ח"כ יואל רזבוזוב שלח מכתב לשר הבריאות ובו הוא מבקש לגבש אסטרטגיית יציאה גם בתחום הספורט. בראיון ל-RunGuru הוא אומר: "ראיתי שמדברים על הקלות לבתי קפה ובתי כנסת. הספורט הוא חמצן להרבה אנשים והגיע הזמן שיתייחסו לזה"

מגיפת הקורונה השביתה לא רק את כל המשק, אלא גם את כל הריצה החובבנית. נכון שמי שבכל זאת רוצה להמשיך ולהתאמן נאלץ לבצע התאמות כמו אימונים בבית או ריצה במעגלים בסמוך לבית ובהתאם למגבלות משרד הבריאות. מה שהחל בריצה בחוץ במרחק של 2 מטרים בין הרצים, הפך מהר מאוד לאיסור גורף על ריצה – גם לא על ריצה יחידנית.

באחרונה גורמים במשרד ראש הממשלה ובמשרד הבריאות החלו לדבר על אסטרטגיית יציאה מהמשבר, ועל ההקלות ההדרגתיות שיותרו לציבור. בין הקולות הבולטים שנשמעו לאחרונה ונוגעים לעולם הספורט החובבני הכולל בתוכו את הריצה, נשמע קולו של ח"כ יואל רזבוזוב מ"יש עתיד", שפנה בשבוע שעבר אל שר הבריאות יעקב ליצמן בבקשה לגבש אסטרטגיית יציאה מפורטת גם בתחום הספורט המקצועני והחובבני.

ח"כ יואל רזבוזוב

קיבלת תגובות מאז פרסום המכתב?

"המכתב עשה הדים בעולם הספורט. קיבלתי הרבה תגובות מאנשים שאמרו 'הנה סוף סוף מישהו מדבר על הדברים שמעניינים אותנו'. אני מאמין שהתמיכה הזאת תיצור לחץ על מקבלי ההחלטות. אני מנסה לדחוף לדיון בועדת הקורונה בנושא, כדי שנציגי משרד הבריאות יקבלו החלטות יחד עם אנשי הספורט. בעוד יומיים נדע יותר".

איך עלה הרעיון של להציף דווקא את הנושא הזה?

"ראיתי שמדברים על הקלות ומתייחסים לבתי קפה ולבתי כנסת. ספורט הוא אוויר לנשימה להרבה אנשים, במיוחד בתקופה זו. אנחנו מדברים גם על ספורט מקצועני וגם על ספורט עממי. אנחנו מתכוונים לדרוש הגדלת טווח הריצה מהבית, אני לא רואה פה שום בעיה. בנוסף אנחנו קוראים להחזיר לאט לאט את הליגות המקצועיות, בשלב ראשון בלי קהל ובדיקות לכל השחקנים. צריך שאנשי מקצוע יגבשו תוכנית אסטרטגית ויתנו את הדעת על הנושא הזה. בגלל זה הוצאתי את המכתב כדי להזכיר שיש גם ספורט, ויש הרבה אנשים שזה כמו חמצן בשבילם. הספורט היום לא בראש של אף אחד ממקבלי ההחלטות".

הרבה רצים סובלים מההגבלות ומרגישים חנוקים, איך אפשר לסייע להם?

"אני מתכוון לדרוש את הגדלת טווח הריצה. הרי יש משהו לא הגיוני במה שקורה היום: בסופר יש סיכוי הדבקה גבוה יותר מאשר 3-5 רצים שרצים באוויר הפתוח במרחק של 2 מטר זה מזה. זה הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות, הרי אין פה שום סיכון. הגיעו אלי נתונים על חדרי כושר ששם יש סיכויי הדבקה גבוהים יותר בגלל הזיעה – גם זה פתיר. אבל ריצה בחוץ זה הדבר הכי פשוט, הכי מהיר וזאת ההחלטה שצריכה להתקבל אחרי החג".

אתה אופטימי לגבי שינוי ההגבלות אחרי פסח?

"אני הולך לעשות את כל המאמצים. אני מבין את הטיעונים של משרד הבריאות שאומרים שאנשים מנצלים את זה ואומרים שהם הולכים לעשות פעילות גופנית, אבל בפועל מתקהלים. אם אנחנו נשמור על המרחק, ונגביל את מספר המשתתפים בפעילות, אני מאמין שנצליח להזיז את זה. היתה לי שיחה עם עופר שלח, שבעצמו רץ אז הוא מבין את הסוגייה, ואנחנו הולכים לטפל בזה".

הרצים הישראלים מחפשים ודאות. גם אם לא לגבי מחר בבוקר אז לפחות שידעו שבעוד כמה ימים או שבוע ההגבלות ירדו.

"אני אנסה לדחוף בימים הקרובים לפני הועדה את הנושא הזה. ראיתי כבר דוגמאות ממדינות אחרות שמתחילים לשחרר את המגבלות על רצים, וזה עובד".

  1. איציק שדה

    כדאי לרתום לעניין את ח״כ עופר שלח שהוא בעצמו רץ חובב שעשה מספר מרתונים בעברו ובטוח יסייע לדחוץ את העניין גם כיו״ר וועדת הקורונה

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.