנערכים בעולם.

מהו מרוץ Backyard?

במרוץ Backyard אין מרחק מוגדר, אין קאטאוף, אין בו קטגוריות גיל או מגדר, והמנצח בו הוא לא דווקא הרץ המהיר ביותר אלא זה שנשאר אחרון על המסלול.

איך זה עובד? מדובר במסלול מעגלי בשטח – במקרה זה הוא צפוי להיות למרחק של כ-7 ק"מ עם טיפוס של כ-100 מטרים. הרצים מוזנקים בכל שעה עגולה והם צריכים לסיים את ההקפה לפני תום השעה. מי שמסיים לפני השעה העגולה, פנוי למנוחה, אכילה וכו'. מי שלא מסיים סיבוב בשעה – מודח מהמרוץ. בשעה העגולה שאחריה הרצים שוב מוזנקים לעוד סיבוב וכך הלאה, עד שנותר רץ אחד על המסלול והוא חייב לסיים הקפה נוספת לבד. המרוץ יכול להימשך גם כמה ימים ברציפות – זה מה שנקרא Last One Standing.

התמצית של מרוץ אולטרה

הייחוד במרוץ הזה נובע מהעובדה שרוב האנשים שנרשמים למרוצים יודעים שהם לא מהירים מספיק כדי להגיע למקומות הראשונים. כאן דווקא אלמנט המרחק והמהירות לא משחקים תפקיד. מרוץ מהסוג הזה מביא ליידי ביטוי את היכולות הפיזיולוגיות של הרץ אבל יותר מאלה את יכולות הסיבולת, כוח הרצון ואלמנטים מנטליים נוספים. דווקא הבדלי גילאים ומגדר לא רלוונטים במרוץ כזה ויש לא מעט מרוצים כאלה בעולם שבהם הזוכה היא אישה.

המרוץ הינו מרוץ חברתי, שמחבר בין הרצים לאתגר שכל אחד עושה בנפרד אבל יש בו הרבה מהביחד. מכיוון שאין מדידת זמנים, את רוב הסיבובים רצים בדבוקות וזה יוצר חיבור בין הרצים. בנקודת הזינוק\סיום מחכה להם מאהל עם המשפחות והחברים שבאו לעודד ומתקיים הפנינג שנמשך כל עוד המרוץ נמשך.

באוקטובר 2018 נקבע שיא המרחק באירוע Big’s Backyard Ultra בארה"ב שמאורגן על ידי לאז (לאזרוס לייק), האיש שאחראי על רעיונות מופרעים בתחום האולטרה כגון "המרתונים של בארקלי". השיא נקבע ע"י Johan Steene משוודיה שרץ 238.33 מייל.

מי שעומד מאחורי המרוץ הזה בישראל הוא זולי ביהרי מ- Canaan Running Adventures, שיזם וניהל את פרויקט ה-FKT של מייקל ווארדיאן בשביל ישראל.

פנינו לזולי לבקש תגובה ובשלב זה הוא ביקש לא להתייחס לדברים עד שיצא פרסום רשמי בעניין.

תגובה אחת

  1. פנינה צדיקריו

    היי,אשמח לקבל פרטים לרישום מועד לשנה הבאה
    עקבתי באדיקות אחרי הפירסומים
    מירוץ ייחודי ומאתגר
    כל הכבוד .

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.