בשאמוני כבר קיפלו את שער הסיום אבל UTMB הותיר מאחוריו הרבה זכרונות טובים ורגעים מרגשים. מהזכייה של קורטני דיוולטר ועד הכיבוש הספרדי – סיכום 2019 UTMB

המהדורה ה-17 של ה-UTMB הסתיימה והיא, כמו קודמותיה, ידעה לספק רגעים של התרגשות ואושר. סדרת המרוצים הכי מדוברת בתחום ריצות ההרים, הצליחה שוב לרתק מילונים למסכים ולהעביר מהשטח את התמונות והרגעים החשובים.

ה-UTMB, מרוץ הדגל של האירוע הזה, מושך אליו מדי שנה את רצי ההרים הטובים בעולם או לפחות כאלה שחושבים שיש להם סיכוי מול רצים ברמות הכי גבוהות שיש. קורטני דיוולטר היא האמריקנית הרביעית שמנצחת במסלול הזה (לפניה ניצחו כריסי מול, ניקי קימבל ורורי בוסיו). היא סיימה בזמן של 24:34. אל המרוץ הגיעה אחרי ניצחונות ב-Tarawera UltraMarathon וב-Madeira Island Ultra-Trail ופציעה בירך שגרמה לה לפרוש מהווסטרן סטייטס.

משאמוני היא פתחה בצורה רגועה יחסית ונתנה לסינית יאו מיאו להוביל את המקצה שעות ארוכות עד לקילומטר 103 ב-Grand Col Ferret. קורטני עברה אותה שם, ומאז הובילה עד הסיום. ב-Champex-Lac (ק"מ 123) היא סבלה מהחום ומתשישות ועצרה בתחנה ללא מעט זמן כדי להחזיר לעצמה את האנרגיות. היא יצאה מהתחנה כשהיא בפער של 45 דקות ממימי קוטקה השבדית שנחלשה בהמשך.


צילום: ©UTMBphotoChristophePallot

עם הכוחות המחודשים דיוולטר ידעה שזה שלה: היא דהרה בביטחה לכיוון שאמוני, שם התקבלה באהבה גדולה, כמו שרק העיר הזאת יודעת לעשות. במקום שני הגיעה השוודית כריסטין ברגלונד (25:34) ובמקום השלישי הספרדייה מייטה מאיורה (25:41). מלבד דיוולטר, שאר האמריקנים לא הצליחו להגיע להישגים ונדמה שהם באים לצרפת יותר בשביל הטיול ולא נראים רציניים על המסלול.

הכיבוש הספרדי  

הדיבור ברחובות שאמוני היה שאין פודיום שלא הגיע אליו נציג ספרדי, ואכן הספרדים היו המנצחים הגדולים של ה-UTMB. זה החל במקצה ה-TDS שבו ניצח פאבלו וייאלה (18:03) במסלול החדש והקשה ביותר בסדרת המרוצים הזאת (שני, דימיטרי מיטייב מרוסיה ושלישי הנורבגי הולווארד שוכלברג). לואיס אלברטו הרננדו המשיך את המומנטום עם ניצחון מרהיב במקצה ה-CCC, בזמן של 10:28. הרננדו נתן הופעה יוצאת מהכלל, היה נחוש כל הדרך ולא הראה סימני חולשה. גם ההולנדית רגנה דיבטס (שמתגוררת בספרד) הגיעה במקום הראשון בנשים, וזה רק היה הפרומו לדובדבן שבקצפת במקצה המלא.


לואיס אלברטו הרננדו                             צילום: RunGuru.co.il

פאו קאפל היה ההימור שלנו ל-UTMB. אתם יכולים לבדוק איפה הוא ממוקם בסקירת המועמדים שלנו, וכן יש משמעות למיקום. הנסיך הספרדי ערך ב-UTMB טיסת סולו שלא השאירה סיכוי לאיש. הוא פתח חזק ושמר לאורך כל הדרך על המיקום שלו תוך שהוא עושה זמנים זהים לאלו שעשה בזמנו פרנסואה דאהן, וסיים בזמן של 20:19.


פאו קאפל                                                                                                                                                                    צילום: RunGuru.co.il

קאפל לא השאיר סיכוי גם לא לזבייה טבנרד, שזכה בתואר כבר שלוש פעמים וכל כך רצה לעשות תואר רביעי במגרש הביתי שלו. זבייה אמר בסיום "פאו נתן ביצוע מדהים של מרוץ. לי היו את התוכניות שלי. כיוונתי לסיים ב-21:10 וסיימתי ב-21:07. אין הרבה מה לומר, פאו היה בלתי מושג, לא ניתן היה להתקרב אליו". "זאת היתה אחת העונות הכי טובות שלי. אני שמח שיצא לי להשתתף גם השנה ב-UTMB במזג אוויר מדהים כזה. זה איפשר לי ליהנות מהיופי של ההרים", סיכם זבייה.


זבייה טבנרד                                                                                                                   צילום: RunGuru.co.il

UTMB 2019 לא איכזב וסיפק לא מעט רגעים מדהימים, שמאחדים מיליונים ברחבי העולם תחת האהבה לריצות הרים, לטבע ולכבוד הדדי.

 

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.