גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

במשך שנים נמנעתי מלסקור גרביים על אף הצעות מיבואנים ומשווקים, כי התחום הזה היה לא מפותח במיוחד. בשנים האחרונות עם ההתמקצעות בתחום ההנעלה והביגוד, גם בתחום הגרביים התחילו יצרנים להשתמש בטכנולוגיות חדשות, בשיטות אריגה חדשות ובחומרים טובים יותר.

הדרישה לגרביים איכותיים יותר (זכר, נקבה – בגרביים הכל הולך) הגיעה מצד הרצים עצמם, שכמו שהבינו שהביגוד המנדף עושה את ההבדל, כך גם גרביים שאיתם ניתן לרוץ הרבה שעות בלי לחטוף יבלות ושיחזיקו מעמד תקופות ארוכות, הם דרישות בסיסיות. בטח נוכח העובדה שהמחירים של גרבי הריצה כיום מתחילים מ-60-70 שקלים לזוג.

לצורך סקירה זו ניסיתי 3 דגמים של חברת Belega – מותג גרביים אמריקני שמיוצר בארה"ב ובדרום אפריקה. הוא מגיע בסוגי שיכוך שונים, בעוביים שונים וחתכים (גובה הגרב) שונים (נמוך, בינוני וגבוה) ובמידות S, M, L, XL.

אתחיל עם מה שלא הספקתי לבדוק ובעיניי חשוב מאוד בגרביים: בגלל התזמון של הסקירה, לא יצא לי עדיין לרוץ עם Belega בלחות המטורפת של חודשי הקיץ. בקיץ, לא משנה עם אילו גרביים ארוץ, כפות הרגליים הופכות למוקד לחות משמעותי, ואם הגרביים לא יודעות לנדף את הלחות ולמנוע שיפשופים ויבלות – הן לא עושות את העבודה. נחזור לסקור אותן בקיץ.

מה בדקתי?
נוחות – גרביים נוחות וטובות לא מורגשות. אם אתם חושבים על הגרביים שלכם בזמן הריצה, סימן שמשהו שם מציק או מפריע.
שיפשופים ויבלות – הרעות החולות של עולם הריצה שיכולות לחרוץ גורלות במירוצים.
עמידות חומרים – הגרביים עוברות עשרות כביסות ולעיתים ייבוש במייבש וחשוב לבדוק אם האלסטיות שלהם, התפרים וכו' נשארים עמידים לאורך זמן.
עיצוב – לא לכולם חשוב העיצוב והצבעוניות של הגרביים, אבל יש לא מעט רצים שהגרביים עבורם הם חלק מביטוי אופנתי, ואני מסכים שגרביים שגם נראות טוב יכולות להיות תוספת נחמדה.
חשוב לציין שבסקירה התמקדתי יותר בפונקציונליות של הגרביים ופחות בפירוטכניקה שחשובה ליצרן. כלומר יותר עניין אותי אם הגרב נוחה מאשר אם היא נתפרה ב-2,000 מחטים שוודיים.

שנייה לפני תחילת הסקירה, המלצה גורפת: אם אתם רוצים לוודא את המידה המדוייקת שלכם בדגם ספציפי – לכו למדוד בחנות. אני בדקתי 3 דגמים שונים והמידות השתנו מדגם לדגם. 

Belega Hidden Dry   

יתרונות
לכנות את ה-Belega Hidden Dry גרב דקה זה קצת מעליב. מדובר בגרב סופר סופר דקה, כזאת שגורבים אותה ואפשר לראות דרכה את העור של הרגל. היא מגיעה בחתך נמוך (No Show) ויושבת צמוד לרגל ולא זזה במהלך הריצה. באזור העקב הגרב מוחזקת היטב ולא נותנת לה להחליק למטה בזמן הריצה.
הבד נעים ודק וכנראה בימים בהם הלחות מוגברת, הגרב הזאת מצליחה לבלוט מגרביים אחרות. החומר נשמר אלסטי ונעים גם אחרי הרבה כביסות וייבוש.

