במהלך ריצת שטח תקפה אותי להקת כלבים. צפו בסרטון ובמסקנות שלי מהאירוע

אני רץ הרבה בשטח. ביום, בלילה, עם חברים וגם לא מעט לבד. מעולם לא חששתי לרוץ בשטח. לא מתוך יהירות – תמיד דאגתי לאמצעי בטיחות ומעקב כשהייתי רץ לבד, ותמיד כיבדתי את הסביבה ובעלי החיים שזהו ביתם. מעולם לא היתה לי היתקלות עם חיות בר, תמיד ראיתי אותם מרחוק והם אלה שבדרך כלל ברחו ממני כשהרגישו שאני מתקרב אליהם.

בשבוע שעבר, בעודי רץ בשטח ביום, באור מלא, נתקלתי בלהקת כלבים סמוך לישוב מעוז ציון. מאוחר יותר התברר כי הם היו שייכים לרועה צאן. הם היו 6 כלבים, משוחררים בשטח במרחק של כ-40 מטרים ממני.  זיהיתי אותם רגע לפני שהם זיהו אותי, ועוד הספקתי להתכופף ולהרים אבן. מרגע שהבחינו בי, הם התקרבו אלי במהירות תוך כדי נהימות מאיימות.

במצב כזה אין הרבה זמן לחשוב וצריך לשקול היטב מה לעשות. להסתובב ולשוב על עקבותיי היה מאוחר מדי. לברוח בריצה לא בא בחשבון, זה היה הופך אותי למטרה קלה ורק מושך אותם לתקוף.
החלטתי לעמוד במקום. ידעתי שאם כולם יתקפו אותי בו זמנית זה לא ייגמר טוב וניסיתי להיות בשליטה ולהבין ממי אני צריך לדאוג יותר.

כפי שאפשר לראות בסרטון, שניים מהם היו ראשונים להתקרב, ומיד אחריהם כל שאר הלהקה. בגלל שמדובר בכמה כלבים לא ידעתי על מי להתפקס, וכך בזמן שהסתכלתי על שני כלבים שבאו מולי, אחד אחר התגנב מאחורי וכפי שאפשר לראות בצל שלו ושלי, הוא נתן לי נשיכה ברגל.

מהבהלה שיחררתי צעקה שהבריחה אותם, זרקתי עליהם אבן, ומיד הרמתי אחת נוספת. שני כלבים חזרו אבל לא נצמדו אלי. בהמשך העלייה זיהיתי עדר עיזים. רעה אותו ילד בן מיעוטים כבן 14, שהסתכל עלי ולא הבין מה אני רוצה ממנו, כשאמרתי לו שהכלבים שלו נשכו אותי.

מסקנות מהאירוע

  1. יצאתי יחסית בזול – יש לי סימן נשיכה יחסית שטחי ברגל. בקלות היה יכול להיות יותר גרוע בהתחשב בזה שמדובר בלהקה של כמה פרטים.
  2. אין לדעת מה היה קורה אם הייתי נוהג אחרת: אם הייתי מקדים וזורק אבן לעברם יכול להיות שהם היו נרתעים ויכול להיות שהיו עוד יותר תוקפניים.
  3. כשרצים בשטח צריך לקחת בחשבון מקרים כאלה ורצוי לרוץ עם אמצעי מרתיע כמו גז פלפל.
  4. צריך להתלונן על כל מקרה כזה לרשויות כדי שיוטפל.

מה עושים במקרה של נשיכה?

מי שלא עשה חיסון לכלבת צריך לעשות 5 חיסונים: חיסון ראשון במשרד הבריאות באזור שלכם, חיסון שני באותו יום בחדר מיון ועוד 3 חיסונים בטווח זמן של שבועיים במשרד הבריאות.

החיסון תקף ל-10 שנים אבל במקרה של נשיכה נוספת תצטרכו שוב להגיע למשרד הבריאות ולקבל "רק" 2 חיסונים. אם ננשכתם, אל תזניחו את זה. כלבת היא מחלה נוראית.

רק בריאות לכולם.

  1. בעז קליין

    תדווח לוטרינר האזורי עם הסרט ויקחו אותם .
    מעבר לכך , איך שרואים כלבים מתקרבים ישר להרים אבן ולצרוח והם בורחים.

