מרחק: 32 ק"מ
טיפוס מצטבר: כ-1,100 מטר
נקודת מוצא: מושב אביעזר (WAZE)

הריצה בשמורת סנסן ולהר כתרון מתאפיינת בשטח הררי עם עליות מתונות בדרך כלל, אבל יש גם כמה עליות תלולות – אחת משמעותית לגבעת הקרב. התוואי נוח בדרך כלל, אבל יש במסלול שבילים רחבים, ולא מעט סינגלים שחלקם צרים עם מעברים קוצניים.

שתי נקודות חשובות לפני שמתחילים

  1. אין במסלול נקודות מים. קחו מספיק מים איתכם, אפילו מעט יותר ממה שהייתם לוקחים למסלול כזה.
  2. בק"מ 8.5 לערך נתחבר לשביל האדום. מימינכם תראו את מחסום תרקומיה, ותעברו בין גדרות בשביל שידוע כשביל שב"חים. אנחנו רצנו שם בשבת ולא ראינו אף אחד, בכל מקרה היצמדו למסלול המצורף.

סיפור דרך

נגיע למושב אביעזר. אם השער פתוח, תחנו בכניסה. אם הוא סגור, סעו כמה מטרים לאחור וחנו במפרץ הקרוב. תחילת המסלול צמודה לשער היישוב (משמאל). אין ממש שביל מסומן שם כיום – אפשר להיצמד לסימון שבמסלול או ללכת בעקבות השביל הלא מסומן כמה מאות מטרים לכיוון צפון עד שיורדים לשביל רחב וברור.

נפנה בו ימינה ונתחיל במגמת טיפוס. כעבור כ-3 ק"מ נפנה ימינה בשביל המסומן כחול במגמת ירידה. נמשיך איתו עד לחיבור עם הכביש המוביל למחצבה. נפנה שמאלה לכיוון המחצבה, ואחרי כ-200 מטר, נכנס ימינה בשביל לעלייה מכובדת ותלולה, שבסופה נפנה שמאלה לשביל הרחב.

ממשיכים בשביל, ולמעשה אנחנו נעים במקביל לכביש 367 (מימין) ולמחצבה (משמאל). נשאר על השביל לפי המסלול, נעבור ליד האנטנה של תרקומיה, ונחבור לשביל האדום (שמאלה). מכאן נרד בירידה חדה ונביט קדימה אל גבעת הקרב שאותה נטפס בעוד כמה רגעים.

הטיפוס לגבעת הקרב הוא נוח מבחינת התוואי אבל השיפוע יוציא מכם את המקסימום. באחריות. בסוף העלייה תוכלו לתצפת על האזור היפהפה. 

מכאן נמשיך בשביל האדום שהופך לרחב ונוח מאוד לריצה. קצת אחרי ק"מ 12 נפנה ימינה לשביל השחור ובפיצול הראשון שוב ימינה לשביל הירוק. בק"מ 15.5 לערך נגיע לפיצול ונמשיך בו ישר עם השביל האדום שעולה מימין להר סנסן. שימו לב שאחרי שעליתם על האדום יש עוד פיצול שבילים. קחו את הימני שממשיך לכיוון צפון-מזרח. 

בק"מ 16 נחבור לשביל המסומן כחול וניקח בו ימינה. חלק מהשביל רחב וחלקו הופך לסינגל. סמוך לישוב צור הדסה (ק"מ 18-19) נפנה שמאלה בסינגל במגמת עלייה להר כתרון ומיד נרד לכיוון הכרם אותה נחצה, ונפנה שמאלה בשביל רחב ונוח. נחבור לשביל האדום הימני (יש גם שמאלי) ואחרי כ-200 מטר בפיצול ניקח את השביל השמאלי הלא מסומן במגמת ירידה אל הנחל. 

נחצה את הנחל ונטפס ל-3\2 גובה לסינגל מקסים וכייפי שרץ לצד הנחל. לקראת ק"מ 24 נרד שוב לנחל ונחצה לצד השני בעלייה טכנית, נחבור לשביל הרחב ונפנה שמאלה. מכאן העלייה מתונה מאוד על שביל נוח. קצת אחרי ק"מ 27 נחבור לשביל הירוק ונפנה בו שמאלה במגמת ירידה עד הסיום. לקראת ק"מ 29, בפיצול ניקח את השביל השמאלי, ומכאן הדרך רחבה עד לסיום.

 

ריצות שטח: כל המסלולים

המסלול נבנה באמצעות Israel Hiking Map, ניתן להוריד את המסלול מכאן.

רוצים לשתף את קהילת הרצים במסלול שלכם? צרו איתנו קשר בעמוד הפייסבוק

בואו לדבר על ריצה בטלגרם שלנו

רוצים להתעדכן בכל מה שחדש? כאן מצטרפים לניוזלטר שלנו (בלי חפירות)

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.