מכתב ששלחו שניים מרצי העילית המובילים בעולם לחבריהם הרצים מעורר סערה בעולם האולטרה-מרתון העולמי • "למרבה המזל, כספורטאי עילית יש לנו קול"

מה שהחל בהתלחששויות מאחורי הקלעים של עולם האולטרה, יוצא לאור בעקבות מכתב ששלחו קיליאן ז'ורנה וזאק מילר, שניים מבכירי רצי העילית, לרצים מכל העולם, ובו הם מבקשים שיוותרו על השתתפותם השנה ב-UTMB.

הבקשה הזאת באה בעקבות ביקורת נוקבת שיש לרצים על ארגון ה-UTMB מאז התאחד עם חברת IM איירונמן, והדרך הכוחנית לטענתם, שמקדם את הרווחים שלהם על חשבון קידום הענף. דוגמה לכך ניתן לראות בקנדה, שם הושק מרוץ UTMB Ultra Trail Whistler. רק שהאירוע הזה גרם לביטול מרוץ מקומי מסורתי, האולטרה מרתון Whistler Alpine Meadows (WAM). המהלך הזה הכעיס מאוד את גרי רובינס, רץ אולטרה ותיק ומי שעמד מאחורי המירוץ המסורתי ויצא פומבית נגד המהלך.

במכתב של השניים הם כותבים: "אנו כותבים לך כדי לראות אם אתה עשוי להיות מעוניין להתחייב למרוץ אחר מלבד UTMB השנה . למרות שאנו מבינים שלרבים מכם עשויים להיות קשרים חזקים עם UTMB (יעדים אישיים, תמריצים מספונסרים, יעדי קריירה וכו'), אנו מבקשים שתשמעו את מה שיש לנו לומר. ה-UTMB  הוא מרוץ נהדר, ואנחנו עדיין מרגישים שהמירוץ והארגון עשו הרבה טוב לספורט ריצת האולטרה.

הודות ל-UTMB, יש לנו כעת אליפות עולם שמושכת אליה רבים מהרצים הטובים ביותר בספורט, כמו גם ספונסרים, תקשורת וצופים מכל רחבי העולם. זה באמת הפך לאירוע הגדול של השנה ובאמת עזר לשים את הספורט שלנו על המפה. קיום אירוע כזה יצר הרבה הזדמנויות לאנשים כמונו, מכיוון שהוא מוביל הרבה כסף ותשומת לב לספורט.

עם זאת, חשוב גם שהצמיחה תתרחש בצורה חיובית ובריאה. למרבה הצער, הכיוון הנוכחי ש-UTMB, UTMB Group ואיירונמן נקטו נתן לנו סיבה לדאגה. יש הרבה דברים שנוכל להצביע עליהם, אבל התמצית של זה היא שאנחנו מרגישים, שהם לא מנהלים את עצמם ואת האירועים שלהם באופן שמקדם את הספורט שלנו, אלא יותר את האנשים שלהם.

אנחנו מבינים שתחום המירוצים הוא עסק ואנחנו בסדר עם הארגון שמרוויח כסף. עם זאת, אנו מרגישים שיש דרך לעשות זאת מבלי להתייחס לאנשים בצורה לא טובה ולדרוס את כל מי שעומד בדרכם. במילים פשוטות, אנחנו רוצים שהם יהיו יותר מתחשבים, אנחנו רוצים שהם ישאלו לא רק "מה אנחנו יכולים לעשות כדי להועיל לעצמנו?", אלא גם "מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את הספורט של האולטרה".
למרבה הצער, אנחנו מרגישים שהם לא עשו עבודה טובה מאוד עם זה. ולמרות שזה יהיה נחמד להיות מסוגל לשבת ולשוחח איתם כדי שנוכל לתקן ולהחזיר דברים למסלולם, אנחנו חוששים שהם לא באמת יבצעו שינויים אלא אם ירגישו לחץ לעשות זאת. למרבה המזל, כספורטאי עילית יש לנו קול.

אולי הדרך הטובה ביותר לתקשר את חוסר שביעות הרצון שלנו ולהפעיל קצת לחץ, היא להתאגד ולצאת למרוץ אחר. היעדרות של 15 הרצות והרצים המובילים בדירוג מקו הזינוק של UTMB ידבר בעד עצמו. זה ישדר להם שאנחנו לא מרוצים וילחץ עליהם לעשות כמה שינויים".

במכתב, הם קוראים לרצים להביע את דעתם ואת מחשבותיהם ומשאירים כתובת מייל להצעות למירוצים אלטרנטיביים ורעיונות נוספים.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.