זה לא סוד שאחוז הנשים בריצות שטח בישראל הוא נמוך. ליאת אליהו יזמית ואשת עסקים, החליטה לעשות משהו בנידון ויזמה את "דרכים | בשביל שלך" – מרוץ טרייל עבור נשים ולמען העצמה נשית

ליאת אליהו, אשת עסקים בת 38 ואם ל-5, לקחה את האהבה שלה לריצה ולטבע ויצרה אירוע ריצה מיוחד במינו עבור נשים הקושר בין טבע, תנועה ומסע אישי. "דרכים | בשביל שלך" הוא אירוע שהשיא שלו הוא מרוץ על טהרת ה-Women Trail Running.

בשיתוף עם החברה להגנת הטבע ותחת החסות של RaidLight, ליאת יזמה את מרוץ הטרייל לנשים שיתקיים ב-8 במרץ, אליו כבר נרשמו נשים מכל רחבי הארץ, שלהוטות לרוץ ולטפס ולבחון לאן המסע הזה ייקח אותן.

במרוץ, שבו לא נערכת מדידת זמנים, שלושה מקצים שיקחו את המשתתפות במסלולי שבילים שונים באורכם ובדרגת הקושי שלהן, אבל המסע האמיתי הוא המסע פנימה – המסע האישי שכל משתתפת עוברת לאורך ריצת השטח באמצעות ההתחברות לטבע, לשקט, לאדמה ובעיקר לעצמה.

ממרוץ החיים אל מרוץ השטח

"מטרת המירוץ היא להוציא את הנשים לדרך חדשה בתוך הטבע והאדמה, שתאפשר להן לשבור את שגרת החיים ולבנות להן מסע דרך הרגליים, בו הן יתמודדו עם אתגרים פיזיים ורגשיים, יכירו ביכולותיהן ויחוו תחושת הישגיות, מסוגלות, עוצמה וחיבור ואהבה לטבע", אומרת ליאת. "בו זמנית הן גם ירכשו חברויות ויהנו מחוויה נשית אישית וקולקטיבית. זוהי לא ריצת מרתון, והיעד הסופי הוא לא התחנה האחרונה של המרוץ, שכן המסע האינדיבידואלי שכל אישה חווה בריצת השטח הוא מתמשך ומעמיק עם כל יציאה חדשה לשטח".

ליאת, שצלחה כמה אתגרים בחייה, מדגישה שאג'נדת המרוץ היא קודם כל להגיע לקהילת הנשים, שעדיין בשנת 2019 חווה חוסר שיוויון וכי חלקן אינן מרשות לעצמן להעז להצטרף לריצות שטח, תחום שבעיקר דומיננטי בקרב המין הגברי. היא בחרה לפתוח את הארוע הקרוב עם קהילת הנשים דרך חווית הריצת טרייל, מאחר וזיהתה שריצת הטרייל בארץ חסרה בנוכחות נשית. "אני מאמינה שהנשים מהוות את העוגן והחוסן החברתי והמשפחתי, ולכן מהן תבוא הבשורה שתצמיח חברה בריאה, חזקה ושיתופית להן, למשפחותיהן ולדור העתיד", אומרת ליאת.
הפרוייקט הנוכחי הוא סביב הטרנד המתפתח בקרב קהילת הרצות בשטח, וכשהוא עדיין בתחילת דרכו, הוא כבר מביא כמה בשורות לעולם הספורט האתגרי בארץ ולריצת הטרייל בפרט. הוא נועד לחבר את האנשים במסע אישי דרך ספורט וטבע לשינוי וצמיחה במטרה להפוך לטובים יותר עבורם ועבור הסובבים אותם.

מה צפוי במירוץ?

כדי להקל במרחק וליצור אוירה נשית אינטימית וניתוק אמיתי, ניתן להגיע ערב המרוץ לבית ספר שדה אכזיב, שבו תתקיים סדנה חווייתית לכל המשתתפות הכוללת ארוחת ערב ולינה משותפת (במחיר עלות סטודנט 165 שקלים).

התכנסות בוקר תיערך בפארק גורן בשעה 5:30 וממנו יוזנקו 3 מקצים:

  1. מקצה 22 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 900 מטרים ,שיוזנק בשעה 6:15.
  2. מקצה 12 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 480 מטרים, שיוזנק בשעה 7:15.
  3. מקצה 7.5 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 300 מטרים, שיוזנק בשעה 8:15.

בתום המירוץ, עם סיום המקצים בשעה 11:30, צפוי להיערך טקס מרגש בתצפית המונפורט, חלוקת חולצות לכל המשתתפות עם סיכומים ונשנושים. ההשתתפות כרוכה בתשלום סמלי של 80 שקלים בלבד, ומחצית מהכנסות האירוע יוקדשו לעמותה עבור נערות בסיכון, מעבר להיותו אירוע ללא מטרות רווח אלא חברתי בלבד.

למידע נוסף, פרטים והרשמה: דרכים | בשביל שלך

 

    • Runguru.co.il

      לדעתי ההרשמה הסתיימה.
      מוזמנת לדבר עם ליאת אליהו בעניין.

      הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.