נחשון שוחט שאתם מכירים מפעילותו ברשת, מהמאמרים ומהתשובות המפורטות בקבוצות ובפורומים של הריצה, מספר על הדרך שלו כרץ, על האנשים שהיוו לו השראה ודעתו על דמות המאמן

בראיון מדבר נחשון על רצים מקצוענים שמגיעים לשיא בחצי מרתון ובמרתון לא מצליחים להגיע לשיא שלהם וזה נכון גם לרצים חובבנים.

בהקשר של תורת האימון הוא מדבר על המחזוריות ומשתמש בדימוי של משחת שיניים, שבהתחלה איפה שנלחץ תצא משחה ועם הזמן נצטרך ללכת אחורה כדי שתצא עוד משחה. זה מקביל לסיום מחזור אימונים וחזרה לעבודת בסיס אבל מנקודת מוצא טובה יותר.

נחשון נותן במהלך הראיון הרבה טיפים לרצים מתחילים, ביניהם -"השיעור הראשון של הרץ למרחקים ארוכים הוא דחיית סיפוקים" תתחברו לרצים ותיקים, תלמדו מהם את המחזוריות והסבלנות, ותבחרו את היעדים בקפידה.

נחשון משתף את הצד שלו במרתון פריז שבו ליווה את נילי אברמסקי בחלק גדול מהריצה שלה. "נפגשנו על קו הזינוק. בחמישה ק"מ ראשונים רצתי מהר יותר כדי להגיע אליה ויצא לי לרוץ לצידה את רוב הריצה. הגישה שלה היא מודל לחיקוי. יש לה גישה מאוד חיובית, אין לה שיפוטיות כלפי האחר. ג'יזאצ'ו הוא גם כזה מתעניין ואכפתי. לפעמים רואים ברצים המהירים משהו מאיים אבל הם דווקא מאוד מכילים".

שאלנו אותו על ריבוי הקורסים למאמנים ועל היעדר רגולציה בתחום. נחשון מדבר על רפי וישניצר שהיה המאמן שלו ודמות ששינתה את חייו. הוא למד ממנו כל כך הרבה, וגילה לו בעצמו יכולות שלא ידע עליהם. הנוכחות שלו היתה מאוד משמעותית הרבה מעבר לתוכניות אימון.

לרגולציה יש חסרונות. היא תציב רף מאוד נמוך ואנשים יבואו ויקבלו תעודה. מוטב שתהיה רגולציה של השוק. כשבאים לבחור מאמן צריך לשאול מי המאמן, מה הוא עשה, מה האני מאמין שלו והגישה. "אותי לא מטרידה הרגולציה. יותר מטריד אותי שבאים למאמן שצריך להצדיק את עצמו מבחינה מקצועית ולכן נותן אימונים לא נכונים. ולכן בלי קשר למאמן, כל רץ צריך לרכוש ידע ולא לייצר מודל של הסתמכות אלא התפתחות על ידי המאמן".

למה אתה לא מאמן?

"לא יכולתי להיות מאמן כמו רפי. גם אין לי את הפניות הפיזית למתאמנים וגם לא פניות נפשית. מאמן צריך שהמטרה של הרץ תהיה המטרה שלו. יש לי חיים תובעניים. המקום שלי הוא בייעוץ לכל מי שפונה אלי. אני נהנה לכתוב ולשתף בידע, ואני מקבל פידבק טוב מאנשים, וזאת הדרך שלי להשפיע".

נחשון מספר בראיון מדוע הוא כבר לא רץ. אחרי מרתון ירושלים ומרתון פריז היה באימון יתר גדול שגרם לו נזק בגב התחתון. "לצערי כיוון החץ התהפך עלי והוא כזה שאני לא מצליח לייצר אותו מחדש. נשארתי אותו רץ שהייתי בראש, בנפש, בזהות ובמוטיבציה, אבל הגוף לא משתף פעולה וכרגע אני יותר רוכב על אופניים".

מוזמנים להירשם לפודקסט קצב דיבור ולקבל עדכון בכל פעם שעולה פרק חדש. אל תפספסו את "פרסומות שפחות" בסוף הפודקסט.

זאת קבוצת הטלגרם של קצב דיבור. מוזמנים להצטרף, להגיב ולשאול שאלות את המרואיינים הבאים שלנו.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.