מרחק: 33 ק"מ מעגלי (המסלול באדיבות רונן אלמרו)
טיפוס מצטבר: 900 מטר
נקודת מוצא: כביש 171 (פרטים בהמשך)

באזור מכתש רמון יש הרבה אופציות לריצות שטח, צריך רק להחליט כמה רוצים לרוץ ומה רוצים לראות. לריצה צריך להיערך עם כמות מים מספקת כי אין איפה למלא מים, וכן צריך להתעדכן במזג האוויר, שבמיוחד במדבר כל שינוי שלו מחייב התארגנות בהתאם.

את המסלול עשינו בדצמבר 2020, התחלנו קצת לפני 7 בבוקר בטמפרטורה של 4 מעלות, ולכן צריך לרוץ עם שכבה נוספת בשלב הראשוני. הפרש הטמפרטורות בין ההתחלה לבין הסיום הוא גדול – בסיום היה חם ובעיקר יבש. המסלול משלב מקטעים טכניים, סינגלים ומעברים בנחלים (יבשים) והרבה מקומות תצפית מרהיבים על המכתש.

הגעה לנקודת ההתחלה

למגיעים מצפון, בכביש 40 אתם פונים ימינה לכביש 171 (בה"ד 1) וממשיכים כל הזמן עם הכביש. חולפים על פני המטווחים וממשיכים ישר. תגיעו לשלט שמכווין ימינה לנחל עקרב תמשיכו עוד כמאה מטר קדימה ומצד שמאל יש מפרץ חניה – זאת נקודת ההתחלה של המסלול.

סיפור דרך

יוצאים מהחניה על השביל הירוק עליו נרוץ כשני ק"מ עד לנקודת הפיצול. אנחנו נפנה בה שמאלה ונחזור מהשביל הימני. נמשיך עוד כחצי ק"מ אז נגיע לשוליו של המכתש ונגלוש פנימה בשביל המסומן בירוק. בק"מ 4.5 נכנס למעוק הפריזמות – סלעים שחורים מרהיבים שנראים כאילו מישהו סיתת אותם בצורה ידנית.

מעוק הפריזמות

בסיום המקטע הזה ניפגש עם הציר השחור ונפנה עליו ימינה בצמוד לנחל רמון. קצת אחרי הק"מ ה-6 נפנה שמאלה לציר האדום הוא מעלה הר עידו. נטפס עד לפסגת הר עידו שם יש תצפית מהממת על האזור כולו. נרד מההר בשביל ממנו באנו, ונתחבר שמאלה לסינגל במגמת ירידה עד מפגש הצירים עם הציר הכחול (ק"מ 10.8) בנחל ערוד שבו נפנה ימינה.

לאחר ק"מ וחצי, אנחנו פונים שמאלה לכיוון מעלה לוץ (שחור). הריצה היא יותר איטית במקטע זה שחוצה את הנחל כמה פעמים ולעיתים עובר בתוכו. בסופו של המקטע מגיעים לראש מעלה לוץ עוד נקודת תצפית משגעת. אנחנו פונים ימינה לשביל הירוק הנוח לריצה, וימינה לשביל השחור לאחר כ-4 ק"מ. נמשיך איתו עד למפגש צירים שבו ניקח ימינה למעלה ערוד. בסוף המעלה מחכה לכם מצפור ערוד, אחת מנקודות התצפית ששווה להתעכב בה לכמה דקות טובות כי היא פשוט עוצרת נשימה.

ממצפור ערוד נמשיך במגמת עליה בציר האדום ונפנה שמאלה בציר השחור המוביל להר רמון. נרד מההר נחבור לציר האדום שזורם ממש על סף המכתש בנוף מהמם שמלווה אתכם כמה ק"מ. נפנה שמאלה בפיצול שבילים לשביל הכחול, איתו נגיע עד לפיצול השבילים הראשון של תחילת המסלול ומשם נשוב באותה הדרך עד הסיום.

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להורדה מכאן

המדריך המלא להורדת מסלול לגרמין, לסונטו ולפולאר

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר

תגובה אחת

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.