הוקה חוזרת עם הגרסה השנייה של ה-Carbon X ומביאה איתה כמה חידושים. לקחנו אותה למבחן ארוך

גילוי נאות: בניגוד לאתרים אחרים, הסקירות באתר לא ממומנות ע"י יבואנים

נתונים טכניים:
משקל: 245 גרם
דרופ: 5 מ"מ (גובה: 34-39 מ"מ)
מרחק מבחן: 433 ק"מ – כל הפרטים בסטרבה

ה-Hoka One One Carbon X 2 ממשיכה את הדגם הראשון בסדרה עם שינויים קלים. זה לא דגם הקרבון היחיד שמוציאה חברת הוקה, דגם ה-Rocket X גם הוא משלב קרבון אך הוא מיועד יותר למרוצים בעוד שה-Hoka One One Carbon X 2 מתאימה גם למרוצים וגם לאימונים.

מבנה הנעל

כמו בכל דגמי הוקה גם ה-Hoka One One Carbon X 2 בנויה במבנה נעל בצורת סירה, דבר שמאפשר גלגול טבעי של הרגל בכל צעד.

החלק האחורי של הנעל בולט מעט החוצה ונועד לסייע לרצים שנוחתים על החלק האחורי של כף הרגל, בנחיתה רכה יותר. רוחב הסולייה בחלק האחורי מאפשר יציבות בנחיתה, לאלו שזקוקים.

בגפה האמצעית נמצא החומר המשכך ובתוכו פלטת הקרבון. בניגוד לדגם הקודם, שבו פלטת הקרבון היתה בחלק העליון של הגפה האמצעית, בגרסה הזאת היא ממומקמת יותר נמוך לכיוון אמצע הגפה, מה שמאפשר ליהנות מיותר שיכוך.

החלק העליון של הנעל בנוי מבד דק מאוד, אוורירי ונמתח שמאפשר לרגל לנשום וגם ליהנות ממספיק מקום. הלשון היא דקה מאוד ואינטגרלית לחלק העליון.

מה אהבתי בנעל

רצתי עם ה-Hoka One One Carbon X 2 לא מעט, בין היתר כדי לבדוק האם יש שחיקת חומרים או שינוי בתחושה עם הזמן. הנעל מרגישה קלה על הרגל. 245 גרם זה בהחלט קל ומהבחינה הזאת היא כמעט ולא מורגשת על הרגל. החלק העליון חובק את הרגל ואוחז בה בצורה טובה.

השיכוך של הנעל טוב מאוד ומעניק תחושה מוגנת ונעימה בנחיתה. מי שרגיל לתחושת הרכות הלפעמים מוגזמת בדגמים אחרים של הוקה, לא יקבל את זה כאן. נראה כי כאן הרכות היא מאוד מדודה ומאוזנת יחד עם הרספונסיביות הגבוהה המורגשת בנעל.

זה מרגיש כאילו הנעל לא באמת רוצה שתישאר על הקרקע. היא דוחפת אותך עוד ועוד "לקפוץ" קדימה לצעד הבא וגורמת לך להרגיש שאתה לא באמת מתאמץ בשביל זה – לכן גם אפשר לרוץ איתה מרחקים גדולים בכביש מבלי להרגיש עייפות מיוחדת.

ראוי לציין את הסולייה של הנעל, שלמעשה לא מודבק עליה גומי כמו ברוב הנעליים, ועדיין היא מצליחה לא להישחק ולתת חיכוך טוב גם במשטחים רטובים.

מבחינת עמידות חומרים, גם אחרי קילומטרז גבוה, הנעל שומרת על המבנה שלה ועל תגובתיות טובה בכל צעד. גם בחומרים האחרים – הגפה העליונה והסולייה – לא נרשמה שחיקה מיוחדת.

מה פחות אהבתי בנעל

רוחב הנעל מספיק לרגל סטנדרטית אך לרגל קצת יותר רחבה מהרגיל, המקום לא ממש יספיק. גם נעילת העקב בתיבת העקב אינה מושלמת, והייתי צריך להשתמש בקשירה מהודקת יותר דרך החורים האחרונים העליונים כדי לקבל אחיזה טובה יותר.

למי הנעל מיועדת

האופי של הנעל והחומרים מהם היא עשויה מאפשרים לרצים ליהנות ממנה גם באימונים מהירים ואימוני איכות וגם בריצות הארוכות של סוף השבוע. המשקל הקל והדי.אן.אי המהיר והקופצני של הנעל יתאים מאוד גם למרוצים לרוב הרצים החובבים.

סיכום

ה-Hoka One One Carbon X 2 היא נעל כביש קלה ורפונסיבית מאוד הודות ללוחית הקרבון שממוקמת במרכז הגפה האמצעית. היא מעניקה תחושת ביטחון בנחיתה ואחיזה טובה ברגל בחלק העליון שלה. היא עשויה בד אוורירי ודק שמתאים את עצמו לרגל. השיכוך של הנעל הוא רך אך לא רך מדי, ולכן נוצר איזון טוב בינו לבין הרספונסיביות הגבוהה.

הנעל שומרת על איכות החומרים לאורך זמן רב ומתאימה לכל סוגי האימונים והמירוצים. בצד הטעון שיפור: הנעל לא תתאים לרגל רחבה, וכדאי לשפר את נעילת העקב.

ציון: 9

*** כל נעל שקיבלה ציון 8 ומעלה בהחלט שווה לנסות

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.