גרמין ENDURO SOLAR הוא שעון ששובר את גבולות זמן הסוללה. מצד שני הוא רזה בכמה פונקציות מאחיו למשפחת הפניקס. למי הוא יתאים?

למי שמחפש כבר בתחילת הדברים את השורה התחתונה, אספר שמהיום שקיבלתי את ה-Garmin ENDURO SOLAR ועד הפעם הבאה שהייתי צריך להטעין את השעון חלפו כמעט 7 שבועות, שבהם רצתי 3-4 ריצות בשבוע, כשאחת מהן לפחות כוללת שימוש בפונקציית הניווט. כן, מדובר בסוללה מפלצתית.

ה-Garmin ENDURO SOLAR הוא שעון המיועד לריצות אולטרה, בדומה לאחיו מסדרת הפניקס 6, אך הוא מגיע בגרסה רזה יותר מבחינת פיצ'רים לטובת סוללה חזקה ועוצמתית – הכי חזקה שיש בשעוני גרמין. מבחינת תפריטים, תצורה, וויג'טים, מדידת דופק וכו', הוא מכיל את אותן פונקציות מסדרת פניקס 6 מלבד כאלה שאפרט עליהם בהמשך.

השעון זהה מבחינה חיצונית במימדים שלו ל- Garmin Fenix 6X Pro Solar עם קוטר מסך של 51 מ"מ ומשקל של 72 גרם מפלד אל חלד.
גם ה-ENDURO בעל יכולת טעינה סולארית והוא מגיע עם רצועת ניילון שמפחיתה ממשקלו.

פיצ'רים חדשים

Climb Pro גם לירידות – בשעוני גרמין תומכים כבר הכרנו את פונקציית Climb Pro לעליות, כעת ניתן לראות נתונים גם לירידות.

הערכת VO2Max בשטח – עד עכשיו בשעוני גרמין היתה הערכת VO2Max רק לריצות כביש, כעת יש הערכה שנחשבת מדוייקת יותר גם לשטח.

פרופיל Ultra Run – פרופיל חדש שמטרתו לחשב גם את זמני המנוחה בריצות אולטרה.


יותר מ-82 שעות עבודה בדגימת GPS של כל שנייה

זמן סוללה

כפי שכתבתי בפתח הדברים, הסוללה של ה-Garmin ENDURO SOLAR היא החזקה ביותר בשעוני גרמין ואולי בכל הקטגוריה כולה. 
נתוני היצרן מדברים על עד 80 שעות עבודה בדגימת GPS מקסימלית, 200 שעות בדגימה של כל דקה ו50-65 ימים במצב Smart watch. זמן הסוללה יכול להתארך – תלוי בחשיפת השעון לשמש. 

בדרך כלל נתוני היצרן מציגים נתוני "מעבדה", לכן בדקתי בעצמי כמה פעמים את זמן העבודה של הסוללה – ניתן להגיע עם השעון לעד יותר מ-82 שעות עבודה בדגימת GPS של כל שנייה – נתון שכל רץ אולטרה יכול לסמוך עליו לכל מרחק שיבחר לרוץ.


תצוגת ניווט – Garmin ENDURO SOLAR מימין
Garmin Fenix 6X Pro Solar משמאל 

ניווט

אחת הפונקציות שצורכות זמן סוללה יקר היא פונקציית הניווט לפי מפה, שקיימת בחלק מסדרת שעוני הפניקס. ניווט לפי מסלול ב-Garmin ENDURO SOLAR ניתן לביצוע בשיטה הישנה, טרום עידן המפות, שבה מוצג קו המייצג את המסלול שלנו. מי שמעולם לא עבר למפות, לא ירגיש בהבדל ויוכל להמשיך לרוץ לפי מסלול בשיטה הישנה. באופן אישי, כמי שרץ עם Garmin Fenix 6X Pro Solar ורגיל כבר למפות, קשה קצת לחזור אחורה.

פונקציות שלא נכנסו: אין נגן מוסיקה בשעון ולא שימוש ב-Wi-Fi.  

למי מתאים ה-Garmin ENDURO SOLAR?

ה-Garmin ENDURO SOLAR מתאים לרצים שזקוקים לזמן סוללה ארוך. אם אלה רצי אולטרה בשטח או רצי אולטרה בכביש או אפילו רצים שלא רוצים להטעין את השעון לעיתים קרובות. 

המסך הגדול של השעון נותן תצוגה יפה של כל השדות שניתנים לתכנות, והאופציה החדשה של הערכת VO2Max בשטח, היא שימושית. אם מעולם לא השתמשתם בניווט לפי מפות, תוכלו להשתמש בניווט שהשעון הזה מספק – זה בהחלט מדויק ועושה את העבודה. 

רצועת הניילון כמעט ולא מורגשת על היד והיא מתייבשת במהירות כשהיא נרטבת.

סיכום

ה-Garmin ENDURO SOLAR מציב סטנדרט חדש מבחינת אורך חיי סוללה – לא רק זאת המוצהרת ע"י היצרן אלא זאת שנבדקה בפועל. בשנים האחרונות המרוץ אחר הארכת זמן הסוללה תפס תאוצה ונראה שאת פירותיו מתחילים לראות בשעון הזה.

למי שלא חייב נגן מובנה ומפות בניווט, יהנה משעון אמין, מדויק לשעות רבות.

גילוי נאות: הכותב הוא שגריר של רונלייט, יבואנית גרמין בישראל. השעון הושאל לצרכי הסקירה.

תגובה אחת

  1. רחל

    היי,
    מחפשת דגם גארמין שיכול להתאים לצעידה בשביל ישראל כשהדבר החשוב ביותר, מעבר לכל המדדים הפיזיולוגים, הוא היכולת של השעון להתחבר באמצעות gps/תוכנת ניווט למסלול בו צועדים ושיזהה אותי כנקודה על השביל ויתריע במקרה של סטייה.יש דגם כזה? תודה רבה

    הגב

השארת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.