בדחייה של יום ועם מזג אוויר מצוין, הוזנק בסוף השבוע ספרטניון 2020. קבלו סרטון סיכום של חוויה מיוחדת ושונה בנוף הריצה הישראלי

בסוף השבוע נערך בפארק הירקון שבתל אביב מרוץ הספרטניון, שיזם גלעד קראוז, מאמן ורץ אולטרה ותיק בסצנה המקומית. גלעד נחשב הנציג הישראלי של הספרטתלון בישראל ומדי שנה הוא משקיע משאבים כדי שכמה שיותר ישראלים ייקחו חלק בתחרות היוקרתית ביוון.

עם המחשבה הזאת והכוונה הטובה, הוא ייסד מרוץ שכל מטרתו היא לייצר תנאים אופטימליים כדי להשיג קריטריון לספרטתלון, ומכאן נולד השם ספרטניון.

המרוץ הוא מעגלי בסיבוב של 1.4 ק"מ, שזה גם אתגר מנטלי עבור הרצים אבל גם יתרון גדול, שכן הם רואים את המלווים והמעודדים בכל סיבוב וזוכים ללוגיסטיקה צמודה לאורך כל המרוץ.

 

שלושה מקצים יש בספרטתלון: 24 שעות, 100 מייל ו-100 ק"מ. המרוץ היה אמור להיות מוזנק ביום חמישי, אך בשל מזג האוויר הסוער הוחלט לדחות אותו ביום, וכך זכו הרצים למזג אוויר מושלם לריצה. 

לאורך כל המרוץ זכו הרצים לעידוד מהמלווים שלהם, מחברים מקהילת הרצים שבאו במיוחד ומרצים מזדמנים. שליו ברוש, שסיים בעצמו את הספרטתלון, היה הכרוז של האירוע ויחד עם המוזיקה של הדי ג'יי הם נתנו לרצים רוח גבית והחזיקו את האירוע בדופק גבוה.

תוצאות המרוץ הוכיחו שהיוזמה של גלעד היתה מוצלחת במיוחד: שני רצים ורצה אחת עשו קריטריון אוטומטי, ורצים נוספים עשו קריטריונים להגרלה, וככל הנראה נוסדה מסורת חדשה בתחום האולטרה-כביש בישראל, שתמשוך אליה בוודאי רצים רבים בעתיד.

דבר אחד ברור, קהילת הרצים מוכיחה שוב ושוב עד כמה ערכים כמו חברות, התנדבות ועזרה הדדית הם נר לרגליה. והשילוב של היוזמה של גלעד ורוח הנתינה של הקהילה הביאו לאחד האירועים היפים ביותר שנראו לאחרונה.   

ולמי שתהה, יש כבר תאריך לספרטניון הבא: 7.1.21 תתחילו להתאמן.    

תגובה אחת

  1. אמיר

    כל כך מרגש כל פעם מחדש לראות את הרצים מתמודדים עם שדים שרק מי שעשה זאת יודע כמה זה קשה. ברכות למארגנים, איזה לב ענק יש להם, מרוץ שכולו אהבה.

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.