אמיל זאטופק – האיש ואגדת האתלטיקה שלקח את הגוף לקצה ונגע בשיאים כפי שאיש לא עשה מעולם, בפרק מעורר השארה על ריצה, חברות, אימונים וחלומות

"כאשר אדם מתאמן פעם אחת, לא קורה שום דבר. כשהוא מכריח את עצמו לעשות משהו מאה או אלף פעמים, אז ללא ספק הוא התפתח בדרכים שאינן רק פיזיות. יורד גשם? זה לא משנה. אני עייף? זה לא משנה. כח הרצון כבר לא יהיה בעיה". אמיל זאטפק.

פרק 5 בסדרת הפודקסטים "רצים בזמן" עוסק באחד הרצים הגדולים בהיסטוריה, הקטר הצ'כי אמיל זאטופק. זאטופק מוכר בראש וראשונה בזכות ההישג החד-פעמי שלו באולימפיאדת הלסינקי 1952 – שבה ניצח במקצה ה-5,000 מטר, 10,000 מטר ובמרתון – שלושתם בשיאים אולימפיים. זהו הישג שככל הנראה לא ישוחזר לעולם והופך את זאטופק לאגדה.

בפרק הזה נדבר לא מעט על האישיות של זאטופק, על ההתנהלות שלו כלפי חברים ומתחרים, שהיתה מיוחדת במינה. על הגישה שיש בה מהימים של פעם: צניעות, פרופורציה, הומור.
זאטופק, בהקשר של תורת האימון האמין מאוד בנפחים גדולים (230 ק"מ בשבוע) והיה מזוהה מאוד עם אימוני אינטרוולים שבמקרה שלו היו שונים ממה שאנחנו מכירים ועושים כיום.

אבל מעל לכל האופי שלו והמסירות הקיצונית לאימונים, הם שהביאו אותו להישגים יוצאי דופן. האזינו לאחד הפרקים המרתקים בסדרה.

פספסתם את הפרק הקודם? האזינו לו כאן

מוזמנים להירשם לפודקסט קצב דיבור ולקבל עדכון בכל פעם שעולה פרק חדש. אל תפספסו את "פרסומות שפחות" בסוף הפודקסט.
זאת קבוצת הפייסבוק שלנו (מוזמנים לעקוב) וזה הטלגרם של קצב דיבור. מוזמנים להצטרף, להגיב ולשאול שאלות את המרואיינים הבאים שלנו.

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.