מרתון סמסונג תל אביב הושק היום ומביא בשורות חדשות (מעבר לצבע החולצה). על תו התקן הבינ"ל, הייצוג הנשי והפרס הראשון שבו כל אחד יכול לזכות, בכתבה הבאה

היום (ג') הושק מרתון תל אביב 2020 במסיבת עיתונאים במרכז דניאל לחתירה בתל אביב. כמדי שנה, גם השנה המרתון צפוי למשוך אליו עשרות אלפי רצים ומעודדים ולהיות המרתון הגדול בישראל. הערכות המארגנים מדברות על כ-42 אלף משתתפים, ביניהם רצי עילית מקניה ואתיופיה וכ-1,300 חיילים במדים שהשתתפותם במקצים השונים מתאפשרת ללא עלות.

מארגני מרתון סמסונג תל אביב הצהירו במסיבת העיתונאים כי פנו לאיגוד האתלטיקה העולמי (IAAF) בבקשה להצטרף לרשימת המרתונים המובילים בעולם ולקבל תו תקן בינ"ל. נציגים מטעם ה-IAAF יגיעו השנה למרתון כדי לבחון את האירוע. כחלק מהגשת המועמדות, השנה ייערכו בדיקות סמים בשטח האירוע למקומות הראשונים בקרב הגברים והנשים במקצה המרתון.

משנת 2015 עומד שיא המסלול שקבע william Kiprono Yagon על 2:10:30. בכל שנה מאז הציעו מארגני מרתון סמסונג תל אביב פרס כספי של 40 אלף דולר למי שישבור את השיא. השנה יש סיכוי שזה יקרה: אחד הרצים שהבטיחו את השתתפותם במרתון תל אביב הוא Gebre Girma Bekle שרץ את מרתון ניו יורק האחרון בתוצאה של 2:08:38.

נילי אברמסקי

הייצוג הנשי עולה אף הוא משנה לשנה במרתון סמסונג תל אביב: ב-2017 14% ממשתתפי המקצה המלא היו נשים. ב-2018 עלה השיעור ל-16% והשנה כבר 20% נשים ישתתפו במרתון. מסך כל המשתתפים במקצים השונים כ-40% הן נשים.

נילי אברמסקי אלופת ישראל לשעבר אמרה באירוע: "כשאני התחלתי לרוץ ב-1983 לא חשבתי שנגיע למימדי ההשתתפות של נשים. חלמנו על 20% נשים והיום יש מרוצים שבהם כבר יש 50% אחוז נשים, זה פשוט מדהים".

במסיבת העיתונאים נחשפה גם חולצת המרתון (בצבע לבן) שעוצבה בשיתוף עם תושבי העיר.

כחלק מעידוד הקהל להשתתף במקצי המרתון השונים, חברת סמסונג ישראל, נותנת החסות הרשמית, השיקה את Win Win Marathon, דרך מקורית שתאפשר לכל אחד לזכות במקום הראשון.

כל משתתף במרוץ ימלא את פרטיו האישיים בשאלון שייפתח בעת ההרשמה למרתון וגם לאחריה. השאלון יכלול 5 שאלות שייבחרו באופן רנדומלי מתוך מאגר של 30 שאלות. השאלות יהיו בקטגוריות שונות בכדי לאפיין את המשתתף, למשל: מקום מגורים, מקום עבודה, סוגי ספורט אהובים, מאפיינים חיצוניים כמו אורך וצבע שיער ועוד.

התוצאה הסופית תהיה שכל משתתף יהיה הזוכה הבלעדי בקטגוריה שתוגדר במיוחד עבורו, לדוגמה: יוכל להיות רק זוכה אחד שהוא גבר בן 37, מתגורר בירושלים, שירת בגדוד מסוים בצבא ומגדל שני כלבים.

גם השנה נרתם המרתון למען הקהילה. קהל הרצים מוזמן להביא ביום המרתון או ביום חלוקת הערכות חולצות ריצה, טרנינגים ובגדי ספורט שניתן לתרום. חברת "כפיים" מתחייבת לכבסם, לקפלם ולהעבירם לעמותות למען נזקקים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.