קהילת הרצים יוצאת למאבק בהגבלות מרחק הריצה מהבית ודורשת "תו ירוק" לרצים. בהמשך השבוע תתקיים ריצת מחאה מת"א לירושלים

שבועות רבים יושב עם ישראל בבית בגלל מגיפת הקורונה. ההגבלות עליהן הוחלט במשרד הבריאות במהלך השבועות האחרונים, סייעו ככל הנראה בבלימת התפשטות המגיפה, אבל גם פגעו בצורה קשה באורח החיים אליו הורגלנו.

כאזרחים שומרי חוק, כולנו קיבלנו את ההוראות וכיבדנו אותם (ומי שלא נקנס). אך בשבועות האחרונים נראה שאין היגיון בההחלטות המתקבלות במשרד הבריאות ובמשרד ראש הממשלה. מדוע זה בסדר שאנשים יצטופפו במרכולים או באיקאה אבל תיאסר ריצה באוויר הפתוח מעל 500 מטרים? כיצד אדם שרץ ביער או ברחובות העיר לבדו מסכן יותר את הסביבה מהתגודדות של עשרות אנשים במקום אחד?

התשובה לשאלות אלה היא לא מתחום האפדימיולוגיה אלא יותר מתחום הפוליטיקה. ולכן לאחרונה התארגנה קבוצה של רצים במטרה להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות לשנות את ההוראות הלא הגיוניות האלה. 

תחת הסיסמה "שטח פתוח הוא שטח בטוח", קוראים הרצים למקבלי ההחלטות להתיר ריצה במרחבים הפתוחים ללא הגבלת מרחק, ותוך שמירה על כללי משרד הבריאות של ריחוק חברתי.

הבוקר (א') הוציאו ראשי המחאה הודעה לתקשורת לפיה הם דורשים את ביטול האיסור על מרחק של 500 מטרים מהבית, ויצירת "תו ירוק" עבור אנשים המעוניינים לעשות פעילות ספורטיבית במרחב הפתוח. ההודעה נשלחה לח"כים ושרים והמטרה כעת היא ליצור לחץ כדי לבטל את ההוראות הלא הגיוניות.

המחאה לא מסתיימת בזה: ביום חמישי ייצאו עשרות רצים מתל אביב לירושלים, לריצת מחאה עם המסר "שטח פתוח הוא שטח בטוח", ובקריאה לשנות את הנהלים הקיימים. הריצה תסתיים מול משרד הבריאות בירושלים.

רוצים להצטרף למחאה ולשנות את ההגבלות? כך תשנו את תמונת הפרופיל שלכם בפייסבוק עם המסר "שטח פתוח הוא שטח בטוח".

הפיצו את המסר לכמה שיותר אנשים, למובילי דעת קהל ולחברים רצים ורוכבים. קהילת הריצה בישראל היא גדולה ומשמעותית והגיע הזמן שקולה יישמע.

  * גילוי נאות: אתר RunGuru וגדי סולומון, העורך הראשי של האתר, הם חלק ממארגני המחאה

תגובה אחת

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.