מי יודע כיצד היה מתגלגל סיפור חייה של רינת ונטורה אם היא לא היתה מחליטה לעצור את הטירוף ולקחת אחריות על חייה? מיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי, סיפור מלא השראה על אישה שלא ויתרה על הזכות שלה לאושר

היא רק בת 38 אבל המסע שעברה רינת ונטורה בחייה וגרם לה לשנות אותם מקצה לקצה, הוא בלתי רגיל ובעיקר בלתי נתפס.
עשרים שנות חייה הראשונות היו מטלטלות ומתוחות עד קצה היכולת. החיים ללא קרבת אם על קו ישראל – ארה"ב והבדידות הנוראה הביאו אותה ל"אכילה רגשית" ופיצוי על הסבל הנפשי אותו חוותה בילדותה ונערותה.
הוריה נפרדו כשהיתה בת שנה והיא גדלה אצל סבה וסבתה. כשהיתה בת 5 הצטרפה אל אביה וחיה בארה"ב שם נחשפה לג'אנק פוד והחלה לעלות במשקל.
"הדחייה שחוויתי, ההרגשה של להיות לא רצויה ולא אהובה הם שהובילו אותי בצעדי ענק למשקלים עצומים. אך הסלידה שלי מעצמי היא שגרמה לי לקבוע משקל שיא כל פעם מחדש. תמיד התנחמתי בכמויות של שוקולד ומיני מתוקים. ככל שבגרתי, התעצמו מימדי גופי. כמויות האוכל ובעיקר כמויות המתוקים שצרכתי, התעצמו גם הם. בגיל 17, משקלי האמיר למשקל שיא ראשון בשרשרת השיאים, 170 ק"ג, והמצב לא יכול היה להימשך".

rinat

"הרגשתי שנפשי כלואה בתוך הגוף העצום הזה, סבלתי מאוד וכך הגעתי לניתוח קיצור הקיבה הראשון שלי". אמנם לאחר הניתוח הראשון היא השילה כ-60 ק"ג ממשקלה, אך מכיוון שלא השתנה אורח חייה, כעבור ארבע שנים שוב הגיעה למשקל 170 ק"ג. מאז התחתנה והרתה פעמיים, ולאחר הלידה השנייה הגיעה רינת למשקל של 176 ק"ג. היא עברה ניתוח טבעת שלאחריו השילה 50 ק"ג.
"בסוף הריוני השלישי, הגעתי למשקל שיא של 197 ק"ג. הגוף שלי איים לקרוס. סבלתי מכאבי גב, הרגליים שלי בקושי נשאו אותי. הייתי מיואשת, במקום לשמוח על לידת בתי הצעירה, הרגשתי סבל פיזי ונפשי. ואז גמלה בלבי ההחלטה, לא עוד! מאסתי בנישואי, מאסתי בגופי והחלטתי שהמצב הזה חייב להשתנות. בפעם הראשונה בחיים חוויתי הארה – הבנתי שמגיע לי להיות מאושרת. החלטתי שאני לא ממשיכה להיות הקורבן של סיפור חיי אלא סיפור הצלחה. זה היה הרגע בו נולדתי מחדש".

20150520_101227-3

אחת ההחלטות שקיבלה רינת היא שינוי תזונתי. היא הפסיקה לאכול ממתקים והחליפה אותם בחטיפי אנרגיה. יחד עם שימוש בתפריט מאוזן  היא רזתה 40 ק"ג בתוך שמונה חודשים.
"השינויים החיצוניים היו השתקפות של השינויים הפנימיים העצומים שעברתי. למדתי, בצעדים קטנטנים, לאהוב את עצמי. הבנתי שרק אני אוכל לגרום לעצמי להיות מאושרת. ככל שנשרו הקילוגרמים גילתי את עצמי, בכל פעם טפח נוסף".

unnamed

בארבע השנים האחרונות הקפידה רינת להתאמן במכון הכושר בלווי מאמן צמוד, ולפני 9 חודשים הצטרפה לקבוצת ריצה. "לא האמנתי שאוכל לרוץ ולו ק"מ אחד. אך להפתעתי התאהבתי. שוב מצאתי את עצמי מאותגרת. המחשבה שהניעה אותי היתה 'רינת ונטורה זו ששקלה עד לא מזמן קרוב ל-200 ק"ג – רצה'. הייתי באופוריה. מרוץ הלילה של תל אביב היה המרוץ הראשון בו השתתפתי. הרגשתי מנצחת! הדמעות לא הפסיקו לזלוג. תחושת הנצחון היתה חד משמעית 'אני כבר לא רינת השמנה' שיננתי לעצמי, אני חלק מקבוצת אנשים המשתייכים לאחוזון ספורטיבי קטן שמשתתף במירוץ שכזה. בסיום המקצה, הצבתי לעצמי את היעד הבא: חצי מרתון. את היעד הזה כבשתי במרתון תל אביב האחרון. נצחון גדול לרינת הקטנה".

קרוספיט לרצים: אימון משלים לשיפור יכולות

"המסר שלי הוא 'תאהבו את עצמכם ללא תנאי בלי if או but. תאמינו בכוח שיש לכם והתאזרו בסבלנות, כי צעדים קטנים בחיים מובילים לשינויים גדולים, וכל אחת ואחד יכולים לעשות אותם".

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.