מרתון טבריה שובר את המסורת של המרתון הראשון בשנה, ויוזז לחודש נובמבר באופן קבוע. כיצד ישפיע השינוי על הרצים ומה חושבים על זה המאמנים

שינוי משמעותי במועד קיום מרתון טבריה: עיריית טבריה הודיעה אתמול (ב') על דחיית המרוץ שתוכנן לינואר הקרוב, וקבעה מועד חדש למרוץ 26.11.21. המועד הזה מפתיע מאוד ושובר את מסורת המרוץ שנערך במשך עשרות שנים בתחילת ינואר.

קיום המרתון בסוף נובמבר הוא שינוי משמעותי מאוד מאחר והוא ייאלץ את מי שירצה להשתתף במרתון טבריה להתאמן בצורה אינטנסיבית בחודשי הקיץ החמים מאוד. צריך לזכור שחצי מרתון עמק המעיינות היה מרוץ "מבחן" לקראת מרתון טבריה, וכעת יאלצו הרצים למצוא מרוץ חדש. גם המרתון המדברי באילת ומרוץ אייל נערכים בנובמבר, וכעת צריך לראות אם ייערכו שינויים בעקבות הזזת תאריך המרתון. מרתון טבריה ימשיך להיות המרתון היחיד בישראל המוגדר כאליפות ישראל  על ידי האיגוד הישראלי לאתלטיקה.

זיו חיימוביץ' מאמן קבוצת "פשוט לרוץ" אומר כי "בעיני זאת החלטה לא טובה כלל. מעבר של המרתון לחודש נובמבר יגזור התחלת אימונים עוד בחודשים החמים של השנה. אחת התכונות הטובות של מרתון טבריה היא בקיומו בינואר – תקופת אימונים די נוחה לאחר תקופת בניית בסיס רחבה בחודשי הקיץ. בנוסף, אנחנו מאבדים את התואר של המרתון הראשון בשנה הקלנדרית. לא?".

לעומתו מישאל דגן מאמן קבוצת תל אביב 100 חושב שאפשר להסתדר עם השינוי. "מרתון בנובמבר דורש תחילת אימונים בקיץ, בחודשים יולי-אוגוסט, שזה הבסיס לתוכנית האימונים. אני יכול להבטיח למי שיצלח את הבסיס עם אימונים שהם עדיין לא ארוכים מאוד, יהנה מאמצע ספטמבר-אוקטובר מחודשים שכן מתאימים לאימונים, והם החודשים המשמעותיים ושם מתרכזות הריצות הארוכות של מעל ל-30 ק"מ והריצות המסכמות. מי שיצלח את יולי אוגוסט צפוי לו מזג אוויר טוב בשיא האימונים".

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.