השנה הראשונה לקיום סבב ה-4Peaks הסתיימה ואיתה סיפוק רב. הבחירה בחזרה לשורשי ריצות השטח הוכיחה שגם הרצים צמאים לחיבור הזה, וכעת פנינו ל-2020 עם עוד מהטוב הזה

עברה שנה מאז התכנסנו להתניע את הרעיון לסבב ה-4Peaks. בשנה הזאת הוצאנו לפועל 4 אירועי ריצה בכל הארץ שזכו להיענות מרשימה מה שמוכיח שהרעב של הרצים לשטח בצורה הכי ראשונית ובסיסית שלו הוא גדול.

הרעיון הבסיסי של ה-4Peaks החל להירקם לאחר הסיכומים של מרוץ jmut 2018. התחושה היתה שהמשמעויות ההפקתיות של ארוע ריצה המוני מסיטות אותנו מהתשוקה האמיתית שלנו לשטח ולריצה. רצינו לחזור לבסיס, למה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב: לתכנן מסלול, לשים תיקי ריצה על הגב ולקחת קבוצה של רצים לחוויה בלתי נשכחת. הרעיון של סבב ריצות מדרום לצפון היה מבחינתנו הפתרון המושלם, התאמה לעונות השנה ולמזג האויר המשתנה, מסלולים שהם best of מה שיש לישראל להציע, מפגש חברתי של רצים שחולקים את אותו תחביב ועיסוק בעיקר – ריצה בשטח.

הבחירה לא להשקיע בהפקה מתוקתקת ושאר אביזרים פירוטכניים היתה מודעת. במוזיקה קוראים לזה פילהרמונית בג'ינס… המונח האלגנטי שלנו הוא fat ass running, חשבנו שלצד המירוצים המאד מושקעים יש מקום לחוויה יותר גולמית ובסיסית ובעלויות יותר נמוכות לכולם.

אפילו מזג האוויר היה לטובתנו: בתור בעלי ניסיון, ל-zsr קבענו מראש שני תאריכים, וכן מועד ב' היה מוצלח ביותר וגם הריצות האחרות התקיימו במזג אוויר מאתגר מצד אחד אך אפשרי, וכזה שהעצים את החוויה (ה-JMUT שהפך כמעט לדואטלון).

"הקונספט של ה-4peaks, נולד מתוך תשוקה לחוויית השטח וההרים", אומר רומן ספיבק מבעלי קבוצת הריצה SUMMIT שיחד עם אתר RunGuru מפיקים את הסבב. "זה היה השילוב של מה שחלמנו עליו כספורטאי אולטרה לבין מה שרצינו להעביר לקהילת השטח הצומחת בישראל. המסלולים היו טכניים ומאתגרים ויחד עם זאת מזמינים ומתגמלים, בשבילים ונופים יוצאי דופן. הגיוון שבין השיפועים והמדבריות של אזור צאלים ונחל משמר לבין הצמחייה העבותה והשבילים המיוערים של אזור המירון. בין הפניות והשינויים הבלתי פוסקים של הרי ירושלים לבין ה"קיר המאסיבי" והבולדרים בירידה של החרמון. זאת בעינינו התמונה השלמה של חוויית השטח בישראל. כל הריצות נערכו ללא מדידת זמנים. המיקוד היה על הקשר שלנו לשטח ולא על ההשוואה לרצים וזמנים אחרים. בכך, החזרנו את חוויית האולטרה אל המקורות שלה. אנו נושאים עיניים אל שנה הבאה. תכינו את עצמכם ל-4peaks של 2020!", מסכם רומן.

"יצא לי להיות בשני צידי המתרס – גם כרץ וגם כשותף לארגון" אומר גדי סולומון הבעלים של אתר RunGuru ורץ שטח ותיק. "זה כיף גדול לעבור את החוויה הזאת של תנועה בשטח עם רצים אחרים, חופשי מתחרות ומזמנים ועם ליווי לוגיסטי מספק שמשחרר אותך מדאגות של אספקת מים ומזון. ומצד שני כמי שחיכה לרצים בתחנות השונות באירועים, תענוג לראות אותם מגיעים מתנשפים עם חיוך מאוזן לאוזן ומדברים בהתלהבות על המקטעים שעברו. בשביל זה קיים הסבב הזה".

ב-2020 יחזור הסבב באותו קונספט מוצלח שמחבר מחדש את הרצים לשטח – יש למה לצפות. מוזמנים לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק של הסבב ולהישאר מעודכנים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.