חסרונות
בעיניי היתרון של הגרב הזאת הוא גם החיסרון שלה. מרוב שהיא דקיקה, כל ריצה בנעליים שאני רגיל לרוץ איתן כבר מאות ק"מ גורמת לי להרגיש כאילו הן גדולות עלי. ולא משנה שהידקתי אותן יותר לרגל, עדיין התחושה היא שהרגל "שוחה" בנעל. כמובן שהעובדה שהן דקות מאוד גם מונעת מהן לסייע בשיכוך.   

לסיכום: ה-Belega Hidden Dry היא גרב מאוד מאוד ספציפית ולכן עשויה להתאים לנעל שיושבת עליכם מאוד הדוק. לשאר המקרים היא פחות תתאים.

Belega ULTRALIGHT
יתרונות
ה-Belega ULTRALIGHT היא גרב עם שיכוך בינוני וריפוד מוגבר בעקב ובאזור הבהונות. הדגם שאני בדקתי בחתך נמוך (No Show) והוא מאוד נעים על הרגל גם בגריבה ראשונה וגם אחרי חודשים של ריצות וכביסות. היתרון הגדול של כל הדגמים שבדקתי הוא ההיצמדות שלהם לרגל, אבל לא בצורה ש"חונקת" אותה עם גומי חזק כפי שניתן למצא אצל יצרנים אחרים, אלא בצורה נעימה ולא מתאמצת. רצתי עם הגרב הזאת ריצות כביש וריצות שטח והיא מתאימה בשני המקרים. תוספת השיכוך שהיא נותנת בהחלט מורגשת בעיקר בכיס העקב הגדול שחובק את העקב היטב ונותן לו נחיתה מלטפת. 

חסרונות
מלבד עניין העיצוב שבעיניי הוא קצת ילדותי והצבעוניות הלא מתאמצת שגורפת לכל הגרביים שניסיתי, אין לגרב הזאת חסרונות של ממש.

לסיכום: Belega ULTRALIGHT היא גרב מצוינת, נעימה למגע ונותנת תחושה שהיא "שומרת" על הרגל. מומלץ.

Belega HIDDEN COMFORT
יתרונות
ה-Belega HIDDEN COMFORT שבדקתי מגיעה בחתך נמוך (No Show), והיא הגרב בעלת השיכוך הגבוה ביותר מבין הדגמים שנבדקו. העובי שלה מורגש היטב בעיקר בעקב ובבהונות ומי שאוהב את התחושה ה"מחבקת" והמוגנת הזאת, מאוד יהנה מהגרביים האלו.
הגרביים עשויים מחומרים איכותיים, דבר שמסביר את העמידות שלהם גם אחרי הרבה כביסות. לא נרשמו תקלות בריצה איתן בדמות שפשופים או יבלות – מעניין יהיה לבדוק את התחושה איתם בלחות של הקיץ כי גרביים עבים נוטים יותר לאגור לחות.   

חסרונות
החיסרון היחיד שחוויתי איתן הוא בריצות שטח, שם גיליתי שהגומי העליון לא מספיק הדוק וחזק ולכן הוא לא חובק את הרגל בצורה הרמטית, אז מתאפשר לאבנים קטנות ובוץ לחדור בין הגרב לרגל. הפתרון יכול להיות בגרב בחתך גבוה יותר או פשוט לרוץ איתם רק ריצות כביש. 

לסיכום: ה-Belega HIDDEN COMFORT היא גרב מאוד נוחה ונדיבה בבד נעים ומשכך בעיקר בעקב ובאצבעות. בניגוד לגרב הדקה שציינתי בתחילת הסקירה, העובי של ה-Belega HIDDEN COMFORT גורם לה להיצמד לפנים הנעל ולהתאים לה בצורה טובה מאוד.

את הגרביים ניתן להשיג אצל היבואן הרשמי NEW RUN ובחנויות ריצה מקצועיות. 

תגובה אחת

  1. אלון

    משתמש בהן כבר תקופה ארוכה והן אכן מעולות. אבל גדול הוא נושא היבלות. אישית קרה לי שחטפתי איתן יבלות בריצות מאוד ארוכות מה שלא קורה לי עם גרביים דו שיכבתיות.

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.