    הגב
    • ציפי

      אני גם הותקפתי על ידי כלב מפחיד ענק מימדים ומלא שינאה לא ברורב,למול בעלי הכלב שעמד ושילב ידיו ללא תגובה חוץ ממשפט ברוסית מתחת לשפה באדישות גמורה,נפלתי,למולו כמעט ונשבר לי הצוואר מעוצמת הנפילה,הכלב שלי בידיי,בועטת בחיה הזו ללא הרף.והיא איננה מניחה מנסה ללעוס את הכלב הפינצר הקטן שבידיי,לא יודעת איך אבל הצלחתי לקום ולברוח.חבולה,כואבת מבוהלת והצוואר "צועק מכאב".
      לעולם לא אשכח רגע מצמרר זה…לעולם כנראה שלא אפתר מכאבי הצוואר.טוב שאדרנלין מרכך כאב.ממשיכה לרוץ להנאתי ולבית הזה לא מתקרבת.מקווה שיום יבוא וישלם על הרגשתי ביום ההוא

      הגב
  2. חן

    קרה לי עם צרעות. בזמן ריצת שטח הותקפתי על ידי נחיל צרעות. ואני רצה שטח לא מהיום …זה טראומתי, זו הרגשה נוראית, כאילו הטבע בגד בי. כל כך מבינה אותך. יכולה להזדהות.
    איפה זה קרה?

    הגב
    • Runguru.co.il

      זה קרה ליד הישוב מעוז ציון.
      זה לא יגרום לי להפסיק לרוץ בשטח, רק לבצע התאמות.

      הגב
  3. אדם

    גם אותי תקף כלב לפני חצי שנה במהלך ריצה באור יום. נשיכה שהיתה מחייבת חיסון כלבת.היום כבר זה 4 זריקות . בסדר שציינת.לי הסבירו שהוא לשנתיים בלבד.

    הגב
  4. אליקו

    גדי יקר,
    מכיר מקרוב את התחושה (מלבד הביס ברגל).
    בריצה שהחלה טרם הזריחה, נכנסתי לחורשה ובה שהה רועה צון עם עדר כבשים וכמות אדירה של כלבים.
    הכלבים החלו להתאסף מסביבי ומאחור הגיע אחד שניסה לנשוך. ברגע האחרון זרקתי עליו אבן ובכך ניצלתי מהביס.
    למזלי הרועה התעורר וצעק על הכלבים וזרק עליהם אבנים.
    מפחד, המשכתי לרוץ עוד כקילומטר עם שני סלעים בידיים.
    לאחר מכן רכשתי גז פילפל. למזלי לא השתמשתי בו עד היום.
    כיום, כאשר אני רואה להקת כלבים רצה לעברי, אני משליך לכיוונם אבנים וצועק "ביט".
    מאחל בך בריאות ושלא יותר בכלבים "בעייתיים".

    הגב
  5. מירית זיידה

    אני בהלם! ואוו. מפחיד ברמות.
    כל יציאה שלי מגבולות היישוב קוראת רק אחרי האור הראשון. גם ביישוב יש שועלים ותנים וזה מפחיד בטירוף.
    מסתבר שהפחד מהם הופך להיות הדבר המפחיד בריצה.רק בריאות ומזל גדול שיצאת רק עם שריטות.
    תרגיש טוב😊

    הגב
  6. מירית זיידה

    אני בהלם! ואוו. מפחיד ברמות.
    כל יציאה שלי מגבולות היישוב נעשית רק אחרי האור הראשון. גם ביישוב יש שועלים ותנים וזה מפחיד בטירוף.
    מסתבר שהפחד מהם הופך להיות הדבר המפחיד בריצה.רק בריאות ומזל גדול שיצאת רק עם שריטות.
    תרגיש טוב😊

    הגב
    • נתי

      כל הכבוד על קור הרוח.
      גם לי קרה מקרה דומה. 4 כלבים משוטטים לפנות בוקר, לא של רועה צאן אלא כלבי בר. רצו לעברי ממרחק 100 מטר עם נביחות ושיניים חשופות. התקרבו עד מרחק של מטר או שניים ממני.
      תנועות מאיימות שעשיתי לא הבריחו אותם. ברגע האחרון פרשתי ידיים ורגליים לצדדים והתחלתי לנבוח עליהם בחזרה. רק זה עזר והם עזבו אותי. למזלי ללא נשיכות. מאז אני עם גז פלפל בכל ריצה.

      הגב
  7. מיכאל

    רק לפני שלושה שבועות קרה לי אותו הדבר בהר הזבל ברעננה בריצת לילה שם. זה נגמר בביס קטן, רק שפגע בשוק ובכלי דם שלא הפסיק לדמם במשך כמה שעות.
    לילה בחדר מיון, סדק בעצם, כמה תפרים, טטנוס ולמחרת כלבת – ולסיום זוג נעליים לפח לאחר שנספג בדם.
    מאוד מתסכל ומפחיד.

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.