המדבר תמיד מרהיב ועם בוא החורף רצי השטח יורדים דרומה לדגום את המסלולים המאתגרים שלו. הנה אחד שניתן לפצל לשתי ריצות

מרחק: כ-25 ק"מ מעגלי (המסלול באדיבות רונן אלמרו)
טיפוס מצטבר: כ-1,000 מטר – דרגת קושי – קשה
נקודת מוצא: חניון חולות צבעוניים המכתש הגדול
נקודת מים:
הטמנות (פרטים בכתבה)

נתחיל בבטיחות כי זה הבסיס לכל ריצה. המדבר בחורף יפהפה, אבל יכול להיות גם מסוכן. לכן לפני כל גיחה, מומלץ להתעדכן לגבי שטפונות שהיו וכאלה שצפויים.

ההיבט השני הוא מים. גם בחורף כשפחות חם, אמנם תחושת הצמא מתכהה, אבל הגוף דורש מים ואם אתם לא יכולים לקחת על עצמכם כמות מספקת, תדאגו להטמין מים בשטח.

במסלול הזה קל להטמין מים כי הוא בנוי משני לופים ששניהם עוברים בחציית כביש. הנסיעה לנקודות ההטמנה (בסביבות הק"מ ה-10 שהוא גם הק"מ ה-24 במסלול) היא עניין של כמה דקות.

המסלול הזה בחלקו הוא מאוד טכני, מה שיגרום לרובכם לעשות אותו ביותר זמן ממה שאתם עושים ריצת שטח לא טכנית, לכן צריך לקחת את זה בחשבון. גם הטיפוס (1,000 מטר) הוא די משמעותי כאן, ולכן אם אתם רוצים להוריד קצת מהעומס של המסלול, אתם יכולים לעשות רק לופ אחד. הקרוב הוא קל ולא טכני, הרחוק יותר, זה שעובר בנחל חתירה וימין, הוא יותר מאתגר ופראי.

סיפור דרך

יוצאים מחניון חולות צבעוניים בתוך נחל ממשית לכיוון מזרח במקביל לכביש. חוצים את הכביש לפי השילוט של הסנפיר הקטן ומתחילים לטפס בשביל המסומן ירוק. לאחר 100 מטר טיפוס תסתכלו ימינה ותיהנו מהנוף המטורף של המכתש. אחרי ק"מ וקצת נגיע לפיצול שבילים, ממשיכים דרומה על שביל ישראל בדרך של גבעות מתגלגלות נוחות לריצה.

בק"מ 3.5 נפנה ימינה בפיצול לשביל הכחול. אחרי 2 ק"מ נחבור שוב לשביל ישראל, ניקח בו שמאלה, ונתגלגל איתו עד לכביש, כשבדרך נחצה את מסילת הרכבת. בכביש מומלץ להטמין מים (בסביבות הק"מ ה-10 שהוא גם הק"מ ה-24 במסלול).

מכאן נתחיל את הלופ השני המעניין והמאתגר יותר. נעבור בחניון עין ירקעם על השביל הברור ונמשיך בו עד ק"מ 12.5, אז נתעקל ימינה ונמשיך עם השביל עד שנרד לנחל ימין (סמ"ש ירוק) ונרוץ עליו ימינה (דרומה). נמשיך בשביל הירוק שמתפצל מהנחל עצמו במגמת ירידה, עד שנגיע למדף יפהפה שצופה על הנחל. שם נמצא גם סדק במעלה ימין.

נפנה ימינה, עדיין בסימון הירוק אל ירידה טכנית מסולעת וכייפית, שלוקחת אותנו למטה ומחברת אותנו בחזרה לנחל ימין. נגיע לפיצול שבילים (ק"מ 19.5 לערך) עם נחל חתירה, שבו ניקח ימינה לשביל הירוק.
נמשיך בנחל עד ק"מ 21.5 לערך, אז נעלה את מעלה פלמ"ח – עלייה תלולה מאוד וטכנית, המשלבת טיפוס בסולמות (קחו אותה לאט לאט). מגיעים למעלה (עדיין בשביל הירוק) וממשיכים לכיוון הכביש שבו הטמנו מים.
אחרי תדלוק אפשר להמשיך על השביל השחור בכיוון צפון-מערב. אחרי פחות מק"מ יש מנהרה שעוברת מתחת לפסי הרכבת. המנהרה נמוכה ולא תתאים לכל אחד – אנחנו טיפסנו על הסוללה וחצינו את הפסים.

אחרי חציית הפסים נתחיל בטיפוס תלול, קשה ויפהפה על הסנפיר הגדול – קחו את זה בסבלנות, זה ייקח זמן. מהפסגה נמשיך על השביל השחור מערבה, נחצה את השביל ממנו באנו בהתחלה ונמשיך איתו עד נקודת הסיום.

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להורדה מכאן

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.